Bestäm en tid före/efter semestertider, nu till hösten eller våren, man får boka in i förväg om man skall komma och hur många, sen letar man upp en lämplig lokal ute på bygden, ej i storstan, det bör rymma lite folk och ha något i scenväg, beror på hur många som vill komma..
Kör man en helg, fredag till söndag så kan många komma loss, fredag em/kväll möts man upp och 'softar', jammar lite lätt och snackar loss värsta nervositeten, de som bor nära kanske väljer komma tidigt på lördagen.
Sen kör man på lördagen, så att scenen är till förfogande varje hel o halv timma från 10-24, kanske kan man boka upp sig innan också.
Vore bra om det fanns utrymme för folk att jamma lite o hitta på lite på plats konstellationer och improvisera ihop nån låt eller cover o sen köra på scen, lite om känslan faller på.
En del kanske väljer att samarbeta o repa in några covers eller egna/varandras låtar i förväg och kör ihop på plats, skulle va skoj att testa.
Nån kanske vill sjunga playback, eller heter det singback?
Mat? Enklast och kanske billigast vore hitta nån plats där maten ingår i paket med boendet och lokal, bokar man upp många så kan man få ner priset.
Söndagen blir det hemfärd förr eller senare.
Kravet är en general som håller i detta, kanske två som samarbetar, tar upp intresseanmälningar, fixar lokal, osv, själv är jag tyvärr inte så bra på sånt men hjälper gärna till att transportera en 3 pers i bilen fr Stockholm, kanske lättare hitta billigare alternativ utanför storstäderna?
Plats blir väl svårt att enas om, jag kan tänka mig åka en bit men inte för långt, 30 mil max kanske

Är intresset inte så stort kan väl de intresserade köra ändå, mindre antal deltagare borde innebära mindre planering o mer spontanitet o mindre krav på stället.