Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Jaki Song- End Of Time- Video

<< < (6/7) > >>

Dividend:
Ljudbilden är perfa!

Versen: Lite för simpelt komp för mina öron. Jobbar mer på trumsen? Tjejen sjunger som en ängel!
"Refrängen" lyfter det hela lite.

Men ävne där påminner mig kompet om "melodic trance" (som jag hatar, lite för monotont och känns slafsigt ihopsatt)

Men jag gillar att lyssna på det ändå. Drömsk känsla, och man lyfts liksom till sfärer av astrala projektioner efter ett tag :D

INgen av mina favoriter från dig,som det är nu, men helt klart en skön låt!

synth ostinatot i bakgrunden kunde dessutom varieras lite :)

Clemens:

--- Citat från: mahan skrivet 06.11.2010, 21:32:39 ---Tjou Clemens et comp!
Härlig sångartös du hittat, kristallklart snyggt sjunget!
Låten som helhet väcker dock icke stora känslor utan att arret fixas så att a-del och b-del och chorus helt klart skiljs åt, behovet av kontrast och överraskningsmoment saknas nu helt, nu löper låten jämntjockt igenom.

DETTA ÄR DEFINITIVT NÅT ATT JOBBA VIDARE PÅ, EUROPAMARKNADEN BEHÖVER DETTA!

h.. johan

--- Slut citat ---
Tjena Johan!

Är på besök i Svedala förstår jag..sorry för sena svar..har väl inte varit på forumhumör på sistone..jo den här låten lever sitt eget liv..skulle bara ha varit en parentes.. kommer inte göra mer med denna, den får möta sitt eget öde  :D Tack å ha så kul! /C 

Clemens:

--- Citat från: asti skrivet 22.02.2011, 14:07:20 ---Tycker det är rätt skönt att det inte finns någon pumpande euro-disco bas,
blir i stället en skön, avkopplande ljudbild! Snygg sång och fin mix/arr.
Kanske som Mahan var inne på att det skulle "fylla på" med något i refräng-delen
för att ge mer variation....kör, gitarr, stråkar, percussion....?
Videon tycker jag inte tillför något. Men bra låt!

--- Slut citat ---

Så här i efterhand så skulle man inte dragit på så mycket..ligger alldeles för mycket instrument och bråkar..men gick överstyr nånstans..Tack för schyssta kommentarer! /C :)

Clemens:

--- Citat från: robblar skrivet 23.02.2011, 00:47:45 ---Den er spotiferad ju :)

-Robert

--- Slut citat ---

Tjena Robert!

Spotyfierad är den!  :) /c

Clemens:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.02.2011, 01:07:58 ---Ljudbilden är perfa!

Versen: Lite för simpelt komp för mina öron. Jobbar mer på trumsen? Tjejen sjunger som en ängel!
"Refrängen" lyfter det hela lite.

Men ävne där påminner mig kompet om "melodic trance" (som jag hatar, lite för monotont och känns slafsigt ihopsatt)

Men jag gillar att lyssna på det ändå. Drömsk känsla, och man lyfts liksom till sfärer av astrala projektioner efter ett tag :D

INgen av mina favoriter från dig,som det är nu, men helt klart en skön låt!

synth ostinatot i bakgrunden kunde dessutom varieras lite :)

--- Slut citat ---

Tjena Divi!

Ja..skulle nog så här i efterhand gjort den annorlunda.Ganska lustigt egentligen..så fort man gör avkall, å inte går på magkänsla, så lyser det igenom. Kul att den underhöll i alla fall!  :D Tack! /C

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion