Forum > Demolåtar
Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart
Dividend:
FINALMIX - Tack till freddy, Rattlesnake och alla andra som gav goda råd på denna! Reverbet-problemet lyckades jag inte lösa tillfredställande, utan det får vara så att sångarna är lite närmare. Det är ju dessutom en hobby!
Har dock fixat otajtheter sångfilerna sinsemellan, och en massa annat.
JÄVLIGT bra jobbat av alla inblandade. Speciellt Kornstad :)
/Per
egghuvud:
Tja du vet väl ungefär vad jag kommer att säga... :wub:
Bra melodi men jag håller nog med freddy om att det är lite för många toner i sånglegatot. Orketserarret är plockigt och stundtals disharmoniskt obegripligt. Det är säkert ambitionen, men jag har fortfarande svårt att förhålla mig till det. Sedan sprakar det till och det kommer en fantastiskt vacker refräng och man bara njuter, men så kommer plocket tillbaka och visst det kanske blir intressant i en stund, men jag skulle gillat det mycket mer om det var stramt, återhållsamt och följde sången harmoniskt sett.
Jag känner mig lite som kungen där i Mozartfilmen -"Det är för mycket noter" Varpå Mozart svarar; "-Vilka var det som var för mycket? Jag kan ta bort dem om ers majonäs behagar.." eller nåt sånt.
Bortser man från mitt sedvanliga gnäll så var det mycket som var bra.
Eggs :)
Dividend:
--- Citat från: egghuvud skrivet 26.10.2010, 17:40:50 ---Tja du vet väl ungefär vad jag kommer att säga... :wub:
--- Slut citat ---
Ja, och det är lika roligt varje gång :wub:
--- Citera ---Bra melodi men jag håller nog med freddy om att det är lite för många toner i sånglegatot. Orketserarret är plockigt och stundtals disharmoniskt obegripligt. Det är säkert ambitionen, men jag har fortfarande svårt att förhålla mig till det. Sedan sprakar det till och det kommer en fantastiskt vacker refräng och man bara njuter, men så kommer plocket tillbaka och visst det kanske blir intressant i en stund, men jag skulle gillat det mycket mer om det var stramt, återhållsamt och följde sången harmoniskt sett.
--- Slut citat ---
Det här disharmoniska du snackar om, är det de korta staccato-aktigt fraserna med 3 noter? I refrängen?
Märkligt, jag tycker inte de tillför dissonans. Ingen har väl klagat på det förutom du?
--- Citera ---Jag känner mig lite som kungen där i Mozartfilmen -"Det är för mycket noter" Varpå Mozart svarar; "-Vilka var det som var för mycket? Jag kan ta bort dem om ers majonäs behagar.." eller nåt sånt.
Bortser man från mitt sedvanliga gnäll så var det mycket som var bra.
Eggs :)
--- Slut citat ---
Tack Eggs :) Det värmer. :D
egghuvud:
Lite trött idag så jag blir oklar i mina associationer. Sitter faktiskt fortfarande på jobbet (suck!) Dissonant kanske är fel ord, disharmoniskt i bemärklesen att det lever sitt eget liv liksom borta ifrån själva melodin eller att det är inte bara en kontrapunkt utan tio melodinerna går i kringelikrokar och jag hittar inte hem igen......... äsch jag ger upp. Jag skall fösrsöka formulera mig bättre och återkomma. :) :)
Dividend:
JA fan egget, du har rätt. SKall ta bort vissa överflödiga kontrapunktsaker. Tänkte det samma nu när jag trodde att jag äntligen fått den färdig!
Det är ju ändå en "visa". Kommer en verre till!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida