Forum > Färdiga produktioner
Wernborg - Under resans gång (jazz)
Wernborg:
--- Citat från: freddy skrivet 21.08.2010, 19:24:43 ---Skön musik att ha i bakgrunden. Jag blev mest impad av basspelet faktiskt, är det samplingar? Gillar ljudet du fått till och de snygga utsvävningarna. Berätta gärna vad du använder.
--- Slut citat ---
Fan va kul. Basen är alldeles riktig elbas. :D
En Ibanez soundgear fyrsträngad. Går via en Boss-kompressor rakt in i ljudkortet. Sen inget mer. Basen har aktiva mikar och jag har blandat sound mellan halsmikarna som är av precisiontyp och stallmiken som är jazzbastyp.
--- Citat från: MaxB skrivet 22.08.2010, 01:09:06 ---Mys på kvällskvisten!
--- Slut citat ---
Tack.
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.08.2010, 21:58:37 ---Fan va kul. Basen är alldeles riktig elbas. :D
En Ibanez soundgear fyrsträngad. Går via en Boss-kompressor rakt in i ljudkortet. Sen inget mer. Basen har aktiva mikar och jag har blandat sound mellan halsmikarna som är av precisiontyp och stallmiken som är jazzbastyp.
--- Slut citat ---
Coolt, skitbra "rattat". Tycker basljudet sitter som en sportmössa. Kul att det ändå gick att få till med så enkla medel.
equality:
--- Citat från: Clemens skrivet 21.08.2010, 11:27:46 ---( Svenskt ) kommer nu inte ihåg vilket?..men lät så här på ett ungefär..måste säga att du är en riktigt bra musiker! :)
--- Slut citat ---
Kornet? De lät kanske inte så här funkiga?
Lyssnat några gånger. Jag tycker det är hur coolt som helst. Gunget är ju påtagligt! :D
Det som stör mig är när jazz-guran (i mitten) lirar ett rätt så snyggt tema så ligger stratan(?) för mycket "på"
med "sina" grejor (03:10-). Han kan lugna sig emellanåt.
Marruschkka:
Det här är din verkliga hemma-arena tycker jag, vilket skönt gung på alla instrumenten, du imponerar med spelskicklighet, rytmer, jag älskar din gitarr och basgångarna :P
Hoppas verkligen du framför det här lajv nån gång, men då får du handplocka musiker som kan matcha detta :D
Bravo!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida