Forum > Färdiga produktioner
djonas - Cohen Says Stand Up
Tokai:
Innan jag klickade på play-knappen visste vad jag förväntade mig och det stämde väldigt bra. Men eftersom jag har svårt för den här typen av Fripp-inspirerad musik (rätta mig om jag har fel) så borde jag inte ha gjort det. Men eftersom jag startat uppspelningen måste jag ju säga nåt:
Jag har tyvärr ingeting att säga om låten förutom att det är otroligt skickligt spelat och programmerat.
Men jag personligen orkar inte med den. Sorry
asti:
Mycket proffsigt och suveränt gitarrlir!
Jag blir dock lite sjösjuk av den svajiga synthen ,t.ex efter 290 sekunder.
Kan inte hitta något att anmärka på i mixen.
Kanske det skulle bli lite mer variation om det fanns ett eller ett par lugna partier
för att sedan bygga upp mot slutcrecendot...?
Lite för mycket ös hela tiden i mitt tycke för en nästan 6 minuter lång låt.
Men det är väl så ni ungdomar vill ha det. :)
Wernborg:
Snyggt intro. Bort med synten. Eller sänk?
Nä fan. Gillar inte alls att synten tar huvudrollen med temat. Men det är nog mest soundet jag stör mig på. Det lever inte, tycker att ett syntljud behöver andas också. I anslag och vibrato och ton. (tex. freq och resonans)
Black hole sun-soundet på guran är fett.
Arret är ju grymt bra. Liksom mixen.
Clemens:
Helt otroligt bra! gillar synthen! Påminner lite om Roine Stolt, Flower Kings, Agents of Mercy och Kaipa i vissa harmonisvängar..men du spelar fasen bättre! :D
Larsson:
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.09.2010, 22:37:01 ---Nä fan. Gillar inte alls att synten tar huvudrollen med temat. Men det är nog mest soundet jag stör mig på. Det lever inte, tycker att ett syntljud behöver andas också. I anslag och vibrato och ton. (tex. freq och resonans)
--- Slut citat ---
håller med om att synthen inte låter så rolig, men upp ska den ändå enligt mig
kanske lite dist kan rättfärdiga den på lite högre volym!
eller nått :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida