Forum > Färdiga produktioner

Asti & Ydderf - This is me

<< < (8/10) > >>

asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 16.08.2010, 21:32:58 ---Finemangs, en feel-good-låt som laddats ned nu, tack ska du ha och Ydderf oxå förstås :D

/Marre

--- Slut citat ---

Roligt att höra! Tack för det!
/Asti

asti:
Tror att den får anses klar såhär!

91:an:
Bläddrade bland demolåtar och fastnade för denna. Utan att ha läst tidigare inlägg och riskera upprepa vad andra tyckt/påpekat tycker jag det låter mycket behagligt och avslappnande. Spännande som komposition med harmoniväxlingarna och snyggt gitarrlir och slide. Lagomt, ej överarbetat trumspel och passande lågmäld sång. Övre stämman kanske inte sitter perfekt i slutet. Dock tycker jag man kan ratta ner volymen en aning på sången då det är sjunget i låg volym, lägre än vad instrumenten spelas. Då skulle även dom så kallade munljuden dränkas.

asti:

--- Citat från: 91:an skrivet 08.09.2010, 10:26:25 ---Bläddrade bland demolåtar och fastnade för denna. Utan att ha läst tidigare inlägg och riskera upprepa vad andra tyckt/påpekat tycker jag det låter mycket behagligt och avslappnande. Spännande som komposition med harmoniväxlingarna och snyggt gitarrlir och slide. Lagomt, ej överarbetat trumspel och passande lågmäld sång. Övre stämman kanske inte sitter perfekt i slutet. Dock tycker jag man kan ratta ner volymen en aning på sången då det är sjunget i låg volym, lägre än vad instrumenten spelas. Då skulle även dom så kallade munljuden dränkas.

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det låter behagligt och avslappnande!  :)
Håller med om att överstämman är lite ansträngd, den kanske ska bort helt....?
Är mer osäker på om sången ska sänkas, men det vore bra att få bort "munljuden"!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

MikaelEdebro:
Fick vibbar av Mark Knopflers platta Sailing to Philadelphia. Bra var det!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion