Kontrollrummet

equality - Carry on

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Gillar gitarrer bättre än synthar!  :)
Det blev ett jättesnyggt instrumentalparti med gitarrerna nu!
Upplever dock en antydan till "snubbling" på gitarren vid ca 70 sekunder,
men det kan ju också bero på "retard vu" hos mig.  :)
Tycker också att sången generellt är bättre.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har inte läst senaste kommentarerna men spontant så förefaller det vara en massa knäppar i senaste mixen som inte låter bra synten eller violinen som vi pratade om tidigare är borta likaså tvärflöjten nje tycker nog att den här har tagit fel väg på nåt sätt - sorry skulle vilja backa lite.

Edit: knäpparna berodde på min dåliga internetuppkoppling har jag förstått - lyssnat igen och inga knäppar finns mer än jag min knäppgök. Men vidhåller nog att jag saknar violinen och flöjten om det nu var en sådan och att den är aningens för kort.
« Senast ändrad: 17.08.2010, 22:44:17 by Eko »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Bra som vanligt får man väl säga, hög kvalité på samtliga instrument.
Bra budskap du förmedlar med texten. :)
Riktigt skönt gung i denna, harmonierna blandas mellan gladpop och lite jazziga inslag vilket ju lite är det som gör att man känner igenom ditt hantverk direkt. =)
Inte mkt mer att tillägga...topp!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Rattlesnake: Tack! Alltid kul när förändringar är till det bättre. It's a friendly neighborhood in here.  :)
asti: Kan mycket väl vara en snubbling. Kompguran blev gjord i stort sett en enda tagning, vilket aldrig brukar vara felfritt hos mig. Tack för att du ville följa denna!
Eko: Äh, du skall alltid vara tvärt emot!  :P Aha, nu såg jag edit. Men du är nog mer för keyboard än gura ändå. Violin och flöjt var ju inte med utan minimoog (sologura nu) och elpiano (finns kvar i slutversen). Kort? Ja, jo det är den nog. Tack för feedback ekot!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Har inte hört tidigare versioner men den här låter alldeleles utmärkt i instrumenteringen. Likaså som komposition, melodin som i sticket ledigt tar sig fram över djärva harmoniväxlingar. Det enda som inte når lika högt är väl, som tidigare nämnts, sången på vissa ställen där det låter lite ansträngt. Men du är ju en hejare på gitarr!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou pådei!
När du sätter ihop en låt med acke o sång, ja då e jag såld med en gång!Tog ca 1,5 timmat att ladda ner eftersom jag fortfarande ligger på stugan och firar... ZEMESTER! Trots hopplöst tröga nätverk ska denn låt lyftas på podiet o hyllas! Låten känns go, sådär lössläppt o passeligt otajt, skön sång o lite trävande men snygga, blyga stämmor.

Små greijser som efter tredje lyssningen hoppar upp, både plus o minus:

+ melodi o chorus jättesnyggt ihopjobbat.
+ akusterna jobbar härligt, trots lite otajtheter
- trummorna tycker jag du kunde skippa helt, dom gör det hela bullrigt och otajt.

Om du snickrar ihop en följande version så kunde du tänka på följande:
- bred ut stämmörna lite mer så att dom ger låten en snyggare bredd
- samma gäller "roland" pianot, mixa ner det på det där kända stora svääävande sättet.

Supersnygg låt igen av KR:s vissnickare nr 1

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra som vanligt får man väl säga, hög kvalité på samtliga instrument.
Bra budskap du förmedlar med texten. :)
Riktigt skönt gung i denna, harmonierna blandas mellan gladpop och lite jazziga inslag vilket ju lite är det som gör att man känner igenom ditt hantverk direkt. =)
Inte mkt mer att tillägga...topp!
Mvh / djonas

Häftigt att få läsa sånt från en forum-idol och gitarrhjälte! Stort tack Djonas!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Har inte hört tidigare versioner men den här låter alldeleles utmärkt i instrumenteringen. Likaså som komposition, melodin som i sticket ledigt tar sig fram över djärva harmoniväxlingar. Det enda som inte når lika högt är väl, som tidigare nämnts, sången på vissa ställen där det låter lite ansträngt. Men du är ju en hejare på gitarr!

Tjena Janne och tack för lyssningen! Kul att det verkar funka! När får man höra dina vackra alster igen?

Mahan: 1½ timme!?  :blink: Ni har fortfarande rejäl värme i Finland har jag förstått? Jättebra råd  :wub: Sagt och gjort, jag har kastat ut trummisen och tagit in panoreraren för körer och elpiano samt några små korrigeringar(?) av cellon. Bussige Johan, tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Tja,

Ser att du haft tidigare versioner, men detta är min första lyssning:

Gillar låten och texten. Mysigt avskalat. Gött gitarrspel med.

Det enda tipset jag har är väl att sången skulle kunna vara lite mer övertygande och självsäker, i brist på bättre ord. Jag skulle vilja att du gick in och dominerade låten, inte tvärtom. Nu känns det lite fegt, osäkert och tillbakahållet. Dock har du en fin klang och bra röst.

Bra jobbat!



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
freddy: Tackar! Kan nog inte klämma fram tonerna bättre tyvärr. Jag måste lära mig att välja rätt tonart för min röst!
Kul att resten verkar funka och jag kan meddela att det CMOS-batteriet funkar utmärkt!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU EQ!
Nog e detta forum toppen när man får sina önskemål uppfyllda! :D
Denna låt körde upp på listorna med en gång med dom senaste ändringarna. Otajtheterna är försvunna och en helt ny varm stämning holjer låten. BRA!
Det kan tänkas att jag slänger up en mastrad version ännu, om nån tycker det är behövligt!

Konstigt att less is more... men så e de ibland! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


freddy

  • Gäst
freddy: Tackar! Kan nog inte klämma fram tonerna bättre tyvärr. Jag måste lära mig att välja rätt tonart för min röst!
Kul att resten verkar funka och jag kan meddela att det CMOS-batteriet funkar utmärkt!  :)

Kul :)

Men jag tror inte på dig där. Klart du kan! Står du upp när du sjunger till att börja med?