Kontrollrummet

Nein nicht Deutsch

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Hej på er alla goa musikatleter! :D
Nu är jag tillbaks igen med denna låt under
lidelse av solsting håll tillgodo.
Ja titeln är knasig!! Det kom till att nån ville, att jag skulle sjunga
på tyska till denna låt men det blev nein.  :lol:

[mp3=200,20,0,left]http://www.bahnhof.se/wb492913/Peo_Nein_nicht_deutsch.mp3[/mp3]


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Är inte hemma i Kraftwerksgenren mer än jag kan säga att det är häftigt beat särskilt när det kommer igång efter nån minut. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Produktionen är lysande men saknar lite syntar tycker jag hitta på fler grejer så att det händer lite mer - texten är briljant :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Abstehen von kommentieren! Dass ist meine kommentar! :-)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Härligt katten, det svänger. :) Gillar. Önskar att få höra kickdrum och handklapp.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Vielen Dank für Ihren Kommentar! :D
Ska nog inte var för mycket synthar, men möjligtvis mer rytmiska element
skulle inte vara fel som du påpekar 1up.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
I sån här musik tror jag det skitviktigt att leadstämman spelas mer disciplinerat, den måste vara väldigt exakt. Nu hör jag mindre bra timing, att den överlappar sig själv, toner som korsar varann.
Tror kanske inte så mycket på trumkick, i så fall väldigt lo-fi, nästan som ett brus.
Det var mitt minimala kunskapssvar i denna genre.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
FÖr mig är Kraftwerk genier, men de flesta (många iaf) låtar är FRUKTANSVÄRT DÅLIGA!!!! :D
Precis som Beatles också är genier för mig. Båda har gjort bra oförglömliga låtar.

Anledningen att jag räknar båda grupperna som geniala är att de uppfann nåt som aldrig gjorts tidigare. Det är höjden av musikalisk genialitet! Beatles hade mycket influenser från föregångare. Kraftwerk är nästan större genier. För det FANNS inget sådant som de gjorde innan kraftwerk.

Låten då. Småcool. Helt okej. Schyssta ljud. leaden behöver en bättre melodi. 3/5!

Men kul att se dig här igen P-O! :)
S
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
I sån här musik tror jag det skitviktigt att leadstämman spelas mer disciplinerat, den måste vara väldigt exakt. Nu hör jag mindre bra timing, att den överlappar sig själv, toner som korsar varann.
Tror kanske inte så mycket på trumkick, i så fall väldigt lo-fi, nästan som ett brus.
Det var mitt minimala kunskapssvar i denna genre.

Tack för synpunkt den är ganska så improviserad gjord leaden behöver nog styras upp!


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
FÖr mig är Kraftwerk genier, men de flesta (många iaf) låtar är FRUKTANSVÄRT DÅLIGA!!!! :D
Precis som Beatles också är genier för mig. Båda har gjort bra oförglömliga låtar.

Anledningen att jag räknar båda grupperna som geniala är att de uppfann nåt som aldrig gjorts tidigare. Det är höjden av musikalisk genialitet! Beatles hade mycket influenser från föregångare. Kraftwerk är nästan större genier. För det FANNS inget sådant som de gjorde innan kraftwerk.

Låten då. Småcool. Helt okej. Schyssta ljud. leaden behöver en bättre melodi. 3/5!

Men kul att se dig här igen P-O! :)
S

Tack för din kommentar Dividend nu är jag tillbaks igen! :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja nån typ av omväxling skulle göra gott. Jag fick för mig att en helt annat typ av trummor eller helt annat sound och beat på trummorna, skulle göra susen om det kommer in nånstans.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Skönt synthigt sound, men den saknar lite i leadmelodin som många har poängterat, framför allt få den lite tightare.
Av personklig smak hade jag ju inte tackat nej till lite typiska synthtrummor:)
Syntha på SYNTH!:D
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten