Kontrollrummet

1up-House Pipe V4 (torsdag 17:e maj)

1up · 30 · 24195

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Hej vänner och nya bekanta!

En discohouselåt från 1up :) Nu i version 4!

Nytt sen ver 3: Housepiano tack vare Emulator som inspirerade och tipsade! Jättehärligt! :D Sen stråkar också! Strukturförändringar mm. Melodiljudet lite ändrat. Röst behövs fortfarande. Basen kanske tightas till fortfarande.

Låtlänk:
http://www.aurells.com/div/1up-House%20Pipe%20V4.mp3

Söker konstruktiv kritik på hur jag rent praktiskt kan förbättra:

* groovet (förmågan hos låten att få dig att digga i takt med huvudet, foten, whatever ;))

* klimax (Starta låten mjukt och sedan jobba den uppåt i intensitet så du som lyssnare inte kan slita dig från låten, sedan ned i intensitet för andrum och vila, sedan upp igen och bam! explosion of emotions!)

* flow (låtstruktur så allt känns naturligt och så pulsen bibehålls i låten)

Vad mer är viktigt för en househit? Lär mig!



« Senast ändrad: 17.05.2007, 05:51:01 by 1up »


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
känns som det börjar rätt ösigt kanske svårta att öka mer d v s mer förspel innan det går igång.
Gillar glidet in i det andra kunde ändrat bas o melodi där lite mer skumma ljud o så innan du kommer tillbaka igen.
men det svänger helt klart sången luser som solen .....med frånvaron... hoppas det dyker upp


tony
att leva är att dö


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
känns som det börjar rätt ösigt kanske svårta att öka mer d v s mer förspel innan det går igång.
Gillar glidet in i det andra kunde ändrat bas o melodi där lite mer skumma ljud o så innan du kommer tillbaka igen.
men det svänger helt klart sången luser som solen .....med frånvaron... hoppas det dyker upp


tony

Längre inledning då och buildup. :) Got it.

Jo tycker mä de svänger så. :) Ska pröva sång ikväll när solen lagt sig och inspirationen åter gör entré.

"Gillar glidet in i det andra kunde ändrat bas o melodi där lite mer skumma ljud o så innan du kommer tillbaka igen."

Vilket parti menar du som jag skulle kunna ändra bas mm på? Typ tidsangivelse på låten vore toppen.

Kram för att du lyssnade. :)

/1up


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lyssnar. låte genremäsigt ok intro, sen kommer den bedrövligt supersnälla bror lead. ELAKARE! vill jag ha iallafall.
Ynots uppbyggar struktur sällar jag mig också till, den lite softade slingan (typ arpeggio) kan du faktiskt ta upp i volym då och då, eller dubba lite.

Saknar housepiano, i breaket så lastar det igång och fyller sen upp ljudbilden lite.

Kanske lite stråkar ala gerorge michaels houseflörtar?



mina synpunkter :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
lyssnar. låte genremäsigt ok intro, sen kommer den bedrövligt supersnälla bror lead. ELAKARE! vill jag ha iallafall.
Ynots uppbyggar struktur sällar jag mig också till, den lite softade slingan (typ arpeggio) kan du faktiskt ta upp i volym då och då, eller dubba lite.

Saknar housepiano, i breaket så lastar det igång och fyller sen upp ljudbilden lite.

Kanske lite stråkar ala gerorge michaels houseflörtar?



mina synpunkter :)

Jättebra kommentarer. Bror lead är snäll får sån är jag. ;) Snälla och glada chiplåtar är lite av mitt varumärke. Men har förstått att de allra flesta söker "grymmhet" i en form eller annan. Jaao, yngre folk och barn gillar förstås gulliga låtar mer.

Ska se vad jag kan göra med leaden. Ändra volym på arpeggiot är bra idé. Ökar dynamiken. Ska pröva lägga någon kul växling på den precis som ackordet har, fast med annat än 4-delsintervall då för att kula till de.

Housepiano? :D Jag har inte så bra koll på house men antar det är pianospel med rhytmiskt stuk?

Stråkar är bekant men inte tyvärr GM-stråkar. Det låter på dig som om ljudbilden behöver fyllas ut lite,så ska kika på piano och stråkar.

Introducera housepiano på partiet där i mitten där nedtagningen sker låter mumma. :) Ska testa de. haha Med ett skönt gammalt MDA-piano vsti. :D

kram på dig Emulator för lyssningen!  :wub:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Är ingen housexpert själv, men skrev vad som kändes rätt :)

Ska kolla om jag kan fiska fran nåt exempel på de stråkar jag menar.

och sen....jag gillar skitiga elakare ljud personligen, föreslår alltid det...nästan till godnattvisor för små barn, så ta även det med en näve salt ;)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Är ingen housexpert själv, men skrev vad som kändes rätt :)

Ska kolla om jag kan fiska fran nåt exempel på de stråkar jag menar.

och sen....jag gillar skitiga elakare ljud personligen, föreslår alltid det...nästan till godnattvisor för små barn, så ta även det med en näve salt ;)



Hehe. Det är jättebra att du berättar bakgrunden! För visst är det så att fåra förslag nästan alltid går utefter våra egna önskningar, vilket inte alltid är vad låten i fråga behöver. Men ofta. :)

Ja exempel vore toppen!


DåligtGehör

  • Gäst
Låten har en hel del sväng som är riktigt skönt... men den har en hel del osväng och vilsenhet också.

Det känns som om trummorna och mest av allt hi-haten är huvudinstrumentet. Trummorna hör man verkligen och hi-haten dominerar starkt. De andra instrumenten som ju ändå gör en hel del roliga saker blir bara kvartfigurer i denna mix.

Sen spelar trummorna väl strikt och stelt. Känns rätt mekaniskt. Fixa in lite mer dynamik samt lite mer mänskligt driv i trummorna. De låter för exakta nu. Det kanske passar i vissa elektroniska stilar men din låt har mer av mänsklig värme över sig och behöver få en rytmsektion som kan förmedla detta.

Jag vet inte om låten väntar på sång och/eller andra leadinstrument. Men du har ju som sagt redan en del saker på gång. Låt dessa få betyda något. Som det är nu så känns de ju knappt. Välj ut vilka som skall betyda något samt HÖJ! T.ex. har du några "blåssekvenser" som låter fräcka men i nuvarande mix rätt menlösa. Fan, låt dem göra små explosioner. Annars blir din låt bara något som kunda vara något och det vore ju synd på en sådan ändå svängig sak.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låten är bra. Den gungar på, organiskt och med mycket substans ;) Håller med DG om rytmsektionen...

Ingen expert på house, men lyssnat en del ändå, skönt att du hittar ljud som är blippiga men levande på samma gång, detta tillsammans med kompositionen på not-nivå ger ett väldigt trevligt intryck...

Bra gjort, men det finns säkert saker att förbättra. Svårt för mig att peka på vad dock
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Låten har en hel del sväng som är riktigt skönt... men den har en hel del osväng och vilsenhet också.

Det känns som om trummorna och mest av allt hi-haten är huvudinstrumentet. Trummorna hör man verkligen och hi-haten dominerar starkt. De andra instrumenten som ju ändå gör en hel del roliga saker blir bara kvartfigurer i denna mix.

Sen spelar trummorna väl strikt och stelt. Känns rätt mekaniskt. Fixa in lite mer dynamik samt lite mer mänskligt driv i trummorna. De låter för exakta nu. Det kanske passar i vissa elektroniska stilar men din låt har mer av mänsklig värme över sig och behöver få en rytmsektion som kan förmedla detta.

Jag vet inte om låten väntar på sång och/eller andra leadinstrument. Men du har ju som sagt redan en del saker på gång. Låt dessa få betyda något. Som det är nu så känns de ju knappt. Välj ut vilka som skall betyda något samt HÖJ! T.ex. har du några "blåssekvenser" som låter fräcka men i nuvarande mix rätt menlösa. Fan, låt dem göra små explosioner. Annars blir din låt bara något som kunda vara något och det vore ju synd på en sådan ändå svängig sak.

Känns jättefint att du tagit dig tid att ge en så nära kommentar.   :wub:

Du har rätt i att hi-haten är svinhög. Uppmärksammade det häromdagen och den har sänkts. Trummorna är loopar så därav stelheten. Jag kan dock pula med volymändringar, klippa bort vissa hits mm för att förbättre groovet. Anar lite idéer bubbla fram i bakhuvudet.

hehe Kvartsfigurer? :) Stackars house/jazzpianist han är säkert jättledsen på mig. Han ska få mer utrymme - lovar! Gick pianot ens att höra i refrängen?

Du talar dynamikens språk. :) I get it. Lite mer utbrott och plötsligheter ska in i låten.

Med "blåssekvenser" menar du t.ex. den 03:15-03:18?

Housekram till dig DG :)



Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Spåret är mjukt och fint.
Gillar melodin skarpt.
Pianot är fint det med.
Soulhouse på nå vis:D
:)

Tummen upp!
http://web.me.com/julle128


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Spåret är mjukt och fint.
Gillar melodin skarpt.
Pianot är fint det med.
Soulhouse på nå vis:D
:)

Tummen upp!

Tack snälla :)

Värmer! Och inspirerar. Har hittat lite fortsättningsspår som blivit lovande!


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Med "blåssekvenser" menar du t.ex. den 03:15-03:18?

Nej inte det är inte det flöjtiga jag menar. Det är det som "housepianot" spelar bl.a i slutet - sista minuten. Jag uppfattade inte att det var ett piano utan trodde det var någon slags "blåsaktigt" syntljud. Hur som helst så tyckte/tycker jag det hade varit fräckt med ett bra blås på vissa åtminstone en del av dessa fraser som pianot nu gör - under ca sista minuten främst eller bara. Inte minst den snabba ta da-da-dam da dam.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nu svänger det katten!

Dg skriver mycket matnyttigt: jag tycker att lite blås skulle sitta som en smäck, sedan att tonartshöjningen (visst finns en sån`?) skulle bort...det blir lite lattjo kring den,. Men det är ju personligt.  Några telefonsingnalljud får mig att tro att det ringer :lol:  både bra, men kanske irriterande.

Finsn ingen sångare?  Med lite hooks på är denna klar, jag tycker du har både traditionella element och inslag av väldigt nyskapande och kreativa ljudbilder.

bra jobbat!

(leta rätt på sångare!)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Citera
Med "blåssekvenser" menar du t.ex. den 03:15-03:18?

Nej inte det är inte det flöjtiga jag menar. Det är det som "housepianot" spelar bl.a i slutet - sista minuten. Jag uppfattade inte att det var ett piano utan trodde det var någon slags "blåsaktigt" syntljud. Hur som helst så tyckte/tycker jag det hade varit fräckt med ett bra blås på vissa åtminstone en del av dessa fraser som pianot nu gör - under ca sista minuten främst eller bara. Inte minst den snabba ta da-da-dam da dam.

åh :D okey. Bra att du berättar för ger inblick i hur du och säkert andra också höra mixen, tillskillnad från hur jag som gjort den hör den. Blås? Varför inte? :) Borde ge lite mer STING av plötslig intensitet. Ska absolut pröva - till V5!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Nu svänger det katten!

Dg skriver mycket matnyttigt: jag tycker att lite blås skulle sitta som en smäck, sedan att tonartshöjningen (visst finns en sån`?) skulle bort...det blir lite lattjo kring den,. Men det är ju personligt.  Några telefonsingnalljud får mig att tro att det ringer :lol:  både bra, men kanske irriterande.

Finsn ingen sångare?  Med lite hooks på är denna klar, jag tycker du har både traditionella element och inslag av väldigt nyskapande och kreativa ljudbilder.

bra jobbat!

(leta rätt på sångare!)

Tack, tack! :) Har ju svarat dig på msn, men inte läst ditt inlägg förrän nu. Tonartshöjningen ja.. Den kanske är överflödig. Har planerat lite strukturförändringar i låten och då kanske det är bättre om tonartshöjningen stryks helt. Hela låten är lek, precis som tonartshöjningen så. ;) Fast vill förstås hålla det på en hyffsat "seriös" nivå.

Ring ring - skynda dig att svara! :D haha riktigt skönt :) irriterande (hm) oki, ska se om man ska göra nått åt de.

Självklart är det nyskapande i min musik - jag är ju den största musikern i modern tid. *host, host* och allt de där. ;) Nä men kul du tycker de! Jag gör ju det som är roligt och förträffligt när inspirationen tar en in på lite nya stigar i det musikaliska landskapet.

Nu är det kajakpaddlingsdags så hade så fint och varmt tack för lyssningen!


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Ja sång vorre något.
Eller en mjuk varm röst, kvinna eller man som säger något ifrån hjärtat.
http://web.me.com/julle128


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Okay 1up!

