Forum > Färdiga produktioner
equality - Carry on
asti:
Gillar gitarrer bättre än synthar! :)
Det blev ett jättesnyggt instrumentalparti med gitarrerna nu!
Upplever dock en antydan till "snubbling" på gitarren vid ca 70 sekunder,
men det kan ju också bero på "retard vu" hos mig. :)
Tycker också att sången generellt är bättre.
Eddi:
Har inte läst senaste kommentarerna men spontant så förefaller det vara en massa knäppar i senaste mixen som inte låter bra synten eller violinen som vi pratade om tidigare är borta likaså tvärflöjten nje tycker nog att den här har tagit fel väg på nåt sätt - sorry skulle vilja backa lite.
Edit: knäpparna berodde på min dåliga internetuppkoppling har jag förstått - lyssnat igen och inga knäppar finns mer än jag min knäppgök. Men vidhåller nog att jag saknar violinen och flöjten om det nu var en sådan och att den är aningens för kort.
djonas:
Bra som vanligt får man väl säga, hög kvalité på samtliga instrument.
Bra budskap du förmedlar med texten. :)
Riktigt skönt gung i denna, harmonierna blandas mellan gladpop och lite jazziga inslag vilket ju lite är det som gör att man känner igenom ditt hantverk direkt. =)
Inte mkt mer att tillägga...topp!
Mvh / djonas
equality:
Rattlesnake: Tack! Alltid kul när förändringar är till det bättre. It's a friendly neighborhood in here. :)
asti: Kan mycket väl vara en snubbling. Kompguran blev gjord i stort sett en enda tagning, vilket aldrig brukar vara felfritt hos mig. Tack för att du ville följa denna!
Eko: Äh, du skall alltid vara tvärt emot! :P Aha, nu såg jag edit. Men du är nog mer för keyboard än gura ändå. Violin och flöjt var ju inte med utan minimoog (sologura nu) och elpiano (finns kvar i slutversen). Kort? Ja, jo det är den nog. Tack för feedback ekot!
91:an:
Har inte hört tidigare versioner men den här låter alldeleles utmärkt i instrumenteringen. Likaså som komposition, melodin som i sticket ledigt tar sig fram över djärva harmoniväxlingar. Det enda som inte når lika högt är väl, som tidigare nämnts, sången på vissa ställen där det låter lite ansträngt. Men du är ju en hejare på gitarr!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida