Kontrollrummet

Hör inget ljud från externt ljudkort

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Hej kontrollrummet, det var inte igår!

Jag har varit inne här en del men inte skrivit på ett bra tag.
Jag har precis köpt en Macbook pro, väldigt trevlig dator samt ett Line 6 Ux1 externt ljudkort för att kunna spela in gitarr på ett smidigt sätt.
Men jag har problem för jag får inget ljud.

Jag har installerat allt och öppnar förstärkarsimulatorn PodFarm där jag tar fram en stärkare och klart och tydligt ser jag att ljudet går in på datorn men jag hör ingenting. Det är helt tyst, trotts att alla andra ljud på datorn fungerar.
Kanske är det en enkel inställning i datorn, jag är nybörjare på macintosh så man vet aldrig.

Jag bifogar en bild över hur det ser ut:
http://www.n0.se/v/f7c790_skrmavbild2010-08-13kl.19.15.27.png

Någon som vet vad det kan vara?
« Senast ändrad: 13.08.2010, 20:37:36 by Zebastian »


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Det finns en anledning att man har en manual som bör läsas. För du har säkert inte klickat på monitorknappen i din DAW.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Det finns en anledning att man har en manual som bör läsas. För du har säkert inte klickat på monitorknappen i din DAW.

Det är det säkert, men nu har det inget med det att göra.
Jag har läst och det står inget om hur jag ska lösa detta.
Jag har inte ens använt programmet (pod farm) i ett DAW ännu. Jag vill först få kontroll över ljudkortet och se om det överhuvudtaget fungerar och det verkar det inte göra.
Det går inte att höra något ljud när jag har valt det externa ljudkortet som ingång.
 :o


Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil