Forum > Demolåtar

MaxB - The Lamia Genesis-cover

<< < (6/7) > >>

Jocke:
Ja, men jag tror man måste "lyssna på" sin inspiration. Det kommer perioder när idéerna inte kommer så ofta... Kan vara bra att ha sparat undan lite till "dåliga tider"! ;-)

MaxB:
2010 drog jag igång försöket att framföra Genesis låten 'The Lamia' men gav upp då jag inte kom längre med pianospelet. Jag kunde inte hålla så mycket pianospel i huvudet utan blev alldeles snurrig. Det blev överhettat liksom. Sen dess har jag glömt vad jag redan lärt mig spela tidigare. Häromdagen kände jag att det var dags att börja öva igen. Så här långt har jag kommit hittills och jag undrar om jag någonsin kommer lära mig att spela hela stycket flytande, utan att stanna upp och dessutom i rätt hastighet som egentligen är ungefär dubbelt så snabbt!

Viss progress några dagar senare (progress i synnerhet avseende bild- och ljudkvalite)

Som kuriosa vill jag nämna att jag nu i eftermiddags stötte ihop med en världsberömd pianist!  :P  B)
Såg honom i bilen bredvid då jag hade parkerat utanför City Gross i Länna. Han satt troligen och väntade på frugan (tillika managern för nämnda världskändis).

Här är en bra story - sann eller falsk? Då det skulle göras en film (Great Balls of Fire) om Jerry Lee Lewis liv bad Jerry Lee Lewis personligen Micke att spela pianot på låtarna i filmen. Micke tackade nej och sa att Jerry Lee kunde göra det själv, han sa: You're good enough!   :lol:  Och så blev det.
Jag hittade en intervju med Micke där han berättar om det med egna ord: www.youtube.com/watch?v=cVTJ8GSetMY&t=4m40s

Bribedant:

--- Citat från: Bribedant skrivet 08.08.2010, 01:27:46 ---Wow MaxB, du har nu hjältestatus enligt mitt sätt att se det.
Lyssnade. Gillar stark. Keep it up.

--- Slut citat ---

Med risk för att återupprepa mig själv, se ovan  :D

Eddi:
Va sjutton har du inte kommit längre än till 1:44 saknas ju fyra och en halv minut. Kom igen nu skippa alla gårdsgrejor det här är viktigare än allt annat annars får du inte följa med Nad när han drar på turné. :lol:

MaxB:

--- Citat från: MaxB skrivet 31.10.2012, 20:13:09 ---2010 drog jag igång försöket att framföra Genesis låten 'The Lamia' men gav upp då jag inte kom längre med pianospelet. Jag kunde inte hålla så mycket pianospel i huvudet utan blev alldeles snurrig. Det blev överhettat liksom. Sen dess har jag glömt vad jag redan lärt mig spela tidigare. Häromdagen kände jag att det var dags att börja öva igen. Så här långt har jag kommit hittills och jag undrar om jag någonsin kommer lära mig att spela hela stycket flytande, utan att stanna upp och dessutom i rätt hastighet som egentligen är ungefär dubbelt så snabbt!

--- Slut citat ---

Till vänster inspelningen för en månad sen, till höger dagens inspelning. Kan noteras en viss progress under den senaste månaden. Kul!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion