Forum > Demolåtar

1up-House Pipe V4 (torsdag 17:e maj)

<< < (6/6)

Dividend:

--- Citera ---Lycka till! (och för guds skull, lägg baskaggen på alla fjärdedelar i fortsättningen!) 

--- Slut citat ---
Fy på dig 1up! :D Resten av råden kan väl vara bra kanske för dig om du vill göra mer av detta, men att baskaggen måste spela alla 4de-delar spelar någon roll för om det är house eller inte :lol:

jarlo:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.06.2007, 13:20:46 ---
--- Citera ---Lycka till! (och för guds skull, lägg baskaggen på alla fjärdedelar i fortsättningen!) 

--- Slut citat ---
Fy på dig 1up! :D Resten av råden kan väl vara bra kanske för dig om du vill göra mer av detta, men att baskaggen måste spela alla 4de-delar spelar någon roll för om det är house eller inte :lol:

--- Slut citat ---
Klart det spelar roll! Att baskaggen ligger och trycker på alla fjärdedelar är ju det absolut mest grundläggande för house (och för många andra genrer inom dansmusik). Sen måste man ju såklart inte göra som alla andra gör, men jag uppfattade det som att 1Up ville lära sig hur man gör house.

Dividend:

--- Citat från: jarlo skrivet 14.06.2007, 13:47:42 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Klart det spelar roll! Att baskaggen ligger och trycker på alla fjärdedelar är ju det absolut mest grundläggande för house (och för många andra genrer inom dansmusik). Sen måste man ju såklart inte göra som alla andra gör, men jag uppfattade det som att 1Up ville lära sig hur man gör house.

--- Slut citat ---

Ok, det låter lite trångsynt bara. Sorry. ;) Möjligtvis har du rätt i att det inte anses vara house om man inte följer den här regeln, vad vet jag..

jarlo:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.06.2007, 20:36:16 ---
--- Citat från: jarlo skrivet 14.06.2007, 13:47:42 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Ok, det låter lite trångsynt bara. Sorry. ;) Möjligtvis har du rätt i att det inte anses vara house om man inte följer den här regeln, vad vet jag..

--- Slut citat ---
Det var inte meningen att låta dryg eller trångsynt men jag påstod aldrig att det fanns regler. Att inte lägga baskaggen på alla fjärdedelar i house är för mig som hårdrock utan distade gitarrer, funk utan synkoper eller reggae utan baktakt. Självklart kan man göra så om man vill, men jag tycker man missar poängen med musikstilen.

Sorry för off topic, 1Up  :)

Du har ju bra koll på funk och disco, det hörs! Så fortsätt jobba på så kommer det bli grymt.

1up:
DYker in i natten efter ett svettigt musikpass och ser dialogen som flytit på.

Tack för kommentarer och jag försöker mest göra musik bara, då är det ju bra att veta vilka housebyggstenar som finns att leka med. Baskaggen ligger i mina ögon rätt, men bastoner har jag missat att höra förut, så det måste vara dåliga högtalare i kombination med det invanda som gör att jag inte hör att det är lite off. Men det bor ju fixas så det blir tydligare groove.

Tack för förtroendet, Jarlo :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion