Forum > Demolåtar

Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart

<< < (11/16) > >>

Jocke:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 03.01.2013, 19:48:02 ---
Jocke: den här musiken har nog en inlärningströskel, är jag rädd, lyssna lite till vetja :D

/Maria Marre Marruschkka

--- Slut citat ---

Ja, tydligen är det så... ^^ Lyssnar gör jag med intresse för allt är så bra. Harmonierna är fina, instrumenten och sång sitter säkert och låter övertygande osv... men min hjärna säger till mig att melodin hör hemma med krumhorn och harpa... typ!  :rolleyes:

Dividend:

--- Citat från: Jocke skrivet 04.01.2013, 01:48:50 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 03.01.2013, 19:48:02 ---
Jocke: den här musiken har nog en inlärningströskel, är jag rädd, lyssna lite till vetja :D

/Maria Marre Marruschkka

--- Slut citat ---

Ja, tydligen är det så... ^^ Lyssnar gör jag med intresse för allt är så bra. Harmonierna är fina, instrumenten och sång sitter säkert och låter övertygande osv... men min hjärna säger till mig att melodin hör hemma med krumhorn och harpa... typ!  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Alternativa arr till den här har jag funderat på en del. Kanske bara piano och nåt stråk. Men tycker det maffiga tillsammans med Kornstads känsliga sång (och Marres) ger en intressant brytning. :)

Dividend:
Fixade då slutligen lite nivåer på denna. :)

Asti:
Såg att jag kommenterat denna tidigt, men det var nog innan Kornstad och Marre lagt sång...
Inte världens enklaste sångmelodi heller....
Tycker det låter jättebra alltihop, hittar inget att anmärka på!
Vilsamt och vackert!
/Asti

Åsa:
Hejhej! Det var inte igår! Det var ett vackert stycke musik det här med fin sång av Kornstad, imponerad över tonsäkerheten för det var några ställen där som INTE kan ha varit lätta att sätta :) Väldigt fin kör också. Det jag tänkte på var att leaden ligger väldigt nära på verserna, orkestern hamnar så långt bak i ljudbilden, det var väl det enda :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion