Tjenare grabbar & tjejer

Gör ett nytt försök, med lärdomen om att försöka svara på alla. Är ju inte helt dum i bollen och menar så klart inget illa, men ibland blir det bara så här. Kan det inte finnas nåt smidigare sätt att quota flera på? Hade ju underlättat eller så är det bara jag som missat nåt här

Visst har man hört det förut... Men jag har också ätit potatis & fläsk med löksås många gånger och ändå så vill jag bara ha mer...
Jag tycker detta är oerhört vackert och stämningsfullt och Din röst är ljuvlig... Jag lyssnar mycket gärna på fler låtar från Dig..
Grymt!
Tjenare Hogge!
Minns att du gav fantastisk fin feedback för länge sen på en låt som jag skrev till min dotter =D Värmde jäkligt mycket och lika så här!
Tack ^^Ska försöka skriva lite mer, har just nu fått hem en Neumann TLM49 och LA-610 mk2. Har inte hunnit testa men får för mig att man kan få ut mer av sången nu. Inspirerande är det i alla fall!
Väldigt maffig och tonsäker sång, stämmorna är klockrena. Produktionen i övrigt låter hur säker som helt, och välmixad. Enda nitsen är hi-hat:en, som jag tycker har väl jobbig diskant (peakar runt 6-7 kHz skulle jag tro).
Själva låten är för mycket standardharmonier för att ge mig några rysningar, men helt OK. Men det som lyfter är som sagt sång och prod, låter helt klart skiva.
Hihaten, upplever själv nu att den är för högt mixad. Undrar om det skulle kunna gå att skära ner runt 6-7khz på bara vänstra stereospåret och plocka ner både den frekvens du upplever som jobbig och att sänka den lite? =D
Grymt kul att du tycker att det låter så färdigt!!!!

Jag hör inte det så, men jag har lyssnat mig till kräknivå på denna låt eftersom jag mixar om det som fan och bara försöker hitta nya sätt att nå de mål jag får för mig att försöka nå.
Har haft det jäkligt jobbigt med att försöka förstå och lära mig detta med att mixa, och att få sån här kommentar känns förbannat bra efter alla timmar vid böcker och testande vid datorn.
Tack som fan!
Inte mycket att tillägga: suverän pipa som bär i hur stora produktioner som helst. Låten skulle nog funka i nån Hollywoodsnyftare.
Tunga ord! Du råkar inte sitta på någon megaproduktion då?

Bara hojta när den dagen kommer i annat fall

Haha nä men det värmer så klart. Men så jäkla bra pipa är det inte. Får nynna i två dagar innan jag lägger sång för att jag ska ha en chans. Har fuskat med att sjunga de senaste åren så det låter oftast apa när jag sätter igång. Men det blir ok efter några dagars sjungande igen.
Fegsjunger en de dock, kanske skulle våga ta ut svängarna lite nästa gång? =D
Bass: Ett råd i all välmening. Som Harmonica Mike (en väldigt respekterad medlem på KR) brukar skriva: "Man kommenterar ALLA som skrivit något om låten."
Annars känns det meningslöst att kommentera din låt, om man inte får feedback..
Låten var helt okej.
Tjenare Devinded!
Det har du rätt i och det var lite tanklöst. Problemet är att jag svarat via Iphone för det mesta när man haft fullt upp med annat igentligen ^^
Men det har du självklart rätt i, och jag är som vanligt grymt tacksam för all feedback. Tar nog till mig mer än folk tror.
Ibland behöver jag lite tid dock ^^
//Bass
Jaha?!! Hoppas budskapet gick fram nu, eller så inte?

Ha det så bra!!
/Marre
Hej Marre!
Va ju på gång juh

Du har en mycket fin sångröst! Vore kul att höra dig i ett mindre arr med mindre reverb.
Låten säger mig inte så mycket, men det är snyggt producerat och bra mixat.
Vilka möjligheter du har med den rösten.
Tack Asti, fick faktiskt för mig att försöka göra låten med lite mer layback piano, solostråkar och akustisk gitarr, kanske softa visptrummor och försöka mixa det nära, torrt och varmt. Skulle vara intressant. Kanske lättare att få till en skysst mix då också =D
Man kanske skulle kunna göra nå typ av sammarbete med denna, någon som lirar trummor, gitarr, bas eller bra på stråkar som har lust att lägga några spår? =D
Så kan alla som är med få filerna och jobba på mixen. Låter är inte så viktig för mig men det är jäääävligt kul att försöka få till en riktigt skysst mix!!!
Ha det gött, dags för sängen 
Bass