Forum > Demolåtar

MikaelEdebro - My Feet Rooted On Ground

<< < (3/4) > >>

Marruschkka:
Kul låt med en del sköna variationer, mellotron tillför en hel del, orgeln likaså. Det blir bra med bas på den här, och sen en djup mans-stämma, lite whisky sådär..och sen din sax..wow :P

Mina tankar så här långt!

/Marre

MikaelEdebro:
Sådärja, fixade till övergången till mellotronpartiet med en insvepande orgel. Blev mycket bättre!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 12.07.2010, 18:08:29 ---Kul låt med en del sköna variationer, mellotron tillför en hel del, orgeln likaså. Det blir bra med bas på den här, och sen en djup mans-stämma, lite whisky sådär..och sen din sax..wow :P

Mina tankar så här långt!

/Marre

--- Slut citat ---

Har bytt ut min altsax mot en tenorsax nu (jag hyr av en butik här i stan), så nu låter det mycket brutalare. Kommer bli finfint!  ;)
Det är nästan så jag funderar om jag bör lägga om saxen på "Ge mig tid"?! Soundet lär ju bli fetare, men tenorsaxen är stämd i Bb så det är möjligt att det blir avig fingersättning eller ngt sådant. Sen är det ju möjligt att tenorsoundet är för dominerande att det tar över en massa annat.

MaxB:
Nu låter det som du gjort en bra övergång från M till svängigt piano. Antar att det inte var så vid min förra kommentar  :wacko:

Den här övergången får inte bara godkänt utan den svänger!

Wernborg:
Härlig låt. Gillade t.o.m. mellotronen  :lol:

Taktbyten piggar alltid upp. Plus!

Blir det bas?

Förstår bara inte vad gladjazzpartiet gör i denna låt. Kanske om det understöddes av ett fett storbandsarr att det kanske förlåtas, men nu blev det liksom Liseberg.

MikaelEdebro:

--- