Kontrollrummet

Gratis mixar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Har sökt med alla möjliga ord för att hitta gratismixar på nätet men hittar nästan inget alls.  :( eller så kommer man bara till kommersiella sidor med allt möjligt annat ointressant skit. :angry:  Och det jag hittar sin är gratis har antingen varit hiphop eller techno och liknande. Alltså inget för mig. Jag hade en bra länk en gång med olika rock och metalband. Det var band som även släppt sina låtar på CD och lagt ut dem för att ladda ned och mixa själva. En del av de fanns hämta på myspace också. Tappade bort länken för alla dessa band då datorn lade av. Och inte minns jag heller riktigt var den länken var ifrån eller var jag fick den ifrån. Någon som har den eller liknande bra länkar?
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Du menar multitrack mixar antar jag. Jag vet att Nin har en sida http://www.ninremixes.com/multitracks.php
Multitrack files ger en massa träffar på google men mycket är "befriade filer" och hämtas via Rapidshit och torrents förstås.
« Senast ändrad: 16.03.2010, 04:54:36 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Okej ska kolla upp det där. Multitrack files visste jag inte om att använda som sökord så ska testa det med och söka runt. I alla fall tack för de tipsen. :)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Skam den som ger sig.  :) Har hittat ett flertal. Här är en länk: http://www.ultimatemetal.com/forum/production-tips/515941-list-raw-songs-our-mixing-practice.html   Alltså inget för den som gillar  Lady Gaga och snarliknande sömnpiller.  -_-
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.