Kontrollrummet

Forumfestival 16 - Hyllning/klagosång - DISKUSSIONSTRÅD

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja morgonte. Sångare och sångerskor är mer primadonnor än musiker. Så har jag alltid upplevt det. Har själv också alltid blivit extra glad då någon tyckt om det jag sjungt. Kanske tycker man att sång ligger närmare personligheten är tex. trumspel och därför tar sådan kritik som ett personligt påhopp. Liten fundering....

Sjöng jag bara otajt eller falskt oxå?  :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad carl cadello


Å andra sidan...jag vet av egen erfarenhet att det är extra känsligt att kritisera sång (minns fortfarande hur carl cadello etiketterade min röst som "Tom Waits i målbrottet" :ph34r: i en Studiofestival för länge sen...).

Det är på grund av sårningsmöjligheten som jag enbart röstar numera, inga kommentarer. Jag anser att om man vill ha sin låt kommenterad får man lägga upp den i sektionen för halvfärdiga eller färdiga demos inte i festivalerna.

Tror mest jag ville vara lite "slagfärdig" eller kanske "rolig", men det blev kanske mest plumpt och dumt.... Tror nog ingen här egentligen vill såra någon.

Men jag ber dig och alla andra som jag kan ha sårat om ursäkt.

/Mikael


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil

Å andra sidan...jag vet av egen erfarenhet att det är extra känsligt att kritisera sång (minns fortfarande hur carl cadello etiketterade min röst som "Tom Waits i målbrottet" :ph34r: i en Studiofestival för länge sen...).

Det är på grund av sårningsmöjligheten som jag enbart röstar numera, inga kommentarer. Jag anser att om man vill ha sin låt kommenterad får man lägga upp den i sektionen för halvfärdiga eller färdiga demos inte i festivalerna.

Tror mest jag ville vara lite "slagfärdig" eller kanske "rolig", men det blev kanske mest plumpt och dumt.... Tror nog ingen här egentligen vill såra någon.

Men jag ber dig och alla andra som jag kan ha sårat om ursäkt.

/Mikael
Nej då, jag valde det mest för att jag tyckte det var ett roligt exempel. Är inte sårad nu och blev det inte då... :)
Vill hemskt gärna ha alla slags kommentarer från dig och alla andra!
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare