Forum > Demolåtar

Freddy - Songs and Melodies

<< < (3/3)

Markus Broberg:
Känns lite musikal? fint proddat.

hogge:

--- Citat från: freddy skrivet 01.09.2010, 19:11:20 ---
--- Citat från: hogge skrivet 31.08.2010, 23:52:46 ---Jävligt vacker låt detta.. Hogge vill ha... Se så. Ge den till mig...  :lol:

--- Slut citat ---

Du fick ju instrumentalversionen igår, bara till att ösa :)

--- Slut citat ---

Ja just faan.. Det hade jag helt glömt bort... Får prova lite då kanske.. Men Du gör ju så komplicerade grejer.. 2-3 ackord räcker har jag ju sagt.. Helst spelade så att det inte finns utrymme för någon dynamisk sång överhuvudtaget..

MaxB:
It's an Epic. Tycker det är intressant med storslaget sound så här.
Sångaren har lite samarbetsproblem med körgossarna på vissa ställen men det tror jag redan nån annan nämnt.

Emulator:
Dubbla baskaggar.

Reaver. Bring them home. Svensk arg metal. Den här.

Imponerande tycker jag är ett ord som passar. Inte bara för att du blandar och ger ur så olika genres, utan att det faktiskt görs bra också. I allt.

Gillar verkligen uppbyggnaden i denna, med dramatiken, molliga melodierna, men ändå dur, positiva tongångar, en text som förmedlas riktigt bra av musiken.

Sången skall du ju ta om skrev du, och det är för mig det enda som behövs på den här.

Snyggt, maffigt, eget och ändå lättillgängligt.

Riktigt bra.

freddy:

--- Citat från: 91:an skrivet 03.09.2010, 09:01:35 ---Oj, vad läckert! Låter nästan som något McCartney kunde komponerat och framfört! Lyfter på hatten!

--- Slut citat ---

Tackar! Inget beatles-fan alls, men jag har förstått att andra tycker dom är bra :) Så tar det som en komplimang.

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 05.09.2010, 12:54:25 ---Känns lite musikal? fint proddat.

--- Slut citat ---

Inte omöjligt, tack!

--- Citat från: hogge skrivet 10.09.2010, 11:12:17 ---
--- Citat från: freddy skrivet 01.09.2010, 19:11:20 ---
--- Citat från: hogge skrivet 31.08.2010, 23:52:46 ---Jävligt vacker låt detta.. Hogge vill ha... Se så. Ge den till mig...  :lol:

--- Slut citat ---

Du fick ju instrumentalversionen igår, bara till att ösa :)

--- Slut citat ---

Ja just faan.. Det hade jag helt glömt bort... Får prova lite då kanske.. Men Du gör ju så komplicerade grejer.. 2-3 ackord räcker har jag ju sagt.. Helst spelade så att det inte finns utrymme för någon dynamisk sång överhuvudtaget..

--- Slut citat ---

Hehe, det var värt ett försök iaf. :)

--- Citat från: MaxB skrivet 10.09.2010, 18:47:37 ---It's an Epic. Tycker det är intressant med storslaget sound så här.
Sångaren har lite samarbetsproblem med körgossarna på vissa ställen men det tror jag redan nån annan nämnt.

--- Slut citat ---

Japp. Sången ska fixas på denna, har inte hunnit än bara.

--- Citat från: Emulator skrivet 13.09.2010, 01:31:08 ---Dubbla baskaggar.

Reaver. Bring them home. Svensk arg metal. Den här.

Imponerande tycker jag är ett ord som passar. Inte bara för att du blandar och ger ur så olika genres, utan att det faktiskt görs bra också. I allt.

Gillar verkligen uppbyggnaden i denna, med dramatiken, molliga melodierna, men ändå dur, positiva tongångar, en text som förmedlas riktigt bra av musiken.

Sången skall du ju ta om skrev du, och det är för mig det enda som behövs på den här.

Snyggt, maffigt, eget och ändå lättillgängligt.

Riktigt bra.

--- Slut citat ---

Tackar emu, väldigt fin kommentar som jag blev glad över. :) Det är helt klart kul med musik, i alla former. Skönt att stämningen gick igenom.

Låten handlar om att relatera händelser/personer osv till musik. Det kanske är uppenbart, jag vet inte.
Som andra versen, då tänkte jag delvis på min morfar som alltid utbrast i sång när han mådde bra :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion