Forum > Färdiga produktioner

1up-Edvard

(1/5) > >>

1up:
LÅTNAMN: Edvard
ARTIST/GRUPP: 1up
GENRE: Chiptune
KOMPOSITÖR: Daniel Aurell
PRODUCENT: Daniel Aurell
EV. MEDVERKANDE: Bara jag
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Inte mycket mer att tillägga än, dags att lyssna nu. ;)

Eddi:
Jag är defenitivt inte expert på genren Chiptone men jag antar att det är för något dataspel typ Marvin? Jag tycker synten är alldeles  för överstyrd för att det ska vara behagligt. Skulle faktiskt tröttna på dataspelet tack vare överstyrningen däremot är det så att melodislingan är catchig och trevlig så jag skuklle gärna höra den mer modulerad dessutom heter jag Edvard på riktigt men det känns inte som om den appelerar till mig direkt.

1up:

--- Citat från: Eko skrivet 22.07.2010, 00:36:10 ---Jag är defenitivt inte expert på genren Chiptone men jag antar att det är för något dataspel typ Marvin? Jag tycker synten är alldeles  för överstyrd för att det ska vara behagligt. Skulle faktiskt tröttna på dataspelet tack vare överstyrningen däremot är det så att melodislingan är catchig och trevlig så jag skuklle gärna höra den mer modulerad dessutom heter jag Edvard på riktigt men det känns inte som om den appelerar till mig direkt.

--- Slut citat ---

Diskanten kanske sticker som glasull i öronen. Får fundera på ökad modulering.

Tack för lyssning Edvard. :) Visste inte du hette så.

Dividend:
Tycker det låt bra. Inte lika bra som Bees-chiptunen. men helt okej. Hoppas brorsan blev glad.

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.07.2010, 00:32:16 ---Tycker det låt bra. Inte lika bra som Bees-chiptunen. men helt okej. Hoppas brorsan blev glad.

--- Slut citat ---

De blev glada båda två. :) Tycker själv de äldre låtarna håller lite högre klass.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion