Forum > Demolåtar
MaxB - The Lamia Genesis-cover
Clemens:
Får man beställa? Watcher of the Skies....
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 08.08.2010, 20:26:38 ---SKitbra sjunget Max! VERKLIGEN.. Låten är ju jätteskön. SKulle du kunna tänka dig att sjunga (folk)visa? :)
--- Slut citat ---
Jag hinner inte med musiken så mycket som jag skulle vilja, så, njae, hinner bara med det jag själv vill göra och där finns inte nån visa med nu.
--- Citat från: Clemens skrivet 08.08.2010, 20:32:45 ---Får man beställa? Watcher of the Skies....
--- Slut citat ---
Kan inte, du får fråga Peter B) Jag vill fortsätta lära mig hur man spelar den på piano och lägga mer sång, ju mer jag kan spela in eget pianospel.
MaxB:
Edit 20100809 Har inspirerats av era kommentarer, övat lite till och spelat in piano och sång till 1.44 minuter:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_TheLamia_Genesis-cover_20100809.mp3[/mp3]
Får se när det blir tid att fixa resten av alla ackordsväxlingar i låten.
Dividend:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.08.2010, 01:31:57 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 08.08.2010, 20:26:38 ---SKitbra sjunget Max! VERKLIGEN.. Låten är ju jätteskön. SKulle du kunna tänka dig att sjunga (folk)visa? :)
--- Slut citat ---
Jag hinner inte med musiken så mycket som jag skulle vilja, så, njae, hinner bara med det jag själv vill göra och där finns inte nån visa med nu.
--- Slut citat ---
Jag tackar för klargörandet, fast jag inte ens fick ett tack för att jag tog mig tid att lyssna.. :blink:
Nog med bittra kommentarer från mig. :D ;) Så jag undrar istället om du kommer på kräftskivan. Både Eddi, du och Larsson är inbjudna, pga era underbara personligheter. SKickar PM till alla tre och några till om detta :)
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 11.08.2010, 17:49:55 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 09.08.2010, 01:31:57 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jag tackar för klargörandet, fast jag inte ens fick ett tack för att jag tog mig tid att lyssna.. :blink:
Nog med bittra kommentarer från mig. :D ;) Så jag undrar istället om du kommer på kräftskivan. Både Eddi, du och Larsson är inbjudna, pga era underbara personligheter. SKickar PM till alla tre och några till om detta :)
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och kommentar Div. Tack! Och låten är jätteskön att sjunga, inte helt lätt kanske men underbar. Kul att sitta och ta ut ton efter ton och kunna spela den själv på piano. Det trodde jag inte var möjlig, jag kan ju egentligen inte spela piano men ändå...
Kommer gärna och träffas över ett gäng röda typer på bordet. Det är alltid trevligt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida