Forum > Demolåtar

Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart

<< < (7/16) > >>

Dividend:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 13.10.2010, 11:56:17 ---Vackert!  Tycker att sången är helt ok och det är ju ingen lätt sak att sjunga det här.  Kanske lite svajigt på "lofty" eventuellt.
Personligen tror jag att en vacker tjejstämma skulle lyfta den här låten, typ ngn. ljus stämma som Kirsty MacColls eller liknande
(kommer inte på ngn. annan för tillfället).  Peter Jöback tror jag inte alls på.  ;)   
Håller med om att körerna är lite låga också.  Annars, bra jobbat!   /JEH

--- Slut citat ---

Såg att jag helt nonchalerat den här kommentaren, på förra mixen. Tror själv att alltför ljus stämma (eller jöback för den delen) skulle störa sig med kornstads lead. Testade med en flöjt på egen stämma, långt upp, men det klaffade inte alls med rösten.

Tack!

Marruschkka:

--- Citat från: mahan skrivet 16.10.2010, 16:53:01 ---Tjou!
Minusgrader ute och snö på gräsmattan, men denna sköna låt värmer som attan! :wub:
First of all, ett kraftigt men sensitivt komp igen av Per, snyggt.
Och när den fina musiken sen kryddas på med Kornets helt fantastiska sång blir det bara bättre och sen när Marias körer stiger in så är verket fullständigt, WOW! Nackhåren reser sig och stämningen e fantastisk.... sanslöst bra!

Hatten av för allihoppa, ett underbart collab detta! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tjosan på dej själv, nu blev jag glad :P

Det  var väldigt kul att få dekorera denna vackra visa, jag är så nöjd, det var jätteroligt att få vara med, tackar för det :D

Uriah, Rattle, Fuzzbub, J.T :fina synpunkter ni kom med, värmer så i frostig kulen höst :)

Men det är Kornstad och Divi som gjort det grova jobbet här, så snyggt bara!

Dividend:
Tack marre :D

freddy:
Kul collab!

Dividens lite avhuggna, avklippta, stressade stråkföring känns igen. :) Dock tycker jag att det känns lite stressigt i denna låt stundtals och nästan som att stråksektionen är otajta, t.ex efter första refrängen.

Refrängen tycker jag var bra, synd att sångstämmorna inte var tajtare bara. Kanske går att klippa till i cubase?

Ingen lätt sångmelodi, och tyvärr blir det lite pitchigt ibland, nedgångarna på verserna t.ex. Dom blir inte riktigt rena, vilket är förståeligt då dom är brutala, men tycker inte heller att dom tillför något, så hade hellre sett en version utan brutal-wail. :)

Bra jobbat alla tre.

Dividend:
Tjena Freddy.

Points taken. Skall tänka på dessa punkter inför slutmix :)

Ha det!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion