[/quote]
Jaha och vad var det som du ville bidra med i tråden?
[/quote]
Haha...sorry, skulle förhandsgranska efter att ha fjantat med upptankningen och råkade trycka "Posta". Sen kom annat mellan...

Men just detta med "real stuff" versus "software" är svårt. Båda har för och nackdelar som det har dryftats om i tråden. Nackdelen med en uppmickad rörhäck är att man kanske behöver göra en omtagning vid ett senare tillfälle...kanske t o m på en annan plats och i ett annorlunda dimensionerat rum. Kommer omtagningen ljudmässigt att vara identisk med den ursprungliga och smälta in snyggt och fint? Knappast troligt!
Det finns mjukvara som emulerar förstärkare riktigt bra men i mitt tycke är det alltid kabinetten som haltar. Visst kan man "snygga till det" i efterhand, t ex med Voxengo Boogex (
http://www.voxengo.com/product/boogex/ ), men kan man lösa det via hårdvara (t ex via en liten box) så tycker jag att det är en smidigare lösning.
Jag experimenterade ett tag med vad jag hade och kom ganska nära vad jag var ute efter genom att seriekoppla min VOX Tonelab (agerar förstärkare) med en billig ZOOM-pedal (agerar kabinett). Egentligen skulle jag lagt upp ett enskilt guraspår som exempel, men då studion för tillfället är nere p g a ombyggnation fick jag ta en snutt av vad jag hade på internätburken...

Den person som kläcker en liten enkel box som naturtroget kan låta som valfri låda med valfria element i valfritt rum uppmickad med valfri mikrofon...den personen slipper bekymra sig för sin framtida ekonomiska situation...