Kontrollrummet

Out Of Kontroll

Eddi · 244 · 63972

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Stort tack ska ni ha, allihop! Grymt roligt att få lira för er och lyssna på er. Trevligt med bild och film också! Vi medverkar jättegärna nästa gång det arras en IRL-festival också. :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Stort tack ska ni ha, allihop! Grymt roligt att få lira för er och lyssna på er. Trevligt med bild och film också! Vi medverkar jättegärna nästa gång det arras en IRL-festival också. :)
Jäkligt kul att lyssna på er - men nästa gång får ni stanna längre för jag vill jamma till era låtar oxå ;)

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Över kokta ägg, stekta ägg, långa ägg, randiga ägg och rostat bröd sitter jag och reflekterar jag över hur skönt det är att kunna luta sig mot Mahan.
:rolleyes: :P :lol: :wub: :D :wub: :lol: :lol:
Sorry Maxen, kunde bara inte låta bli att citera, har aldrig förr fått så goda resencioner! :wub:

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Grym bild på Larsson och gänget på gott humör. Enda bilden som jag tog som blev skarp under kvällen :lol:

Nädå, slänger upp fler efter jag har retuscherat bort diverse sataniska element :)




Det är från left to right: Marre 1up rattlesnake Larsson (som viftar sataniskt!)



Och här har vi thrasharna, blader &co (grymt lirat och det liksom framgår av bilden!)



Återkommer senare ;)
« Senast ändrad: 28.02.2011, 16:11:20 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
så där måste man se ut om man sett så fett band som bladers band var!   :)

det var skitkul att träffa er alla & uppleva live musik kvällen lång
tack för en supertrevlig kväll

ps. mahan.. jag lovade ju att göra ett stagedive när du drog ett trumsolo
det får bli nästa gång istället!  :lol:

kul att träffa er som sagt, ser fram emot nästa!  :wub:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ja, jädrar var kul det var att träffa er alla. Synd att jag inte kunde stanna längre, men 1up:s erbjudande om skjuts tillbaka till HQ smällde högt för en lantis som jag med SL-skräck. :ph34r: :D
Skulle velat ha kramat Mahan adjö när jag gick, men han satt upptagen bakom trummorna då. :wub:
(Efterfesten hos Marre med Larsson och Dividend var inte heller så dum.)
En kul helg att minnas länge.  :)
DON'T PANIC


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Hej alla lördags diggare, Tack för att det var så många som tog sig till gulavillan och var med på flera olika sätt,
även ett tack till de som slöt alla samman. Jag vill även tacka för att jag fick jamma lite med några av er det var superkul vart så spelsugen när jag hela dan bara stått i baren och lite sporadiskt fixade till lite ljud.
Hoppas jag inte skrämde bort er med mitt skrammel, men kul hadde jag en då.
MVh, Johan i baren på gulavillan. som nu heter sm57 här efter en av värdens grymmaste mickar.
Johan


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Välkommen till forumet Johan.
Händer en del här....
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjena Johan! Superschysst lir på trummorna, ljud- och ölfix!


Saknar en film på Mahans sångimprovistation eller har jag missat nåt (igen!)?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej alla lördags diggare, Tack för att det var så många som tog sig till gulavillan och var med på flera olika sätt,
även ett tack till de som slöt alla samman. Jag vill även tacka för att jag fick jamma lite med några av er det var superkul vart så spelsugen när jag hela dan bara stått i baren och lite sporadiskt fixade till lite ljud.
Hoppas jag inte skrämde bort er med mitt skrammel, men kul hadde jag en då.
MVh, Johan i baren på gulavillan. som nu heter sm57 här efter en av värdens grymmaste mickar.

Ha ha..va´ kul att du är med här oxå på KR, det kändes redan så i Gula Villan :D

Du bidrog till den sköna stämningen, helt klart!

Gillar din kommentar om öronpropparnas fram-marsch, bra där  ;)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hej alla lördags diggare, Tack för att det var så många som tog sig till gulavillan och var med på flera olika sätt,
även ett tack till de som slöt alla samman. Jag vill även tacka för att jag fick jamma lite med några av er det var superkul vart så spelsugen när jag hela dan bara stått i baren och lite sporadiskt fixade till lite ljud.
Hoppas jag inte skrämde bort er med mitt skrammel, men kul hadde jag en då.
MVh, Johan i baren på gulavillan. som nu heter sm57 här efter en av värdens grymmaste mickar.
Se där! :D Välkommen!!

Edit: kom inte ditt stiliga skägg med på någon bild? :D
« Senast ändrad: 28.02.2011, 18:56:00 by Rattlesnake »
DON'T PANIC


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Se där! :D Välkommen!!
Edit: kom inte ditt stiliga skägg med på någon bild? :D
Jodå - jag såg en bild när han satt bakom trummorna :D

Gurano
« Senast ändrad: 28.02.2011, 19:02:44 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hej alla lördags diggare, Tack för att det var så många som tog sig till gulavillan och var med på flera olika sätt,
även ett tack till de som slöt alla samman. Jag vill även tacka för att jag fick jamma lite med några av er det var superkul vart så spelsugen när jag hela dan bara stått i baren och lite sporadiskt fixade till lite ljud.
Hoppas jag inte skrämde bort er med mitt skrammel, men kul hadde jag en då.
MVh, Johan i baren på gulavillan. som nu heter sm57 här efter en av värdens grymmaste mickar.

Tjou Johan!
Fan va kul med en ny trum-mick på KR!
Härlig Villa, härlig bar, hoppas jag kom ihåg att pröjsa för alla mina öl... dom var ju 20 euro styck eller nåt :D :lol:
Får väl komma igen nåt tag o hälsa på Ludvig i källaren?

h.  johan
(jo han utan skägg) :)
« Senast ändrad: 28.02.2011, 19:04:51 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :D
Welcome Mr SM57........ ;)
Det var kul att lira med dej (och alla ni andra),kändes bra,jag var (mitt eget fel,semester,lite att fira med hustrun,och lite strul på annat håll :rolleyes:  ) inte bra,har lyssnat och rodnat till strax under hårfästet.................... ............. :(
Nästa gång? repar vi lite mer........... :P
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
välkommen Johan
korka upp en krusbärs läsk & känn dig som hemma!  :D
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Jay Thomas

  • Gäst
Hej alla lördags diggare, Tack för att det var så många som tog sig till gulavillan och var med på flera olika sätt,
även ett tack till de som slöt alla samman. Jag vill även tacka för att jag fick jamma lite med några av er det var superkul vart så spelsugen när jag hela dan bara stått i baren och lite sporadiskt fixade till lite ljud.
Hoppas jag inte skrämde bort er med mitt skrammel, men kul hadde jag en då.
MVh, Johan i baren på gulavillan. som nu heter sm57 här efter en av värdens grymmaste mickar.
Se där! :D Välkommen!!

Edit: kom inte ditt stiliga skägg med på någon bild? :D



Angrod, Badlands och SM57!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Welcome SM57. På tiden att du kliver in!
Tack för all support i helgen. Helt fantastiskt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra att du tog tag i det kul att du kom hit Johan. Du har mycket musik att lyssna på och kommentera om du vill med bra trumförslag och annat.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Oj vilket välkonande TACKAR,
Jo det fins en bild när jag står vid mixerbordet och pekar ut mot scen där har du hela skägget fast i brevlådan  ;)
Ni alla som lirade ska veta att ni gjorde super i från er, det är som sagt var stor skilnad på att höra det live, en på luddig MP3,a
Det märks att det fins många mycket ducktiga musiker där ute och det är extra kul att få höra det live specielt när så många av er inte har lirat ofentligt på många år, det krävs lite jäklar annama och en god påse gott förtroende för att ställa sig på scen, specielt när man vet att alla i lokalen är musiker.
Jag bockar för det och tackar er alla för en grymt härlig musikupplevelse.
Johan


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
VÄLKOMMEN JOHAN!

Fan, vad kul att du gick med i forumet!  :lol:

Du känner ju många redan från starten. Kanonskönt blues-jam vi fick till, när du jagade upp mig på scenen direkt efter mitt eget "gig". Sparade ditt mobilnummer också. Kan alltid vara bra att ha Haninge-bor som vi båda är! Hoppas vi kan fixa till några schyssta projekt, med kanonljud, nu när du är medlem här.

See you man!

Mats
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Oj vilket välkonande TACKAR,
Jo det fins en bild när jag står vid mixerbordet och pekar ut mot scen där har du hela skägget fast i brevlådan  ;)
Ni alla som lirade ska veta att ni gjorde super i från er, det är som sagt var stor skilnad på att höra det live, en på luddig MP3,a
Det märks att det fins många mycket ducktiga musiker där ute och det är extra kul att få höra det live specielt när så många av er inte har lirat ofentligt på många år, det krävs lite jäklar annama och en god påse gott förtroende för att ställa sig på scen, specielt när man vet att alla i lokalen är musiker.
Jag bockar för det och tackar er alla för en grymt härlig musikupplevelse.


Sådärja!  Då fattar jag vem SM57 är också!  XD    Välkommen Johan och tack för att du hyste in oss i gula villan i helgen!  Skoj var det!   

Passar på att tacka för ringkärnetransingarna också.  Håller på att fundera ut vad jag ska sätta ihop.   :)     /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Oj vilket välkonande TACKAR,
Jo det fins en bild när jag står vid mixerbordet och pekar ut mot scen där har du hela skägget fast i brevlådan  ;)
Ni alla som lirade ska veta att ni gjorde super i från er, det är som sagt var stor skilnad på att höra det live, en på luddig MP3,a
Det märks att det fins många mycket ducktiga musiker där ute och det är extra kul att få höra det live specielt när så många av er inte har lirat ofentligt på många år, det krävs lite jäklar annama och en god påse gott förtroende för att ställa sig på scen, specielt när man vet att alla i lokalen är musiker.
Jag bockar för det och tackar er alla för en grymt härlig musikupplevelse.
Sådärja!  Då fattar jag vem SM57 är också!  XD    Välkommen Johan och tack för att du hyste in oss i gula villan i helgen!  Skoj var det!   
Passar på att tacka för ringkärnetransingarna också.  Håller på att fundera ut vad jag ska sätta ihop.   :)     /JEH

Haru fått trissor av SM57? Pysslar han oxå mé sånt? Bygg en astabil vippa, synt-nisse där!  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Oj vilket välkonande TACKAR,
Jo det fins en bild när jag står vid mixerbordet och pekar ut mot scen där har du hela skägget fast i brevlådan  ;)
Ni alla som lirade ska veta att ni gjorde super i från er, det är som sagt var stor skilnad på att höra det live, en på luddig MP3,a
Det märks att det fins många mycket ducktiga musiker där ute och det är extra kul att få höra det live specielt när så många av er inte har lirat ofentligt på många år, det krävs lite jäklar annama och en god påse gott förtroende för att ställa sig på scen, specielt när man vet att alla i lokalen är musiker.
Jag bockar för det och tackar er alla för en grymt härlig musikupplevelse.
Sådärja!  Då fattar jag vem SM57 är också!  XD    Välkommen Johan och tack för att du hyste in oss i gula villan i helgen!  Skoj var det!   
Passar på att tacka för ringkärnetransingarna också.  Håller på att fundera ut vad jag ska sätta ihop.   :)     /JEH

Haru fått trissor av SM57? Pysslar han oxå mé sånt? Bygg en astabil vippa, synt-nisse där!  :D

 :lol:  Nja, digitalteknik är inget för mig.  För fyrkantigt!  ;)  Det blir en stärkare av ngt. slag.  Funderar på en klass D-variant att ha som medhörning ev.
SM57 hade plockat isär någon trasig stärk som han tog trissorna i och tänkte på mig vilket uppskattas mycket!    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
På den tiden jag byggde fanns ingen digitalteknik. Här är en bild på ett traditionellt bygge med två trissor.


« Senast ändrad: 02.03.2011, 00:06:02 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
På den tiden jag byggde fanns ingen digitalteknik. Här är en bild på ett traditionellt bygge med två trissor.




Hehe.  Svårt att göra fel där!  :)   Är det spikar du har lött på??  Eller lödtorn?   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det verkar som ni haft en riktig helhelg. Kul.  :)


Utloggad tsmalmbe

Jag skall försöka få upp mera videon idag, det kan vara att det lyckas.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
På den tiden jag byggde fanns ingen digitalteknik. Här är en bild på ett traditionellt bygge med två trissor.
Hehe.  Svårt att göra fel där!  :)   Är det spikar du har lött på??  Eller lödtorn?   /JEH

Bilderna hittade jag via google men förut gjorde jag en med spikar, för nästa ritade och etsade jag ett kretskort och plockade in allt i en metallåda.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
På tal om SM57 säljs SM58 för 995:- om man köper senaste numret av Studio. Ärenåt att slå till på?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
På tal om SM57 säljs SM58 för 995:- om man köper senaste numret av Studio. Ärenåt att slå till på?

Tja, om du tycker att du behöver den micen eller bara vill ha den så varför inte? :) Blir ju lite billigare än att gå och tjacka den i affär i alla fall. Om tidningen Studio är något att ha, det är ju en annan femma och en smaksak. Själv tycker jag inte den är mycket att ha. Den är som en tunnare version av engelska Computer Music. Bra nybörjartidning men som man snabbt tröttnar på för att den mest vänder sig till nybörjare och man tjatar om samma saker tusen gånger, ungefär som datatidningar brukar göra. Men det är väl uträknat att de flesta köper eller prenumererar bara några år och sen tar andra över så att säga. Vill man ha fördjupningar läser man SoS.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Sound on Sound är kanon dessutom finns miljoner bra reviews om allt du behöver veta om utrustning etc på nätet gratis!!!
Mix är en annan bra tidning/site (om dom finns kvar?)

 B)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
På tal om SM57 säljs SM58 för 995:- om man köper senaste numret av Studio. Ärenåt att slå till på?

eq-dom kostar det överallt nuförtiden utan att du behöver köpa blaskan  ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
OK, tackförde. I reklamen säger dom att SM58 kostar 2000 :- i vanliga fall.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
OK, tackförde. I reklamen säger dom att SM58 kostar 2000 :- i vanliga fall.
Fast det var väl åtta nummer + miken för 995. Jag är sugen i alla fall.


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
På tal om SM57 säljs SM58 för 995:- om man köper senaste numret av Studio. Ärenåt att slå till på?

Musikbörsen brukar ha 58 för det priset,
Johan