Forum > Färdiga produktioner

equality - Carry on

<< < (9/10) > >>

mahan:
Tjou pådei!
När du sätter ihop en låt med acke o sång, ja då e jag såld med en gång!Tog ca 1,5 timmat att ladda ner eftersom jag fortfarande ligger på stugan och firar... ZEMESTER! Trots hopplöst tröga nätverk ska denn låt lyftas på podiet o hyllas! Låten känns go, sådär lössläppt o passeligt otajt, skön sång o lite trävande men snygga, blyga stämmor.

Små greijser som efter tredje lyssningen hoppar upp, både plus o minus:

+ melodi o chorus jättesnyggt ihopjobbat.
+ akusterna jobbar härligt, trots lite otajtheter
- trummorna tycker jag du kunde skippa helt, dom gör det hela bullrigt och otajt.

Om du snickrar ihop en följande version så kunde du tänka på följande:
- bred ut stämmörna lite mer så att dom ger låten en snyggare bredd
- samma gäller "roland" pianot, mixa ner det på det där kända stora svääävande sättet.

Supersnygg låt igen av KR:s vissnickare nr 1

h.  johan

equality:

--- Citat från: djonas skrivet 17.08.2010, 23:12:37 ---Bra som vanligt får man väl säga, hög kvalité på samtliga instrument.
Bra budskap du förmedlar med texten. :)
Riktigt skönt gung i denna, harmonierna blandas mellan gladpop och lite jazziga inslag vilket ju lite är det som gör att man känner igenom ditt hantverk direkt. =)
Inte mkt mer att tillägga...topp!
Mvh / djonas

--- Slut citat ---

Häftigt att få läsa sånt från en forum-idol och gitarrhjälte! Stort tack Djonas!

equality:

--- Citat från: 91:an skrivet 18.08.2010, 20:12:59 ---Har inte hört tidigare versioner men den här låter alldeleles utmärkt i instrumenteringen. Likaså som komposition, melodin som i sticket ledigt tar sig fram över djärva harmoniväxlingar. Det enda som inte når lika högt är väl, som tidigare nämnts, sången på vissa ställen där det låter lite ansträngt. Men du är ju en hejare på gitarr!

--- Slut citat ---

Tjena Janne och tack för lyssningen! Kul att det verkar funka! När får man höra dina vackra alster igen?

Mahan: 1½ timme!?  :blink: Ni har fortfarande rejäl värme i Finland har jag förstått? Jättebra råd  :wub: Sagt och gjort, jag har kastat ut trummisen och tagit in panoreraren för körer och elpiano samt några små korrigeringar(?) av cellon. Bussige Johan, tack!

freddy:
Tja,

Ser att du haft tidigare versioner, men detta är min första lyssning:

Gillar låten och texten. Mysigt avskalat. Gött gitarrspel med.

Det enda tipset jag har är väl att sången skulle kunna vara lite mer övertygande och självsäker, i brist på bättre ord. Jag skulle vilja att du gick in och dominerade låten, inte tvärtom. Nu känns det lite fegt, osäkert och tillbakahållet. Dock har du en fin klang och bra röst.

Bra jobbat!

equality:
freddy: Tackar! Kan nog inte klämma fram tonerna bättre tyvärr. Jag måste lära mig att välja rätt tonart för min röst!
Kul att resten verkar funka och jag kan meddela att det CMOS-batteriet funkar utmärkt!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion