Att jämföra Behringern med vilken som helst som har nämnts, är nästan löjligt... MEN det kräver också att du har vettig utrustning i övrigt. Omvandlarna kan göra mer än många kanske tror. En av mina bästa vänner lånade min P-Solo för att jämföra med det han hade - och tyckte att det inte var så stor skillnad att det kunde motivera ett köp. Han körde in det genom en Behringer DDX3216 och använde alltså dess omvandlare. Sedan fick han också låna min RME ADI-8 DS - och DÅ jädrar, blev det en skillnad som natt och dag mellan preamparna.

Line Audio gör riktigt bra transparenta preamps, så vill du ha en lågbrusig preamp som inte gör något med ljudet, så titta absolut på antingen 2MP eller 8MP (beroende på hur många kanaler du behöver). Med något känt märke på fronten, hade de kunnat kosta betydligt mer...

Anledningen till att de är misstänkt billiga, är att tillverkaren är en entusiast som inte vill ta mer betalt för sina produkter, än vad som är absolut nödvändigt. Han är en skön lirare som håller till i skånska Rinkaby och som tillverkar allt i Sverige i stället för att lägga ut det till låglöneländer med dålig kvalitetskontroll...

Aphex 207D är också transparent, men på ett lite annat sätt. Röret ger en liten touch som gör att den låter j-t skönt.
Andra som kan vara kul, är True Systems P-Solo (dock lite dyrare och bara en kanal, men ruggigt bra...) och Summit Audio 2BA-221 (också bara en kanal), som ger ett mer färgat ljud.
Du kan ju kanske också överväga att skaffa en Aphex 207D och en Line Audio 2MP, så har du två preamps med lite olika koncept - och möjlighet att köra in 4 kanaler samtidigt. Fråga din favorithandlare snällt, så kanske det går att ordna ett paketpris...