Forum > Färdiga produktioner
equality - Carry on
Wernborg:
Groove agent(?)-rytmerna känns lite utslitna nu.
Tycker inte du ska försöka sjunga så fint som du försöker nu. Sjung ut människa!! :D
Mycket bra melodier. Bra text.
Vill ha lite Bruce Hornsby-stuk på pianot till denna och slipper helst syntsolot. Skulle nog kunna tänka mig hela låten i lite större västkustformat.
Bra. Hoppas på en fortsättning.
PS. Tack för att du besparade mig box-eländet. DS.
equality:
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.08.2010, 00:15:25 ---Groove agent(?)-rytmerna känns lite utslitna nu.
Tycker inte du ska försöka sjunga så fint som du försöker nu. Sjung ut människa!! :D
Mycket bra melodier. Bra text.
Vill ha lite Bruce Hornsby-stuk på pianot till denna och slipper helst syntsolot. Skulle nog kunna tänka mig hela låten i lite större västkustformat.
Bra. Hoppas på en fortsättning.
PS. Tack för att du besparade mig box-eländet. DS.
--- Slut citat ---
Aj, aj. Det var ord och inga (trubadur)visor. Håller med dig om allt utom trummorna som är Battery 3. Jag får gå till en sångpedagog.
Bruce Hornsby gillar jag starkt och tror mig förstå hur du tänker. Tack Wernis!
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 12.08.2010, 00:24:39 ---Jag får gå till en sångpedagog.
--- Slut citat ---
Nja. Där tolkar du mig fel. Lite mer attityd tror jag räcker. Och håll inte igen.
Påt igen.
:)
cykeln:
Jag har igår och idag lyssnat på ett flertal låtar här på Kr och de flesta tycker jag ha varit blekare än vad de brukar vara. Jag tror det har att göra med att jag den senaste tiden i och med Beatles-tråden har lyssnat en del på på dom och då verkar det som annat jag hör låter lite tunt, och själv känner jag som tämligen meningslöst att försöka göra något eget - jag menar whats the point?
Även din låt tycker jag är lite blekare än vad de brukar vara - men som sagt det kan bero på referensen ovan.
Men bra text, bra stämsång och Sparrow-partiet är riktigt bra, fina harmonier
Men synthen är inte lyckad. Ljudet stämmer inte med låten (det är sällan en synth gör det i mina öron) Ersätt gärna med något på gitarr.
Ser att du varit i Barcelona - Härlig stad!
Var där för något halvår sen - gick omkring i de små gränderna i den där gamla stadsdelen nere vid havet och slank in på skumma barer, hamnade på ett revolutions-cafe där whiskyn kostade 10 kr och satt på ett litet torg med en öl och drunknade i alla de där bruna ögonen. ^_^
equality:
SENT som attans! Ny version med ny sång, nytt solo och lite annat, om nån orkar.
Wernborg: Yes, tack! Men det är svårt att nå de höga tonerna. :unsure:
cykeln: Det räcker att lyssna på mycket här... och det går inte att polera en sk-t-korv liksom men jag har försökt att ta till mig kritiken och ändrat en del i en ny version och skrotat synthen bl a.
Tack för alla Beatles-tube-länkar. Fascineras av att höra hur Lennon söker sig fram harmonimässigt på nån av klippen.
Barcelona var ett härligt återseende. Vi gick också Barri Gotic, hittade inte lika billig whisky men inmundigade en fantastisk tapas-middag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida