Kontrollrummet

Festivalpool

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :huh:
Måste faan öva lite....kan bara ''The Queen'',resten känns rätt avlägset,tur att jag ,badlands och fuzzbub skall repa i morgon ;)
Känns bra att ha bub i repan igen. :wub:
Har inte prioriterat detta,saker har hänt runt omkring liksom.................... :(
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
:huh:
Måste faan öva lite....kan bara ''The Queen'',resten känns rätt avlägset,tur att jag ,badlands och fuzzbub skall repa i morgon ;)
Känns bra att ha bub i repan igen. :wub:
Har inte prioriterat detta,saker har hänt runt omkring liksom.................... :(

Du bara måste ge tryck i Come on everybody också! Öva på!  ;)
Du hittar länken till mina låtar och en av Eddis här:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24852.msg178901#msg178901
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
:huh:
Måste faan öva lite....kan bara ''The Queen'',resten känns rätt avlägset,tur att jag ,badlands och fuzzbub skall repa i morgon ;)
Känns bra att ha bub i repan igen. :wub:
Har inte prioriterat detta,saker har hänt runt omkring liksom.................... :(
:lol: semestern är slut öva på nu. Och du glöm inte att I say enough helt hänger på basen..... Den övar vi på lördag när Mahan är på plats.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Festivalpool

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Ett försök till slutgiltigt körschema på lördag. OBS ta tiderna med en nypa salt men ordningen är rätt.
                          Ca-tid
Festivalorkestern               16.00
MTC   
Jam Blues                         17.00
Notyetpopbutband   
Badland   
Jam Rock                          18.00
Blader   
ACML   
Jam Reggea                       20.00
Equality   
Marre   
Jam Out of Kontroll              21.30

Reptiderna kommer vi att PM:a till var och en möjligheter finns alltså på fredag 16 (eller 14) - 22 och lördag 12 - 15.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
:huh:
Måste faan öva lite....kan bara ''The Queen'',resten känns rätt avlägset,tur att jag ,badlands och fuzzbub skall repa i morgon ;)
Känns bra att ha bub i repan igen. :wub:
Har inte prioriterat detta,saker har hänt runt omkring liksom.................... :(
:lol: semestern är slut öva på nu. Och du glöm inte att I say enough helt hänger på basen..... Den övar vi på lördag när Mahan är på plats.
I say enough.................well,den får ju bli vad den blir,inte ens Rickenbacker på den,och basen jag använde är numera bandlös...................... .........
Jag hoppas att jag tänder till där då................... :huh:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
:huh:
Måste faan öva lite....kan bara ''The Queen'',resten känns rätt avlägset,tur att jag ,badlands och fuzzbub skall repa i morgon ;)
Känns bra att ha bub i repan igen. :wub:
Har inte prioriterat detta,saker har hänt runt omkring liksom.................... :(
:lol: semestern är slut öva på nu. Och du glöm inte att I say enough helt hänger på basen..... Den övar vi på lördag när Mahan är på plats.
I say enough.................well,den får ju bli vad den blir,inte ens Rickenbacker på den,och basen jag använde är numera bandlös...................... .........
Jag hoppas att jag tänder till där då................... :huh:

Det funkar nog ska du se.   Ska bli kul att repa lite ikväll med er gubbs.  Måste dock till jobbet så jag kan hålla på till 20.30 ung. men det räcker väl?    Ses!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jäkligt sent ute - men jag slänger ut en enkel bluesgrej i alla fall som vi alla skulle kunna jamma till, klassiskt spel - lätt att sola till, lätt att basa till, lätt att trumma till, lätt att munspelatill, lätt att sjunga till mm mm mm .... för de hågade - nu är det bara en skräpgura som slaskinspelades i rasken, men det är en liten idé utifall nån vill träna in nåt (om jammet blir av vill säga ???)

Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/BluesJAM.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter bra den tar vi :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Anar jag en viss stress?... he,he

Hade varit kul att komma, men tyvärr. Hoppas nästa festival äger rum i Skånetrakten, förslagsvis Malmö. Tror yllet, asti och många fler tycker det vore ok.
I så fall ställer jag upp med psykediliska låtar med Pingvinorkestern, har inte kontaktat dom än men vet att det är ok eftersom jag känner "Lödder" Fredirksson.

Så nästa festival skåne!


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Anar jag en viss stress?... he,he

Hade varit kul att komma, men tyvärr. Hoppas nästa festival äger rum i Skånetrakten, förslagsvis Malmö. Tror yllet, asti och många fler tycker det vore ok.
I så fall ställer jag upp med psykediliska låtar med Pingvinorkestern, har inte kontaktat dom än men vet att det är ok eftersom jag känner "Lödder" Fredirksson.

Så nästa festival skåne!
Hur mycket riggtid kommer vi få, hur tajt är schemat? Ska vi soundchecka precis innan vi börjar lira? Vi behöver som sagt micka åtminstone bastrumman. Finns det tid till att fixa iordning detta precis innan vi börjar eller ska vi göra det tidigare? Vi kommer troligen komma till Gula Villan runt 16.30, så vi har en stund innan vi börjar som kan dedikeras till uppmickning och dylikt. Sättningen på scen blir förövrigt gitarr+sång, gitarr, bas+sång, trummor. :)

Sen undrar jag lite stilla om det inte kan bli väldans högt i denna lilla lokal? Finns det plexi till trummorna?

Och Fuzzbub, vore kanon om du tog med din distpedal! Inte säkert att vi får tag på den andra pedalen vi ska låna i tid...
« Senast ändrad: 25.02.2011, 01:03:14 by Blader »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilka krav ni har! 
Sound check, plexi, mick till kick... :lol:
Kan ni inte bara lira?  ;)
Det ska jag försöka göra!  B)
Skönt att man är bland vänner, så man kan slappna av!  :wub:
« Senast ändrad: 25.02.2011, 01:09:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Anar jag en viss stress?... he,he

Hade varit kul att komma, men tyvärr. Hoppas nästa festival äger rum i Skånetrakten, förslagsvis Malmö. Tror yllet, asti och många fler tycker det vore ok.
I så fall ställer jag upp med psykediliska låtar med Pingvinorkestern, har inte kontaktat dom än men vet att det är ok eftersom jag känner "Lödder" Fredirksson.

Så nästa festival skåne!
Hur mycket riggtid kommer vi få, hur tajt är schemat? Ska vi soundchecka precis innan vi börjar lira? Vi behöver som sagt micka åtminstone bastrumman. Finns det tid till att fixa iordning detta precis innan vi börjar eller ska vi göra det tidigare? Vi kommer troligen komma till Gula Villan runt 16.30, så vi har en stund innan vi börjar som kan dedikeras till uppmickning och dylikt. Sättningen på scen blir förövrigt gitarr+sång, gitarr, bas+sång, trummor. :)

Sen undrar jag lite stilla om det inte kan bli väldans högt i denna lilla lokal? Finns det plexi till trummorna?

Och Fuzzbub, vore kanon om du tog med din distpedal! Inte säkert att vi får tag på den andra pedalen vi ska låna i tid...
Det ordnar sig på nåt sätt Noa.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tsmalmbe

Realtidsuppdateringar:

Twitter: http://twitter.com/kontrollrummet
Blog: http://blog.kontrollrummet.com/tsmalmbes-blog/kontrollrummet
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Anar jag en viss stress?... he,he

Hade varit kul att komma, men tyvärr. Hoppas nästa festival äger rum i Skånetrakten, förslagsvis Malmö. Tror yllet, asti och många fler tycker det vore ok.
I så fall ställer jag upp med psykediliska låtar med Pingvinorkestern, har inte kontaktat dom än men vet att det är ok eftersom jag känner "Lödder" Fredirksson.

Så nästa festival skåne!

Och Fuzzbub, vore kanon om du tog med din distpedal! Inte säkert att vi får tag på den andra pedalen vi ska låna i tid...


Ok, jag plockar med den!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Lite fakta  kring Gula Villan.

Det pratas om behov av upp-mickning och ljudnivåer.
På plats i Gula Villan kommer en kille vid namn Johan att finnas.
Han är deras dedikerade ljudtekniker och han kommer också att sköta detta för oss.
Med andra ord gäller det att lita på Johan som har vana från att sköta framträdanden framför allt på Gula Villan.
Lokalen är liten så allt kommer med säkerhet att höras utan att behöva mickas ut.

Scenen är inte stor, c:a 3*2 kvm, och det lär bli trångt men vi får lösa detta på bästa möjliga sätt.
Det finns inte avskärmningar för t.ex. trummor utan det är en "öppen" scen vi pratar om.

Så.... Vi får lita på vad Johan (ljud-teknikern) säger och lyssna på hur han vill att saker ska vara.

Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite fakta  kring Gula Villan.
Så.... Vi får lita på vad Johan (ljud-teknikern) säger och lyssna på hur han vill att saker ska vara.

In Johan we trust!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Lite fakta  kring Gula Villan.
Så.... Vi får lita på vad Johan (ljud-teknikern) säger och lyssna på hur han vill att saker ska vara.

In Johan we trust!

Amen!  :)
Och med tanke på hur ''repen'' har varit...in god we trust..... :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite fakta  kring Gula Villan.
Så.... Vi får lita på vad Johan (ljud-teknikern) säger och lyssna på hur han vill att saker ska vara.
In Johan we trust!
Amen!  :)
Och med tanke på hur ''repen'' har varit...in god we trust..... :lol:

 :) :P  :lol:  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Inom en timme drar jag från jobbet - ser fram mot denna helg!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Mahan and Tsm has landed in Handen.... :)

När börjar det "hända" på Villan idag?

