Forum > Demolåtar
MikaelEdebro - My Feet Rooted On Ground
MikaelEdebro:
Okej folkens, nu är låten i stort sett klar. Jag tror jag ska lägga till lite percussion eventuellt, men thats it.
Jag blev rätt nöjd med sången med tanke på att jag rätt snabbt skrev ihop och spelade in det. Nu är min hals lite öm så jag nöjer mig sådär! ;)
Kommentera gärna mixen och sånt där. Hur tycker ni "gospelkörerna" låter? Känns det naturligt eller bör jag eftersträva ett annat rum eller ngt sådant? :rolleyes:
MaxB:
Pianot ekar i annan lokal än leadsången, de gifter sig inte på riktigt. Jag upplever inte pianots eko positivt. Är inte ett riktigt rum i min hörlurslyssning.
I första lyssningen låter waow-skriket pinsamt galet men sen kan jag acceptera det men vet inte varför det kommer, hänger inte med i texten. :huh:
MikaelEdebro:
--- Citat från: MaxB skrivet 15.07.2010, 00:17:51 ---Pianot ekar i annan lokal än leadsången, de gifter sig inte på riktigt. Jag upplever inte pianots eko positivt. Är inte ett riktigt rum i min hörlurslyssning.
I första lyssningen låter waow-skriket pinsamt galet men sen kan jag acceptera det men vet inte varför det kommer, hänger inte med i texten. :huh:
--- Slut citat ---
Minskade reverbet på pianot och även delayet på sången. Var ju på tok för mycket! :blink:
Angående skriket och andra sådana skumma grejor. Visst, hade detta varit ämnat att ges ut i något slags större omlopp så kanske jag hade strävat att få mer sammanhållna låtar, men nu tänker jag mest "Hmm, det skulle vara kul att prova på ett högt falsettskrik", och så provar jag! :P
Sen tycker jag det är svårt att skriva vettiga texter också utan att falla in i de gamla vanliga klyschorna.
Musiken jag gör hemma är i stort sett endast ämnat för min egna musikaliska utveckling. Sen om folk gillar det är det ju skitkul, men inte det huvudsakliga syftet. :)
Tack för kommentarerna! Det är skönt att få ett par öron till som hjälper till när man har kört fast! ;)
MaxB:
Bra bättre med pianot nu. Sitter och lyssnar med laptopens simpla högtalare och sången låter då lite väl hög i förhållande till övrigt. Nu låter övergången efter M inte bra i min öron igen. Kanske är då jag lyssnar i simpla högtalare som finessen försvinner :mellow:
Tokai:
Förstår inte inte de upprepande virvelbreaken i början, bättre köra bara rakt på?
I "myskopartiet" är sången på tok för låg
Swingpartiet är skönt med orgeln
Känns lite ojämn i mixningen. Dynamiskt på fel sätt. Dvs allt hoppar upp och ner istället för enskilda instrument.
Sången borde upp överlag,, känns också lite tunn - mer fyllighet önskas (om det går) - beronde på mik förstås.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida