Kontrollrummet

FORUMFESTIVAL 14 - ANARKI MED JOHN LENNON OBS NY DEADLINE 19:E

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Du menar att vi själva får avgöra om John Lennons modersmål var engelska, svenska, norska eller danska?
Då tror jag att jag förstår det här med anarki!  :)
Va??
Nu förstår jag inte....det står väl ingenstans om JL's modersmål?  ;)
Johan Lindebergs modersmål är väl svenska..?  :unsure:
Nej, skämt åsido - du nämnde att det skulle vara på John Lennons modersmål, engelska, i ett tidigare inlägg,
och jag försöker bara vara anarkist och förvilla begreppen!  :D
Jag är med på reglerna och ska nog göra ett försök!


Japp jag försökte också vara anarkistisk och redigerade just det inlägget, så att dom som inte läst det innan skulle tro att du  var helt sinnesförvirrad  :lol:

Nog skämtat nu....tillbaka till allvaret.....du är mer än välkommen med ett bidrag!!  :)


Asti behöver inte yla John Lennon det räcker med att han öppnar munnen så hör man att det är John Lennon.
Nej, men jag kan imitera en JL-skjorta!
Jag har en gammal Beatles tröja (med deras nunor på) den kan du härma om du vill.
Det har jag också!  :wub:


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du menar att vi själva får avgöra om John Lennons modersmål var engelska, svenska, norska eller danska?
Då tror jag att jag förstår det här med anarki!  :)
Va??
Nu förstår jag inte....det står väl ingenstans om JL's modersmål?  ;)
Johan Lindebergs modersmål är väl svenska..?  :unsure:
Nej, skämt åsido - du nämnde att det skulle vara på John Lennons modersmål, engelska, i ett tidigare inlägg,
och jag försöker bara vara anarkist och förvilla begreppen!  :D
Jag är med på reglerna och ska nog göra ett försök!


Japp jag försökte också vara anarkistisk och redigerade just det inlägget, så att dom som inte läst det innan skulle tro att du  var helt sinnesförvirrad  :lol:

Nog skämtat nu....tillbaka till allvaret.....du är mer än välkommen med ett bidrag!!  :)


Asti behöver inte yla John Lennon det räcker med att han öppnar munnen så hör man att det är John Lennon.
Nej, men jag kan imitera en JL-skjorta!
Jag har en gammal Beatles tröja (med deras nunor på) den kan du härma om du vill.
Det har jag också!  :wub:
Åh fan - min är ljusblå
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Du menar att vi själva får avgöra om John Lennons modersmål var engelska, svenska, norska eller danska?
Då tror jag att jag förstår det här med anarki!  :)
Va??
Nu förstår jag inte....det står väl ingenstans om JL's modersmål?  ;)
Johan Lindebergs modersmål är väl svenska..?  :unsure:
Nej, skämt åsido - du nämnde att det skulle vara på John Lennons modersmål, engelska, i ett tidigare inlägg,
och jag försöker bara vara anarkist och förvilla begreppen!  :D
Jag är med på reglerna och ska nog göra ett försök!


Japp jag försökte också vara anarkistisk och redigerade just det inlägget, så att dom som inte läst det innan skulle tro att du  var helt sinnesförvirrad  :lol:

Nog skämtat nu....tillbaka till allvaret.....du är mer än välkommen med ett bidrag!!  :)


Asti behöver inte yla John Lennon det räcker med att han öppnar munnen så hör man att det är John Lennon.
Nej, men jag kan imitera en JL-skjorta!
Jag har en gammal Beatles tröja (med deras nunor på) den kan du härma om du vill.
Det har jag också!  :wub:
Åh fan - min är ljusblå
Min är vit med svart tryck!


Utloggad carl cadello

Som skåning är jag väl "halvdansk". Men o andra sidan är ju hela festivalledningen det med. Mao är vi minst 1 och 1/2 danskar.

Vad var det här för ett jävla inlägg?  ;)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Som skåning är jag väl "halvdansk". Men o andra sidan är ju hela festivalledningen det med. Mao är vi minst 1 och 1/2 danskar.

Vad var det här för ett jävla inlägg?  ;)



 :lol:




Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Min mamma är född i Ängelholm. Har jag procent då?


självklart....då är du ju 1/4 dansk  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Thats it W. No more collab. 1/4 dansk!!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Thats it W. No more collab. 1/4 dansk!!!

Får inte jag va mä o sjunga då heller?  :unsure:
Framförallt inte sjunga....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se



Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Thats it W. No more collab. 1/4 dansk!!!

Får inte jag va mä o sjunga då heller?  :unsure:
Framförallt inte sjunga....





Va taskigt, klart du får va med - men bara i doakören :P

Hmm, man kanske skulle skramla ihop lite röster för ett körsångsbidrag hehe  :rolleyes: :)
« Senast ändrad: 20.08.2010, 19:54:37 by Mats »
the amatör formerly known as flabb


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Kul!!
Jag ska försöka få till något!
Är redan inspirerad,
och ska bli spännande att höra alla bidrag sen!



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Thats it W. No more collab. 1/4 dansk!!!

Får inte jag va mä o sjunga då heller?  :unsure:
Framförallt inte sjunga....



ok då...men ni får bara skriva på svenska?

:D :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag fattar inte... Ska bara texten vara lite Lennon typisk med ordlekar osv typ Glass onion (Glass on John), samt innehålla orden John Lennon i densamma. Men musiken ska inte vara Lennonsk, den kan vara vad som helst? Om så, fattar jag inte grejen med det hela. Utmaningen är väl att göra en egen Lennon låt med Lennon text, tycker jag.
Har kanske missat nåt...


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag fattar inte... Ska bara texten vara lite Lennon typisk med ordlekar osv typ Glass onion (Glass on John), samt innehålla orden John Lennon i densamma. Men musiken ska inte vara Lennonsk, den kan vara vad som helst? Om så, fattar jag inte grejen med det hela. Utmaningen är väl att göra en egen Lennon låt med Lennon text, tycker jag.
Har kanske missat nåt...


Nä...jag tar det igen......tanken var först att ha en helt "anarkistisk" festival. Men min medarrangör Silverpilen ville få in JL på nåt sätt eftersom det är ett form av skruvat 100 års jubileum. Eftersom Lennon var en hejare på texter så tänkte vi att det skulle vara en festival där fokus ligger lika mycket på musiken som på texten. Då gjorde vi som så att för att vi båda skulle få som vi ville att vi lät musiken vara helt i "anarkistisk" anda medan vi satte den regeln att man i texten måste få in namnet John Lennon på nåt sätt...som en liten twist.....liknande en annan festival där man var tvungen att få inte en viss förutbestämd ackorföljd (och text för den delen). Det är alltså ingen dedikerad JL festival utan som rubriken säger: "Anarki med John Lennon."

Jag förstår inte vad det är som e så svårt att förstå??? Visst det kanske är ett löjligt tema för en festival vad vet jag. Men jag och Tompa (Silverpilen) tyckte det var en ganska kul idé, framförallt att texten för en mer framträdande och betydande roll. För vissa av oss är ju texten minst lika viktig som musiken, och att få in john Lennon på ett smart sätt är ju bara den lilla twisten som gör den gemensamma nämnaren.

Tycker man idén e dålig så är man ju absolut inte tvingad att vara med, men att få in John Lennon i texten känns ju faktiskt som en ganska snäll regel i en annars helt fri festival!!!
« Senast ändrad: 20.08.2010, 22:54:51 by jonnerstone »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag begriper faktiskt inte heller vad som är så svårt att förstå, det verkar som det gått troll i detta genom hela spånandet om festivalen.

Sen har vi ju faktiskt en gång för alla sagt att en festivalvinnare diktatoriskt bestämmer regler i nästa. Herre gud, jag o W hade väl nån ackordsföljde och en hel text som skulle med eller någt? Det var ju 7 resor knäppare än det här!


Nå:

Lycka till alla som skall vara med! =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Det var väl misstolkningen av anarki i början kanske, att allting skulle vara anarki, regler och allt ;)
the amatör formerly known as flabb


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Det var väl misstolkningen av anarki i början kanske, att allting skulle vara anarki, regler och allt ;)

Men det var ju faktiskt i spåntråden....och där spånas det ju hej vilt  :)

Detta är ju den riktiga festivaltråden och där står ju allt svart på vitt i trådhuvudet om man kan läsa innantill  :D


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Ok då gör jag en Tore Skogman låt, typ, och slänger in John Lennon nånstans i texten, naturligt vitsigt.

Vad betyder : "Så ett sorts skruvat 100 års jubileum skulle man kunna säga."1!00 år vaddå?

Har vi röstat om detta? Kan vara jag som haft semester...


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ok då gör jag en Tore Skogman låt, typ, och slänger in John Lennon nånstans i texten, naturligt vitsigt.

Vad betyder : "Så ett sorts skruvat 100 års jubileum skulle man kunna säga." !00 år vaddå?

Har vi röstat om detta? Kan vara jag som haft semester...


Men snälla nån....läs i trådhuvudet  :lol:

....och nej vi har inte röstat.....jag och silverpilen har som vinnare av förra festivalen bestämt temat!!!
« Senast ändrad: 20.08.2010, 23:45:30 by jonnerstone »


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Svaret baseras på det som står i början. Och ingen förklaring på 100 år.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ok, citerar första inlägget:

Silverpilen som e medarrangör i festivalen är ett onödigt stort John Lennon fan och vill på nåt sätt hedra honom då det i år är 30 år sen han dog och att om han skulle ha levt så skulle han blivit 70 år. Så ett sorts skruvat 100 års jubileum skulle man kunna säga.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Svaret baseras på det som står i början. Och ingen förklaring på 100 år.


Va!!????

Saxat från det första inlägget i tråden där all info och regler finns......som av en ren händelse så råkade alla detaljer angående festivalen hamna först i tråden när jag skapade den   :wacko:

"Silverpilen som e medarrangör i festivalen är ett onödigt stort John Lennon fan och vill på nåt sätt hedra honom då det i år är 30 år sen han dog och att om han skulle ha levt så skulle han blivit 70 år. Så ett sorts skruvat 100 års jubileum skulle man kunna säga."
« Senast ändrad: 20.08.2010, 23:56:21 by jonnerstone »


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
ok, citerar första inlägget:

Silverpilen som e medarrangör i festivalen är ett onödigt stort John Lennon fan och vill på nåt sätt hedra honom då det i år är 30 år sen han dog och att om han skulle ha levt så skulle han blivit 70 år. Så ett sorts skruvat 100 års jubileum skulle man kunna säga.



Är det Silverpilen eller John Lennon som är död?
Lennon född 1940 skulle ha varit 70 idag. Men var kommer 100 år ifrån? Förklara för mig!
Egentligen så bryr jag mig inte, men jag envisas :D


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
ok, citerar första inlägget:

Silverpilen som e medarrangör i festivalen är ett onödigt stort John Lennon fan och vill på nåt sätt hedra honom då det i år är 30 år sen han dog och att om han skulle ha levt så skulle han blivit 70 år. Så ett sorts skruvat 100 års jubileum skulle man kunna säga.



Är det Silverpilen eller John Lennon som är död?
Lennon född 1940 skulle ha varit 70 idag. Men var kommer 100 år ifrån? Förklara för mig!
Egentligen så bryr jag mig inte, men jag envisas :D

ok!!!

Han har varit död i 30 år men skulle ha blivit 70.......70+30=100. Som sagt ett "skruvat" 100 års jubileum  ;) :rolleyes:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ok, citerar första inlägget:

Silverpilen som e medarrangör i festivalen är ett onödigt stort John Lennon fan och vill på nåt sätt hedra honom då det i år är 30 år sen han dog och att om han skulle ha levt så skulle han blivit 70 år. Så ett sorts skruvat 100 års jubileum skulle man kunna säga.



Är det Silverpilen eller John Lennon som är död?
Lennon född 1940 skulle ha varit 70 idag. Men var kommer 100 år ifrån? Förklara för mig!
Egentligen så bryr jag mig inte, men jag envisas :D

jag resonerar så här engående ett eventuellt syftningsfel: silverpilen vann förra festivalen, med jonnerstone, så jag kan med minimal anstränings sluta mig till att det är Lennon som är död, något som dessutom stärks om man googlar. Om det är 30 år sedan han dog, och han skulle varit 70 i år, och man slår ihop de två storheterna får man talet 100. Jävligt märkligt jubileum javisst, men så skrivs det j u att det är ett skruvat jubileum :D

:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Ok då gör jag en Tore Skogman låt, typ, och slänger in John Lennon nånstans i texten, naturligt vitsigt.


det går jättebra, Tore var ju också en duktig text författare och produktiv artist och låtskrivare.


asti

  • Gäst
Ok då gör jag en Tore Skogman låt, typ, och slänger in John Lennon nånstans i texten, naturligt vitsigt.


det går jättebra, Tore var ju också en duktig text författare och produktiv artist och låtskrivare.
Vad många inte känner till är att John gjorde en platta med enbart Tore Skogman-covers,
där finns bl.a. "I've been sleeping like a pancake log"(Plättlaggen), "Waltz of the big fishes"(Storfiskarvals),
"Eight days in the slammer"(Tre dar i buren), "Twist and shout to menuet"(Twist till menuett),
"My guitar gently weeps"(Min gitarr), "Miss freak"(Fröken Fräken), "Top of the pops"(Popoppitopp) och
"Always old man"(Jämtgubben).....för att nämna några.
« Senast ändrad: 21.08.2010, 12:59:03 by asti »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Får Yoko va me?
Säger ni "OhNo" eller "yOKo"??
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
ok, citerar första inlägget:

Silverpilen som e medarrangör i festivalen är ett onödigt stort John Lennon fan och vill på nåt sätt hedra honom då det i år är 30 år sen han dog och att om han skulle ha levt så skulle han blivit 70 år. Så ett sorts skruvat 100 års jubileum skulle man kunna säga.




Är det Silverpilen eller John Lennon som är död?
Lennon född 1940 skulle ha varit 70 idag. Men var kommer 100 år ifrån? Förklara för mig!
Egentligen så bryr jag mig inte, men jag envisas :D

ok!!!

Han har varit död i 30 år men skulle ha blivit 70.......70+30=100. Som sagt ett "skruvat" 100 års jubileum  ;) :rolleyes:

 ^_^

Vinner jag denna så räkna med 150-års kalastema (http://sv.wikipedia.org/wiki/Gustaf_Fr%C3%B6ding)

Just det, jag kanske behöver göra nåt bidrag också, snacka går ju lätt   :rolleyes:  :)

« Senast ändrad: 21.08.2010, 10:43:07 by Mats »
the amatör formerly known as flabb


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Får Yoko va me?
Säger ni "OhNo" eller "yOKo"??

yOKo, sålänge John Lennon åsså e med  :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Speaking of skånska, kunde inte låta bli:

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Samma här :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se