Kontrollrummet

Shure Beta 98 H/C

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dream Exp.

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
  • Gitarrist, Keyboardist, Violinist, Producent.
    • Visa profil
Tjenare!
Har letat ett tag efter en bra mikrofon för live-sammanhang som ska sitta på framförallt saxofon. Den ska vara bra såväl i sektion i funk/rock-band som solistmikrofon vid lite känsligare jazz-sammanhang. Har fått ett bra pris på lokala musikbörsen men undrar helt enkelt om det finns någon som har god erfarenhet av mikrofonen live. Har använt den några gånger på pukor och det tycker jag funkade bra.

Så, lite input vore kanon!

It ain´t stealin' if you do it fast!


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tjo.
Jag skickade din fråga via Facebook vidare till Hans Norin, han är saxblåsare sen många år, han var nyss i Estland med Ale Möllers band. Han är dessutom hyllad ljudtekniker sen hur länge som helst, är nåt sorts chef för Gävle konserthus. Jag skulle tro att han gillar ditt förslag, jag tycker alla Betamickarna är super på scen. Han kommer nog med nåt annat bra förslag också. Ska bli kul å se vad han svarar.  B)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fick svar av "Surte" idag, han skrev kort och så här:
DPA 4099!!! Bäst om den skall sitta på saxen!
http://www.arva.se/dpa_4099.htm
http://81.216.192.12/images/prod250/4099sax.jpg

Efter rejält med klickande hittade jag priset, 3990 kr.  :wub:
Samma mick finns för andra instrument också. Den vill ha fantommatning.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Skägglossning

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 86
  • Fadermonkey
    • Visa profil
Kan rekommendera beta98:an den är en bra allroundmick på allt från dragspel/blås/percussion/kontrabas osv, DPA micken är ett strå vassare och lite dyrare.


Utloggad Skägglossning

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 86
  • Fadermonkey
    • Visa profil
Får passa lite på mitt svar nu när jag har dubbelkollat, har själv erferenhet av beta98 S som är lite dyrare än H/C varianten och som dessutom passar till olika varianter utav mickhållare. Den har även möjlighet att bli supernjure om man sätter på ett extra vindskyddsliknande tillbehör.