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Mycket bilder vill vi se från eventet. :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Mahan and Tsm has landed in Handen.... :)

När börjar det "hända" på Villan idag?

h.   johan

Jag åker strax och är där vid 19-tiden hoppas jag. Kul! Vi ses.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag fotar fr o m imorgon (lör)

Kommer att bli kanonbilder! Ska ta många på Eddi också, så oroa er inte!
Alla läggs upp i en tråd! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag fotar fr o m imorgon (lör)

Kommer att bli kanonbilder! Ska ta många på Eddi också, så oroa er inte!
Alla läggs upp i en tråd! :)
Lova att du tar en bild av mig åxå!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul med rep idag men nu är man mosig i huvudet. Skojigt att EQ och JT tittade in. Mahans slagfärdighet är god :D Övriga spelkamrater hävdar att jag har komplicerade låtar men MaxB har flest ackord i sina var det 15?  :lol:
Ses imorron gubbs och kvinns.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att träffas på fredagskvällen och helgen har bara börjat!
E, A, H, G, F#, F, Dmaj, G, B, F, D#, Cm, Dm tror jag det är i en av mina låtar, bara tretton ackord, sorry. Trodde det var fler ackord. Jag får väl hitta på nått enkelt stick mitt i låten, i en annan tonart! Får öva mer på den imorgon.   :lol:


Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jajaa.... presis som förut... allting gott har ett slut, så även Haningefestivalen :mellow:

Men vilken festival det var! WOW! Helkult, helkula deltagare,helkul musik, helkul publik! :wub:
Detta var helt enkelt toppen, en historisk händelse i KR:s historia, en riktig IRL sammankomst där alla nicks fick "riktiga" ansikten och "riktiga" egna röster. Att allt funkade i Gula Villan kan vi tacka Festivalkommitén för, verkligt snyggt jobbat! STORT TACK TILL ALLA SOM FIXADE TILL GREIJEN!

Får återkomma med mer kommenarer när jag kommer hem och i lugn o ro kan ta del av allt foto- video och musikmaterial som snyggt satts upp till vårt förfogande! TACK ÄVEN TILL DOM!

Småfåglarna runt Villan viskade igår att det möjligen kommer fortsättning på KR IRL evenemang, kanske redan sommaren 2011, det är nåt som man verkligen redan kanske vågar se fram emot!

En mycket nöjd Mahan tackar för allt, lämnar Sweden inom nåra timmar för att resa tillbaka till OBBNÄS!
See you later!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jajaa.... presis som förut... allting gott har ett slut, så även Haningefestivalen :mellow:

Men vilken festival det var! WOW! Helkult, helkula deltagare,helkul musik, helkul publik! :wub:
Detta var helt enkelt toppen, en historisk händelse i KR:s historia, en riktig IRL sammankomst där alla nicks fick "riktiga" ansikten och "riktiga" egna röster. Att allt funkade i Gula Villan kan vi tacka Festivalkommitén för, verkligt snyggt jobbat! STORT TACK TILL ALLA SOM FIXADE TILL GREIJEN!

Får återkomma med mer kommenarer när jag kommer hem och i lugn o ro kan ta del av allt foto- video och musikmaterial som snyggt satts upp till vårt förfogande! TACK ÄVEN TILL DOM!

Småfåglarna runt Villan viskade igår att det möjligen kommer fortsättning på KR IRL evenemang, kanske redan sommaren 2011, det är nåt som man verkligen redan kanske vågar se fram emot!

En mycket nöjd Mahan tackar för allt, lämnar Sweden inom nåra timmar för att resa tillbaka till OBBNÄS!
See you later!

h.    johan

Ja, vilken tur att flyg och båtar tar dig kvickt till Svedala, du behövs :D

Vi ses :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jajaa.... presis som förut... allting gott har ett slut, så även Haningefestivalen :mellow:

Men vilken festival det var! WOW! Helkult, helkula deltagare,helkul musik, helkul publik! :wub:
Detta var helt enkelt toppen, en historisk händelse i KR:s historia, en riktig IRL sammankomst där alla nicks fick "riktiga" ansikten och "riktiga" egna röster. Att allt funkade i Gula Villan kan vi tacka Festivalkommitén för, verkligt snyggt jobbat! STORT TACK TILL ALLA SOM FIXADE TILL GREIJEN!

Får återkomma med mer kommenarer när jag kommer hem och i lugn o ro kan ta del av allt foto- video och musikmaterial som snyggt satts upp till vårt förfogande! TACK ÄVEN TILL DOM!

Småfåglarna runt Villan viskade igår att det möjligen kommer fortsättning på KR IRL evenemang, kanske redan sommaren 2011, det är nåt som man verkligen redan kanske vågar se fram emot!

En mycket nöjd Mahan tackar för allt, lämnar Sweden inom nåra timmar för att resa tillbaka till OBBNÄS!
See you later!

h.    johan

Ja, vilken tur att flyg och båtar tar dig kvickt till Svedala, du behövs :D

Vi ses :rolleyes:

/Marre

Yeah. Det var kul att se dig mahan och det är bara att komma tillbaka när du än känner för det.

Det finns säng här och öl också om det skulle behövas :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Det finns säng här och öl också om det skulle behövas :D

Hmmm.... va in i hel..... gör man med säng...... om det finns öl!!! :P :D
Tackar Per för inbjudan, det var kul att få träffa dig åxå! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............