Forum > Demolåtar

MaxB - I Do Love You - unplugged

<< < (5/8) > >>

MaxB:
Ny version 2010-08-26 med lite puts
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20100826.mp3[/mp3]
Kanske är den här mixen för avskalad och naken. Nu är det bara en (lite tajtare?) gitarr, som kompar och dragspelet har tystats på några delar initialt. Och, kors i taket, mellotronens första del är tystad!  :o
Kören har också tystats på något ställe. Har sjungit om hela leadsången, på gott och ont.

--- Citat från: equality skrivet 25.08.2010, 01:14:18 ---Fina bilder. Jag visste inte att Östersjön ö h t erbjöd surfningsbara vågor. Jag har paddlat i krokarna och kastat längtansfulla blickar mot fågelstationen Hartsö-Enskär.
Originalet har ju en annan stadga än un-pluggedversionen hittills men du är snart där.
Mellotronen överflödig EQ  laugh det är som att svära i kyrkan det.

--- Slut citat ---

Tävlingarna brukar köras då det blåser som bäst, på senhösten eller vintern. Så man måste nog vara entusiast, för att kunna surfa i Sverige.
Det är svårt att få till stadga i fingerplocket men jag strävar åt det hållet. Lyssnar och möter dig halvvägs gällande mellotronen.

--- Citat från: Eko skrivet 25.08.2010, 10:54:49 ---Vilken majsig film det blev häftigt med surfarna testade du?

--- Slut citat ---

Det är kul att leka med film. Jag surfade inte. Kallt i vattnet!

--- Citat från: egghuvud skrivet 25.08.2010, 13:34:01 ---Min enda reservation är sångljudet som känns lite vasst. Jag skulle satsa på en deesser
Snyggt det där dragspelet  :)

--- Slut citat ---

Har inte lärt mig använda deesser. Är det fler som upplever vassssssssa sssssss? Berätta så ska jag lära mig ratta deesser utan att läspa i sången...
Det är kul med vuxeninstrument, som till exempel dragspel. Ett annorlunda sound, som om man vore vuxen.  :P Och det borde jag vara också.  B)

--- Citat från: Jonte skrivet 25.08.2010, 18:07:59 ---Bra jobbat Max! Angående surfningen - vad "proffssurfarna" skulle
ha skrattat om dom sett detta. Desperata människor - skulle dom tänkt  :D
Men det är klart, man tager vad man hav-er...
/Jonte

--- Slut citat ---

Det där är Sveriges surfing-elit!   :D
Kanske inte förresten... Proffsen kommer nog då det blåser lite mer.

--- Citat från: asti skrivet 25.08.2010, 20:43:41 ---Kul att du testar mindre arrangemang, men jag föredrar nog originalet! Tyckte att
den fick mer charmig "The Band"-känsla! Men körerna här är fina och du sjunger med inlevelse.
Munspelet tycker jag har lite för mycket reverb. Roligt att du satsar på fingerspel!
Ibland upplever jag sången lite för dominant och gitarrplocket för lågt. Bra låt!

--- Slut citat ---

Minskat på munslpelsreverbet så att även det intrumentet är mer naket och sårbart i den här mixen. Gitarrspelet tror jag ligger högre nu men det avslöjar samtidigt bristerna i spelet.

Gurano:
Hej
Jag tycker att låten är bätte nu när den är "naken".
Du frågar om vassa Sss och jag tycker att det finns en del sådana (så som rattle tidigare skrev).

Behaglig låt som följer klassisk uppbyggnad - du får ta med akken och lira den på Out of Kontroll ;)

Ha det
Gurano

91:an:
Här tycker jag du lyckats bra. Bra balans med kören, kören som svarar är borta. Gitarren är närmare och munspelet låter närvarande. Den fina akustiska känslan förtas något av att dragspelet låter väldigt midispelat. En dragspelare har mer dynamik och rytmik i lirandet. Vad har du för plug?

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 27.08.2010, 01:11:23 ---Jag tycker att låten är bätte nu när den är "naken".
Du frågar om vassa Sss och jag tycker att det finns en del sådana (så som rattle tidigare skrev).
Behaglig låt som följer klassisk uppbyggnad - du får ta med akken och lira den på Out of Kontroll ;)

--- Slut citat ---

Ja, jag vill köra den här låten på "OOK - Vintern 2011" men jag vill köra den tuffa versionen mé elgitarr och Rickenbackerbas (hoppas IKEN vill va mé).

--- Citat från: 91:an skrivet 27.08.2010, 08:29:07 ---Här tycker jag du lyckats bra. Bra balans med kören, kören som svarar är borta. Gitarren är närmare och munspelet låter närvarande. Den fina akustiska känslan förtas något av att dragspelet låter väldigt midispelat. En dragspelare har mer dynamik och rytmik i lirandet. Vad har du för plug?

--- Slut citat ---

Så, dragspelet låter midispelat? Hihi Hör du inte hur det andas mitt i spelandet? Man drar bälgen åt ena hållet och sen måste man vända då luften tar slut.
Ingen plug alltså, utan mitt riktiga pianodragspel!
På en punkt har du rätt; en riktig dragspelare har mer dynamik, jag försöker lära mig hantera dragspelet men är inte en riktig...  :wub:

91:an:

--- Citat från: 91:an skrivet 27.08.2010, 08:29:07 ---Här tycker jag du lyckats bra. Bra balans med kören, kören som svarar är borta. Gitarren är närmare och munspelet låter närvarande. Den fina akustiska känslan förtas något av att dragspelet låter väldigt midispelat. En dragspelare har mer dynamik och rytmik i lirandet. Vad har du för plug?

--- Slut citat ---

Så, dragspelet låter midispelat? Hihi Hör du inte hur det andas mitt i spelandet? Man drar bälgen åt ena hållet och sen måste man vända då luften tar slut.
Ingen plug alltså, utan mitt riktiga pianodragspel!
På en punkt har du rätt; en riktig dragspelare har mer dynamik, jag försöker lära mig hantera dragspelet men är inte en riktig...  :wub:
[/quote]
Aj då, där slog du mej på fingrarna! Låter som du har fler gitarrtimmar bakom dej än dragspel! :D
Framförallt gillar jag munspelet, för det är väl också riktigt? :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion