Varför inte låta munspelet ersätta dragspelet, det låter mer levande, kanske även ersätta stråkarna. Kören som svarar i början känns överflödig, blir lite överarbetat i ett annars stramt arr. Leadsången bra nu, möjligen lite stark eller kanske det är gitarren som är svag i volym?
I originalet spelas sologitarr på vissa partier och orgel backar kompet.
I unplugged-versionen vill jag dragspelet ska ha dessa roller.
Stråkarna, av fabrikat "mellotron"

vill jag av naturliga skäl inte gärna avlägsna...
Körerna... jag funderar på var jag skulle kunna plocka bort dessa och det finns något eller några ställen där det är rimligt. I övrigt vill jag ha dem med mycket. Det är som en ny upptäckt för mig, att man kan köra själv och en sport att få körerna tajta.
Jag har medvetet valt att ha sången stark och kompet lite lägre. Jag tror på det. Men hoppas fler säger vad de tycker om den balansen.
Oj det blev en ny låt. Vilket tryck i stämmorna, bra! Tycker låten drog iväg mer åt country nu och munspelet låter helt rätt men plöstligt inte mellotronen och tevksamt med dragspelet. Kanske skulle sdet vara något mer återhållsamt. Kanske höra med ydderF om lap steel och dobro/banjo? Helt klart låter det bättre nu pga av ett annat tryck i rösten och stämmorna.
Ja, ny låt med tryck i stämmorna. Tycker det är kul som bara den, att det låter så här genom B1-mikrofonen och Behringer-mixern.
Munspel är kul men har det inte för mycket reverb? Jag är osäker på skruvandet.
Mellotron är alltid rätt

om man frågar mig. Får se...
Dragspelet ersätter orgeln från originalet (har du hört originalet?) och jag gillar dragspelet som ibland kliver fram och visar sig mer (solopartierna) och träder tillbaka till två stämmor på övriga delar. Skulle det spelas mer återhållsamt på kompdelarna eller skulle det räcka med lägre volym på dragspelet där, menar du?
ydderF - lap steel och dobro/banjo?
Låter som en superidé men han är nog upptagen med eget. Och med såna bidrag blir det ju liksom på riktigt

. Jag tror det skulle bli oerhört bra men då skulle det kräva mycket arbete för att göra det rättvisa och jag vet inte om jag har så mycket tid? Tack för den goda idén. Då skulle låten bli superbra!
Mellotronen överflödig EQ
det är som att svära i kyrkan det.
Jag gillar dragspelet och körerna men framförallt tycker jag låten tar fart efter 150 men den lite starkare rösten och munspelet som sitter som en smäck.
Tack, det är roligt då rösten är med.