Forum > Demolåtar
Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart
clavinova:
Oerhört vackert, som vanligt Divi! :wub:
Har inte så mycket att säga utom mäktigt och vackert.
En liten randanmärkning dock och det är att Kornstads röst är för poppig för detta stycke i min mening. Det borde vara en Bella Canto röst, lite sakral och kanske lite mer dramatisk. Icke desto mindre är det magnifikt framfört och jag är oerhört imponerad av dig Kornstad!
Kornstad:
Jag håller med om rösten. Försökte först att sjunga på ett lite mer pampigt sätt, men fick inte riktigt till det. Finns dock viss risk att jag inte kommer kunna hålla mig, utan måste testa en gång till bara för att det är kul. :o)
Det är ett riktigt skönt verk detta och grymma körer av Marre så man vill ju verkligen göra det rättvisa.
Marruschkka:
--- Citat från: Kornstad skrivet 13.10.2010, 21:40:47 ---Jag håller med om rösten. Försökte först att sjunga på ett lite mer pampigt sätt, men fick inte riktigt till det. Finns dock viss risk att jag inte kommer kunna hålla mig, utan måste testa en gång till bara för att det är kul. :o)
Det är ett riktigt skönt verk detta och grymma körer av Marre så man vill ju verkligen göra det rättvisa.
--- Slut citat ---
:wub:
Härligt :rolleyes:
Rattlesnake:
Inledningen är typisk dividendstil med melodiska mönster som flyttas mellan instrumenten, och marcatovioliner som gör instick här och där. Funkar, men känns som upprepning av tidigare koncept. Jag säger inte att det är fel, det är bra att ha en egen stil. Men jag tycker den kunde utvecklas lite. Å andra sidan låter stråkföringen bättre än på länge, känns dynamisk men samtidigt bra sammanhållen.
Gillar ett parti mellan 130 och 160s. I övrigt är jag inte så berörd av detta. Melodin känns en smula för konstruerad och lite för stor i både totalomfång och i tonhoppen. Det låter lite som att Kornstad försöker följa en förlaga typ en shamisen ton för ton, och jag skulle önska lite mera uttryck. Men jag gissar att melodin är så svår att fokus har varit att ta sig i mål.
Marres körer låter bra men hamnar i skymundan. Tror det beror på arret snarare än mix.
Dividend:
Svarar, lite sent och kort, på kommentarer på förra mixen.
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 13.10.2010, 15:06:37 ---Oerhört vackert, som vanligt Divi! :wub:
Har inte så mycket att säga utom mäktigt och vackert.
--- Slut citat ---
Tack du! Ja, Kornstad har verkligen fått till det. Är inte säker på att sakral sång är bättre, det var från början tänkt som en visa. Ett försök med piano misslyckades dock totalt...
Fast kanske... :unsure:
--- Citat från: Kornstad skrivet 13.10.2010, 21:40:47 ---Jag håller med om rösten. Försökte först att sjunga på ett lite mer pampigt sätt, men fick inte riktigt till det. Finns dock viss risk att jag inte kommer kunna hålla mig, utan måste testa en gång till bara för att det är kul. :o)
--- Slut citat ---
Jäpp, bra jobbat av alla inblandade :) Hoppas nya mixen, som jag nyss laddat upp, gör era röster mer rättvisa också :)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 14.10.2010, 22:53:56 ---Inledningen är typisk dividendstil med melodiska mönster som flyttas mellan instrumenten, och marcatovioliner som gör instick här och där. Funkar, men känns som upprepning av tidigare koncept. Jag säger inte att det är fel, det är bra att ha en egen stil. Men jag tycker den kunde utvecklas lite. Å andra sidan låter stråkföringen bättre än på länge, känns dynamisk men samtidigt bra sammanhållen.
--- Slut citat ---
Låten var ett utkast, dessutom en "visa" (intro, Vers, refr, vers, refr) så jag är inte intresserad av att utveckla, tror dessutom att du inte skulle gilla hur det utvecklades om jag gjorde det ;)
Kul att du tog dig tid att lyssna!
Tack, till er alla!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida