Kontrollrummet

Out Of Kontroll

Eddi · 244 · 63949

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad carl cadello

Ni verkar ha haft det riktigt trevligt. Synd att jag bor så långt från händelsernas centrum.

Tyvärr verkar det dock som om det har gått Troll i denna tråden också.

Troll (enligt Wikipedia):
"Internettroll, eller bara troll, ... är Internetslang för användare som skriver ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på Internetforum (ursprungligen på Usenet).

Övriga användare uppfattar ofta att trollen har huvudsyfte att reta upp dem, och att trollen mestadels är ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog.

Trollen ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt och föder ilska, vanmakt och skadar sinnesstämningen hos övriga användare som hugger på de krokar de lägger ut.

Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum."


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum."
Vem pratar vi om ????? hmmmm måste ha glömt - eh !   :D
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ni verkar ha haft det riktigt trevligt. Synd att jag bor så långt från händelsernas centrum.

Ja Lund ligger ju lite offside om man säger så dessutom blåser det alltid där :D
Men du har ju rymddräkt CC varför flög du inte upp till oss.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Nästa gång (hoppas det blir en nästa gång) vill jag också vara med. Jag blev på gott humör bara av att på bilder och video från Gula Villan.
Ledsamt bara att det alltid tycks finnas nån som försöker ta död på andras glädje, fy fläsk :angry:

Men i alla fall, KUL ATT NI HADE KUL  :lol:

Å som sagt, nästa gång vill jag också vara med

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nästa gång (hoppas det blir en nästa gång) vill jag också vara med. Jag blev på gott humör bara av att på bilder och video från Gula Villan.
Ledsamt bara att det alltid tycks finnas nån som försöker ta död på andras glädje, fy fläsk :angry:

Men i alla fall, KUL ATT NI HADE KUL  :lol:

Å som sagt, nästa gång vill jag också vara med

Space
NOTERAT med stora bokstäver - jag fattar inte vad som höll dig borta denna gång :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Väldigt mycket kul att träffas, spela, sjunga, snacka...  :wub:  :D
Först och främst, en evigt loopad fanfar till Tsmalmbe, som grundare till
detta forum. Utan honom hade detta inte ens varit möjligt. Han flög med multiartisten
Mahan från Helsingfors och de lyckades hitta till den undanskymda lilla gula villan långt snabbare än jag. Jag får nog skaffa en apparat med GPS-koordinater till nästa gång.
Det egna framträdandet kunde ha gått bättre men "fyllesång" var det inte. Får skylla på dåliga scennerver (30 år sen sist) och bristande repetitioner. Schysst och tappert jobbat av medmusikanterna Rattlet och Amanda!
Stort tack till festivalkommitten för att ha anordnat detta! Upplägget var bra med en skön blandning av lösare och fastare programpunkter. Imponerad av er också som musiker och hur ren improvisationsmusik kan ta form med växlingar och turtagningar. Stor eloge till MaxB som med outsinlig spelglädje, entusiasm och med säkra dirigentpinnar hottade medmusikanterna och hittade utvägar ur låst treackordsläge. Kul att få vara med där på slutet!
Tack också till Karl för logi, alltid fina muskaliska uppleveler och alltid intressanta diskussioner.
Börjar redan se fram mot en sommarfestiva...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nästa gång (hoppas det blir en nästa gång) vill jag också vara med. Jag blev på gott humör bara av att på bilder och video från Gula Villan.
Ledsamt bara att det alltid tycks finnas nån som försöker ta död på andras glädje, fy fläsk :angry:

Men i alla fall, KUL ATT NI HADE KUL  :lol:

Å som sagt, nästa gång vill jag också vara med

Space
NOTERAT med stora bokstäver - jag fattar inte vad som höll dig borta denna gång :lol:

 :)
Tror att,om en ''nästa gång'' händer,att vi blir fler,inte bara på scenen,utan även på golvet,finns så många bra människor på detta forum,att få träffa Mahan och andra var kanon,OCH! , Bladers band var jävligt bra,sången gick kanske inte fram ordentlig (hos någon sättning),men de var bra!!IKEN likes..... :)

Och har sår på några fingrar,mina plektrum gick upp i rök,skitsamma,och den bandlösa basen blev valet,mer botten på EBS-riggen än Miss Rick som mår bättre med stoora lådor och många Watt. B)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
En riktig kanon-kväll. Musik är glädje. Glädje ska delas med andra. Att lyssna på varandra, låta sig inspireras och spela tillsammans är att skapa gemensam glädje.
Kvällen bjöd på inövade låtar, live-spöket och rena JAM. Kände man för att spela några toner eller dra några riff, fanns hela tiden det utrymmet. Tillsammans gjorde vi den bättre än vi i festkommitén både hade planerat och hoppats på. Ett stort tack ska riktas till Thomas och Mahan för forumet Kontrollrummet i sig och till alla vi andra som fyller det. Med ett öppet och glatt sinne är allt möjligt. Det bevisade vi igår! En oföglömlig kväll, som väl i alla fall borde bli ett årligt återkommande event under årets i övrigt vanligtvis tråkigaste månad.
TACK till alla som deltog, lyssnade eller bara tittade förbi!
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad tsmalmbe


Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum."

..och eftersom de inte i praktiken går att blockera (eller har någon effekt) är det bara ni som kan göra något åt saken: ignorera honom. Skriv inte svar. Kasta inte eld på lågorna. Svär i tysthet.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
ok du har rätt tsmalmbe, det var fånigt av mig med besnin på elden så nu tar jag hissen upp ifrån källargrottan igen*
 ;)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil

Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum."

..och eftersom de inte i praktiken går att blockera (eller har någon effekt) är det bara ni som kan göra något åt saken: ignorera honom. Skriv inte svar. Kasta inte eld på lågorna. Svär i tysthet.



Så chefen för den här sandlådan antyder att man enbart får "slicka rövhål" för att bli respekterad. Vilket jävla Kalle-Anka forum.  :lol:


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum."

..och eftersom de inte i praktiken går att blockera (eller har någon effekt) är det bara ni som kan göra något åt saken: ignorera honom. Skriv inte svar. Kasta inte eld på lågorna. Svär i tysthet.



Så chefen för den här sandlådan antyder att man enbart får "slicka rövhål" för att bli respekterad. Vilket jävla Kalle-Anka forum.  :lol:

Men vad var meningen med din "uppriktiga kritik"? Det var väl absolut ingen som bett dig om en recension. Detta är en tråd för dom som igår träffades IRL och spelade, drack och hade allmänt trevligt (tyvärr var jag själv inte med, då jag hade en egen spelning) där dom kan dela med sig av sina minnen från kvällen....du har fan inget med det att göra, så lämna tråden ifred. Tycker att din ständiga Kalle Anka analogi haltar lite. Kalla Anka är ju ett stort och känt varumärke som är respekterat och omsätter miljarder. Vad jag vet är inte KR så himla stort och omsätter sannerligen inte miljarder.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil


Ja, det finns en jävla massa människor som inte kan spela men det betyder ju inte att man behöver bete sig som ett svin.

Men det är lugnt AF! Jag tror du har en hel rätt goa idéer inom dig, vad jag nkan höra.. 

Exakt! Var ärlig istället och be ***** byta hobby istället för att låta honom tro att du gillar det han gör.
Han kan börja samla på frimärken istället. Du är ett äkta exempel på den falskhet som råder där ingen säger vad dom egentligen tycker.

"Fan vad bra spelat och vilket drag" säger du bara för att du inte vill bete dig som ett svin fastän du egentligen tycker att ***** borde förbjudas att utöva musikaliska aktiviteter.

Hur fan orkar du? Det är det som är över min förmåga att förstå? Du kanske kallar det kalleanka-musikaliskt också?

Eddi spelar ju iallafall, oavsett vad. Du har ju inte ens rört en xylofon de senaste 30 åren?
https://soundcloud.com/user7789882


Burnin Sven

  • Gäst
Man förstår att ni hade skoj när man kollar på bilder och videos skoj att det blev lyckat.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa


Ja, det finns en jävla massa människor som inte kan spela men det betyder ju inte att man behöver bete sig som ett svin.

Men det är lugnt AF! Jag tror du har en hel rätt goa idéer inom dig, vad jag nkan höra.. 

Exakt! Var ärlig istället och be ***** byta hobby istället för att låta honom tro att du gillar det han gör.
Han kan börja samla på frimärken istället. Du är ett äkta exempel på den falskhet som råder där ingen säger vad dom egentligen tycker.

"Fan vad bra spelat och vilket drag" säger du bara för att du inte vill bete dig som ett svin fastän du egentligen tycker att ***** borde förbjudas att utöva musikaliska aktiviteter.

Hur fan orkar du? Det är det som är över min förmåga att förstå? Du kanske kallar det kalleanka-musikaliskt också?

Eddi spelar ju iallafall, oavsett vad. Du har ju inte ens rört en xylofon de senaste 30 åren?

Kanske bäst att vi bara lämnar honom ifred, som tsmalmbe föreslog, tills han kommit över sandlådsåldern.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad tsmalmbe

Blader, kan du skriva in låtarnas namn här i tråden, eller kommentera direkt på youtube?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Kanske bäst att vi bara lämnar honom ifred, som tsmalmbe föreslog, tills han kommit över sandlådsåldern.

Space

Ja, jag tycker nog att vi alla låter bli att feeda trollet fr o m nu. Iaf jag kommer att låta bli att göra det..

Det spelar ju ingen roll egentligen att killen nog mår skit..Han får ju hjälp på annat håll, vi kan inte göra så mycket.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil

Kanske bäst att vi bara lämnar honom ifred, som tsmalmbe föreslog, tills han kommit över sandlådsåldern.

Space

Ja, jag tycker nog att vi alla låter bli att feeda trollet fr o m nu. Iaf jag kommer att låta bli att göra det..

Det spelar ju ingen roll egentligen att killen nog mår skit..Han får ju hjälp på annat håll, vi kan inte göra så mycket.
+1  :D
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
God afton!
Peppad från gårdagens jammande och spelande, vilket faktiskt var skitkul, tänkte jag så här (förmodligen jäkligt dumt....men ändå). Ni var alla så inspirerande att spela med så varför inte ha en festivallåt som vi alla kan öppna nästa festival med???

Slängde ihop denna som man kan använda om man vill - men då måste ni alla bidra med nåt då jag uteslutit massor: behöver trummor, bas, flera gitarrer, orgel/piao, munspel, sång, körer och U name it. Den behöver dessutom förlängas mycket så om ni tycker att den kan funka så är det upp till er att bygga vidare  :D

Är jag dum i hela huvudet?

Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ev_Festival.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 27.02.2011, 22:46:58 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
God afton!
Peppad från gårdagens jammande och spelande, vilket faktiskt var skitkul, tänkte jag så här (förmodligen jäkligt dumt....men ändå). Ni var alla så inspirerande att spela med så varför inte ha en festivallåt som vi alla kan öppna nästa festival med???

Slängde ihop denna som man kan använda om man vill - men då måste ni alla bidra med nåt då jag uteslutit massor: behöver trummor, bas, flera gitarrer, orgel/piao, munspel, sång, körer och U name it. Den behöver dessutom förlängas mycket så om ni tycker att den kan funka så är det upp till er att bygga vidare  :D

Är jag dum i hela huvudet?

Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ev_Ferstivallåt.mp3[/mp3]


Tjou!
Visst för bövveln e du dum i huvvet.... men de e jag med, så vi e åtminståne två som tycker att detta är ett gott förslag! Ska kolla över bara planet landat! :)

Kör hårt Göran!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du är inte dum bara förbaskat trevlig att träffa. Hade ingen aning om att det var en sån trevlig "gubbe" bakom namnet Gurano. Även där överträffade Out Of Kontrol förväntan med god marginal.

Däremot lyckas jag inte få spelaren att fungera, varken med din udda stavning eller annan tänkt variant jag provat. Är det stavningen eller åäöÅÄÖ som spelar spratt?
http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ev_Ferstivallåt.mp3   (vem är Fersti Val?)  ;)
http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ev_Festivallåt.mp3
« Senast ändrad: 27.02.2011, 22:52:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nä inte för mig heller - märkligt - funkade alldeles nyss??
Kan kanske bero på att servern strular? Ska försöka lösa det hela

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu funkar den hos mig i alla fall :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Funkar inte här heller du har stavat ferstivallåt hm....

Och MaxB det heter Out Of Kontroll
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nu funkar den hos mig i alla fall :D

/G

Bra!
Tycker du kunde dra igång en ny tråd för detta projekt... nytt namn typ "The Next Control"

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu funkar den hos mig i alla fall :D
/G

Vem uppfann åäöÅÄÖ egentligen? Passar ju inge bra på internet.
Hör att du blev taggad av jammen i helgen. Det här låter roligt. Finns också utrymme för orgel och munspel hör jag, bra!

Jag har inte möjlighet att ta del i musikprojekt närmaste tiden men hoppas andra har det. Det är skönt driv i det här stycket.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu funkar det. Snygg hook - och visst hör jag trummor i alla fall - kan försöka lägga nåt keyboard.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Gurano !
Ska ta detta och försöka hitta något, inga garantier men.....
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu funkar den hos mig i alla fall :D
/G
Bra!
Tycker du kunde dra igång en ny tråd för detta projekt... nytt namn typ "The Next Kontrol"
h.   johan

Som jag tolkar Eddis utsaga heter det "The Next Kontroll"  :lol: då det är sprunget ur Kontrollrummet.  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lrummet hehe  :lol:
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Lyssnade på Guranos låt och det för mina tankar till Sonic the Hedgehog :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nu funkar den hos mig i alla fall :D
/G
Bra!
Tycker du kunde dra igång en ny tråd för detta projekt... nytt namn typ "The Next Kontrol"
h.   johan

Som jag tolkar Eddis utsaga heter det "The Next Kontroll"  :lol: då det är sprunget ur Kontrollrummet.  ;)
Jamen klart att det ska va Kontroll med stora Kå! Det var tyrkfelsnise som spökade! :P :lol:

The Next Kontroll
h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En video med ljud från Zoom H4 och film från digitalkameran som satt vid mixerbordet i bakre hörnet.



Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
En video med ljud från Zoom H4 och film från digitalkameran som satt vid mixerbordet i bakre hörnet.





Snyggt Max !!!!
Nobody sings Dylan like Dylan