Groove, klimax, flow ville du ha kommantarer på.

Klimax och flow är helt okay, men nånting i groovet sitter inte så bra som det kunde. Lyssnat på nytt o på nytt, goda vibbar från intrån ända till slut. Gungar skönt...

Det som stör min helhetsnjutning är nog troligtvid basen. Du har iofs hittat ett gott sound för den men jag tror att den inte har tillräcklig attack för att hinna följa den souliga rytmsektionen, den lixåm tänder lite för långsamt vilket gör att det på sina stället låter lite otajt.

Formel 1 så det förslår, tonhöjningen på slutet kanske inte nödvändig, höjer även Ferrarins varv med 1000 rpm :D

Väntar åxå ivrigt på sångversionen :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Trevlig låt..positiv o glad på nåt vis!..en aning struttig i melodin i starten men sen landar den...gött!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hej 1up

Gillar detta skarpt!

Groovet håller, men instämmer i att det är något stelt. Mer handspelat är loopat om man säger så. Sen spelar congasen "fel" i mitt tycke. Det blir onödigt stolpigt. Den första congan ligger rätt, men lägg den andra på samma ljud. Det blir för mycket accent på nåt vis. Det är ju rätt rytmfigur, men jag hänger nog upp mig på att det andra ljudet är "fel".

Låtens uppbyggnad är det inget fel på. Däremot vill jag ha mer frontfigur i låten. En sångare/sångerska eller ett instrument som spelar något återkommande tema lite tydligare. Känns som det blir lite transportsträckor ibland.

Men fan... Det här är ju småsaker i sammanhanget.

Bra säger jag.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tack så hjärligt för alla bidragande åsikter och att ni lånar era öron till House Pipe. :)

Wernborg, Valdez och Mahan och Lådan, big thanx!

Fränt att du hör sådan detaljnivå, Wernborg! Ska lyssna in det du hör och fixa till de!

Kul att du kika förbi, Valdez. :D Ska fixa de där i början som skevar.

Imorgon är mors dag, och låter som en bra dag för House Pipe att få nytt liv, nu när den fått lite andrum, ro och vila och växt till sig. :)

Mahan: Bas ska åtgjärdas!


*Vinkar hej då*
//1up


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
-Vinkar åxå hejdå*
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jarlo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Funky, fresh, filterered disco house ear candy
    • Visa profil
    • ToreJarlo.com
Men hallå? Varannan kick saknas ju..?  :ph34r:
http://www.myspace.com/torejarlo - housemusik och robotdans


Utloggad Marc

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
kritik på din demo:
Om vi börjar med trummorna. Beatsen är en loop, den är inte tajt klippt. (inte så interessant att lyssna på loop musik som dessutom är dåligt klippt) Hur fan i hans moster börjar trummorna?

Groovet: okey jag bedömmer groovet på hur trummor, bas och instrument "svänger" tillsammans. Eftersom det hela började ganska illa med den hörbart klippta trummloopen så blir det svårt att förvänta sig något värsting fett liksom. Okey basen drar upp lite. "Giana Sisters" ljudet känns mest som det hamnat fel. Rhytmen på pad/rhodset kör du genom någon effekt som gör att det låter otajt och långtråkigt. Melodin drar inte heller upp groovet.

Flow: nej, för otajt  (& fanns det en hook?).. 

klimax: nej, det är för mkt pads med på tok för mycket okontrollbar phaser.

Vad mer är viktigt för en househit? Lär mig!

Så här ungefär låter en typisk househit :rolleyes:

http://mp3.juno.co.uk/MP3/SF268230-01-01-09.mp3



« Senast ändrad: 06.06.2007, 12:03:49 by Marc »


Utloggad jarlo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Funky, fresh, filterered disco house ear candy
    • Visa profil
    • ToreJarlo.com
Om du vill lära dig att göra house ordentligt, finns inget bättre tips än att du lyssnar in dig som fan på musikstilen. Det är inte helt lätt att förklara i ord vad som saknas och vad som behöver ändras för att det ska låta mer house.

Jag föreslår att du går in på www.beatport.com och provlyssnar olika stilar. Köp några låtar du gillar för en liten penning, lägg in i iPoden och analysera/digga så fort du har tid!

Hur är låten uppbyggd? Vilka instrument används? Hur låter baskagge och virvel (och hur skulle man kunna få till nåt liknande själv)? o.s.v.

Under "House" finns underkategorin "Disco House", det kanske vore nåt för dig? :)

Lycka till! (och för guds skull, lägg baskaggen på alla fjärdedelar i fortsättningen!)  ;)

/Tore
« Senast ändrad: 07.06.2007, 10:28:01 by jarlo »
http://www.myspace.com/torejarlo - housemusik och robotdans


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Lycka till! (och för guds skull, lägg baskaggen på alla fjärdedelar i fortsättningen!) 
Fy på dig 1up! :D Resten av råden kan väl vara bra kanske för dig om du vill göra mer av detta, men att baskaggen måste spela alla 4de-delar spelar någon roll för om det är house eller inte :lol:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jarlo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Funky, fresh, filterered disco house ear candy
    • Visa profil
    • ToreJarlo.com
Citera
Lycka till! (och för guds skull, lägg baskaggen på alla fjärdedelar i fortsättningen!) 
Fy på dig 1up! :D Resten av råden kan väl vara bra kanske för dig om du vill göra mer av detta, men att baskaggen måste spela alla 4de-delar spelar någon roll för om det är house eller inte :lol:
Klart det spelar roll! Att baskaggen ligger och trycker på alla fjärdedelar är ju det absolut mest grundläggande för house (och för många andra genrer inom dansmusik). Sen måste man ju såklart inte göra som alla andra gör, men jag uppfattade det som att 1Up ville lära sig hur man gör house.
http://www.myspace.com/torejarlo - housemusik och robotdans


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Lycka till! (och för guds skull, lägg baskaggen på alla fjärdedelar i fortsättningen!) 
Fy på dig 1up! :D Resten av råden kan väl vara bra kanske för dig om du vill göra mer av detta, men att baskaggen måste spela alla 4de-delar spelar någon roll för om det är house eller inte :lol:
Klart det spelar roll! Att baskaggen ligger och trycker på alla fjärdedelar är ju det absolut mest grundläggande för house (och för många andra genrer inom dansmusik). Sen måste man ju såklart inte göra som alla andra gör, men jag uppfattade det som att 1Up ville lära sig hur man gör house.

Ok, det låter lite trångsynt bara. Sorry. ;) Möjligtvis har du rätt i att det inte anses vara house om man inte följer den här regeln, vad vet jag..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jarlo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Funky, fresh, filterered disco house ear candy
    • Visa profil
    • ToreJarlo.com
Citera
Lycka till! (och för guds skull, lägg baskaggen på alla fjärdedelar i fortsättningen!) 
Fy på dig 1up! :D Resten av råden kan väl vara bra kanske för dig om du vill göra mer av detta, men att baskaggen måste spela alla 4de-delar spelar någon roll för om det är house eller inte :lol:
Klart det spelar roll! Att baskaggen ligger och trycker på alla fjärdedelar är ju det absolut mest grundläggande för house (och för många andra genrer inom dansmusik). Sen måste man ju såklart inte göra som alla andra gör, men jag uppfattade det som att 1Up ville lära sig hur man gör house.

Ok, det låter lite trångsynt bara. Sorry. ;) Möjligtvis har du rätt i att det inte anses vara house om man inte följer den här regeln, vad vet jag..
Det var inte meningen att låta dryg eller trångsynt men jag påstod aldrig att det fanns regler. Att inte lägga baskaggen på alla fjärdedelar i house är för mig som hårdrock utan distade gitarrer, funk utan synkoper eller reggae utan baktakt. Självklart kan man göra så om man vill, men jag tycker man missar poängen med musikstilen.

Sorry för off topic, 1Up  :)

Du har ju bra koll på funk och disco, det hörs! Så fortsätt jobba på så kommer det bli grymt.
« Senast ändrad: 15.06.2007, 12:04:58 by jarlo »
http://www.myspace.com/torejarlo - housemusik och robotdans


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
DYker in i natten efter ett svettigt musikpass och ser dialogen som flytit på.

Tack för kommentarer och jag försöker mest göra musik bara, då är det ju bra att veta vilka housebyggstenar som finns att leka med. Baskaggen ligger i mina ögon rätt, men bastoner har jag missat att höra förut, så det måste vara dåliga högtalare i kombination med det invanda som gör att jag inte hör att det är lite off. Men det bor ju fixas så det blir tydligare groove.

Tack för förtroendet, Jarlo :)