Forum > Demolåtar
Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart
Dividend:
Nu börjar det likna nåt.. Suttit lördagen så långt, och arrat om, och filat tillrätta det mesta. Nog allt. (?)
Åsikter mottages gärna. Blev det bättre?
mahan:
Tjou!
Minusgrader ute och snö på gräsmattan, men denna sköna låt värmer som attan! :wub:
First of all, ett kraftigt men sensitivt komp igen av Per, snyggt.
Och när den fina musiken sen kryddas på med Kornets helt fantastiska sång blir det bara bättre och sen när Marias körer stiger in så är verket fullständigt, WOW! Nackhåren reser sig och stämningen e fantastisk.... sanslöst bra!
Hatten av för allihoppa, ett underbart collab detta! :)
h. johan
Dividend:
Jätteroligt att du gillar, mahan, trots frost och kyla :)
Första morgonen med frost här också! (Idag.) Blir nog en jäkligt jobbig vinter det här :D
Vi får se om det blir nån sista version av den här, kan tycka (den här morgonen) att vissa stämmor i den instrumentala inledningen är lite hafsigt gjorda. I vilket fall, kul att du gillar så mycket att hatten togs av :)
bjurte:
Vackert och fridsamt stycke det här.
När Ref. med körer och stämmor kommer in är det 'Gåshudsvarning' :D
Däremot kan jag tycka ett den 'ensamma' sången inte riktigt ligger i musiken den svävar liksom utanför på nåt sätt,kanske en mixgrej som går att fixa med lite EQ/Kompressor/Reverb ??
Ähh! det kanske bara e jag!! Ingen annan verkar ju tycka så! :huh:
Dividend:
Glömt verba rösterna "mer" än ewql-stuket, helt rätt. Försöker hitta lämplig metod att korrigera det där (ewql har medföljande verb, som ger upphov till det här i mixen) i dagarna, att använda i framtiden och på den här, kanske.
Kul att du gillar, och andra. Den här höll på att aldrig bli av, hittade den av en tillfällighet med slasksång av mig, skickades till kornstad som tydligen tränade hundratals eller tusentals ggr :D med fruktansvärt bra resultat, marre lade stämmor, dubbade och höll på.
Får fixa reverbet. Annars klar! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida