Kontrollrummet

We Are Free-Fredrik Hägerstrand

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
LÅTNAMN: We Are Free
ARTIST/GRUPP: Fredrik Hägerstrand
GENRE: Poprock(?)
LÅTLÄNGD: 3:05
KOMPOSITÖR: Fredrik Hägerstrand
PRODUCENT: Fredrik Hägerstrand
EV. MEDVERKANDE: Bara jag
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Här kommer en sång som jag har skrivit. Skriv vad ni tycker, så antecknar jag ner det och fixar till det. Sången är väl inte den bästa då halsen inte var i den bästa formen när jag spelade in den. :)



Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Låter  lovande men om du kan, fixa till takten, det släpar och är otakt så man stör sig och det går knappt lyssna,
har du ingen metronom eller nåt? ;)
Sången låter bra tycker jag :)
the amatör formerly known as flabb


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Låter  lovande men om du kan, fixa till takten, det släpar och är otakt så man stör sig och det går knappt lyssna,
har du ingen metronom eller nåt? ;)
Sången låter bra tycker jag :)

Jo, då får jag nog spela in allting igen då. Jag använder i såna fall metronomen i Cubase.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En bra grej är att ha trumloopar i lyssningen genom hela låten då man spelar in. Lättare att få det tajt då. Sen efteråt kan man vänta med att trummorna kommer in, lite senare i låten. Det gillar jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
En bra grej är att ha trumloopar i lyssningen genom hela låten då man spelar in. Lättare att få det tajt då. Sen efteråt kan man vänta med att trummorna kommer in, lite senare i låten. Det gillar jag.

Ja jag ska nog spela in allt igen fast använda dom looparna i drumcore!


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Melodikänsla har du men som andra nämnt så är takten ur led  :D.
Röst har du också, gitarren låter soundmässigt ok. Låten är värd att jobba lite mer på.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jag tror att i stort allt är "off beat". Här finns jobb för en takträknare.... Ge inte upp för sången låter OK.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja otakt är världens lön :D Håller med övriga att allt låter juste utom just takten då - jag tror den här låten är lite väl avancerad för dig i nuläget - börja med något enklare beat så kommer du snart ikapp. Bra röst och bra idéer förgås inte så lätt så stå på dig annars gör någon annan det - ett inlägg fyllt av visdomsord eller hur :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trevligt att höra ett trumset (drumcore).
Kan vara bra att spela in allt från början nu och ha ett stadigt beat från de trummor du vill använda från drumcore. Ha trummor på hela låten då du lägger om varenda instrument och efteråt kan du ta bort trumlooparna där det passar bättre att de inte är med.

Bra röst och guror - gör om, gör rätt. Jag tror på det här!!!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Trevligt att höra ett trumset (drumcore).
Kan vara bra att spela in allt från början nu och ha ett stadigt beat från de trummor du vill använda från drumcore. Ha trummor på hela låten då du lägger om varenda instrument och efteråt kan du ta bort trumlooparna där det passar bättre att de inte är med.

Bra röst och guror - gör om, gör rätt. Jag tror på det här!!!

Tack så mycket! Det är inte omöjligt att jag kommer att damma av den lite senare då jag har en annan sång just nu som jag jobbar hårt med. Just nu använder jag bara drumcore vilket är skitbra! Jag hoppas att ni kommer att gilla min nyaste sång som kommer så fort jag har skrivit klart texten, spelat in sången och mixa och lite annat! :)



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att du tagit till dig ett trumprogram. Jag gillar Drumcore. Använder du midi i programmet eller drar du in audiotrumloopar i inspelningsprogrammet?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Kul att du tagit till dig ett trumprogram. Jag gillar Drumcore. Använder du midi i programmet eller drar du in audiotrumloopar i inspelningsprogrammet?


Jag använder midi! :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att du tagit till dig ett trumprogram. Jag gillar Drumcore. Använder du midi i programmet eller drar du in audiotrumloopar i inspelningsprogrammet?
Jag använder midi! :D

DÅ är du mer avancerad än jag, som använder audiolooparna istället. Mitt gamla Cubaseprogram kan inte spela upp midifilerna med Drumcoreljuden.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad scorpions91

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Kul att du tagit till dig ett trumprogram. Jag gillar Drumcore. Använder du midi i programmet eller drar du in audiotrumloopar i inspelningsprogrammet?
Jag använder midi! :D

DÅ är du mer avancerad än jag, som använder audiolooparna istället. Mitt gamla Cubaseprogram kan inte spela upp midifilerna med Drumcoreljuden.

Haha vilket Cubase använder du? Jag använder Cubase SX 2 :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att du tagit till dig ett trumprogram. Jag gillar Drumcore. Använder du midi i programmet eller drar du in audiotrumloopar i inspelningsprogrammet?
Jag använder midi! :D
DÅ är du mer avancerad än jag, som använder audiolooparna istället. Mitt gamla Cubaseprogram kan inte spela upp midifilerna med Drumcoreljuden.
Haha vilket Cubase använder du? Jag använder Cubase SX 2 :)

Jag har och använder Cubase 5 VST32 - ett så gammalt Cubase, att nästan alla glömt bort att det finns.
Till och med Steinberg förutsätter att det inte längre används eftersom de kallar det nyaste för Cubase 5.
Du får gå in i din "Stereo"-tråd och kommentera vidare.  ;)
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=23043.msg165567;topicseen#new
« Senast ändrad: 23.07.2010, 11:43:54 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google