Forum > Demolåtar
MaxB - I Do Love You - unplugged
MaxB:
Nån har säkert hört låten tidigare men nu vill jag testa den unplugged.
Ny version 2010-08-26 med lite puts
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20100826.mp3[/mp3]
You and I are here again (kör) You and I are here
A Asus A Asus
Winter's been long - but we all know where we stand
A Asus A Asus
We have been fighting for so, many days now
A Asus A Asus
You and I are where we belong
A Asus A tyst!
We are back for the summer, and the sun is shining and
A C#m
everything feels fine.
D A E
When I see you smile - I know it's worth while
A C#m
all thoose days that have gong by
D E
And it's you that I am thinking of theese days when life feels fine
F#m E D A
You are my angel - you are my everything - you are my life.
F#m E D Esus
Solo
Hm C# F#m D
You are the sunshine of my life - and I love you so.
A E A Asus
Solo
A C#m D A E
A C#m D Esus E
If I have moments of doubt and despair - and I cry it out in my sleep
Hm C# F#m E D
You know I love the way you do the things that you do to me.
A E A D A
And we go dancing through the summer - We stay up all night long
F#m E D A
We go dancing through the summer - We stay up all night long
F#m E D A
Go dancing through the summer - We stay up all night long
F#m E A
Munspel
A C#m D A E
A C#m D Esus
Maybe you've heard it so many times before - but I like to say it again.
Hm C# F#m E D
When I look into your eyes - I say - I do love you
A E A
Jag vill testa att framföra den så här avskalad och det var nån som tyckte den skulle sjungas i en lägre tonart och här är den i A istället för C. :P Och jag vill fira att hostan är på väg att lämna mig efter en dryg vecka fylld av hemska plågor. ;)
Eddi:
Det börjar arta sig med fingerplocket beundransvärt jobbat för det är riktigt riktigt svårt det där. Vad gäller stämman så har du rätt att den låter liite sur på ett par ställen men inte fler ock hörs det på något sätt att du stannar upp lite osäkert - sjunger du och spelar samtidigt? En bra sak du gör med rösten nu är att du inte spänner halsen - det låter bättre så här. Om du ska dra upp den i C igen vet jag inte måste man nästan höra för att kunna bedöma - anstränger du halsen mer då så kanske det inte är bra samtidigt tror jag att du kan sjunga avspänt även på högre toner det tycker jag du har visat i andra låtar.
Burnin Sven:
Det låter helt ok men backa lite från Micken och skär lite med high pass filter mastern så blir det ännu bättre. Ja jag gillar låten oxå hehe glömde nästan.
MaxB:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 23.08.2010, 04:02:14 ---Det låter helt ok men backa lite från Micken och skär lite med high pass filter mastern så blir det ännu bättre. Ja jag gillar låten oxå hehe glömde nästan.
--- Slut citat ---
Menar du backa för att undvika proximity-effekten (basfrekvenser) eller menar du bara lägre volym på sången?
Att skära bort bas (med highpass) på mastern är nytt för mig. Vad ger det?
Jag föreställer mig att jag ska skära på de olika delarna, sång och gitarr men mastern?
Kan du Sven nån annan förklara vitsen med det?
Tack för gillande, det gillar jag.
91:an:
Jag har inte hört låten förut och tycker en avskalad version som det här känns väldigt bra. Visserligen svajar sången till ibland men sångreusurserna finns ju så det är vore inga problem att göra fler sångtagningar. Tornarten verkar helt rätt. Ofta hör man låtar på radion där man valt högre tonarter än vad låter bekvämt för rösten. Det enda jag tycker stör är rumsekot på sången.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida