Forum > Demolåtar
Clav - Worlds still counting
clavinova:
Då jag kommer att ta en längre tids paus från forummusicerande pga av andra musikaliska åtaganden, kommer här en sista liten snutt i genren "försök till slammerrock".
Är jag på rätt väg? Har jag plankat något? Vad ska jag göra ... ?
World Counts Still
MaxB:
Låter som ett rep med flera musiker, gungar bra alltså. Och du spelar alla instrument?
Hoppas det går bra med det stora musikprojektet som du har vid sidan av KR!
clavinova:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.08.2010, 22:53:08 ---Låter som ett rep med flera musiker, gungar bra alltså. Och du spelar alla instrument?
Hoppas det går bra med det stora musikprojektet som du har vid sidan av KR!
--- Slut citat ---
Tack MaxB! :) Låter som ett rep? Måhända men de spelar åtminstone nästan samma sak. Spelar allt utom trummor, som E.Z. står för.
Det hoppas jag också, får återkomma till det vad det lider. Tiden börjar bli knapp, ideerna och inspiration är inte på topp... :mellow:
equality:
Ja det låter som ett rep men ett intressant sådant där musikerna kommit igång rejält och man "höra" en viss gruppdynamik. Kul att kunna åstadkomma det scenariot på egen hand. Lite som en sen improvisationsspelning i Roskilde på 70-talet. Gott det!
MaxB:
Basen sammarbetar och svarar på gitarrspelet, kanske testa att basen efter ett tag (måhända 44 sekunder in i låten) arbetar med åttondelar (heter det så), så att den ger mer driv åt hela anrättningen. Den nosar på det och jag skulle vilja att den arbetar på det sättet konsekvent.
Stycket är för kort så här!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida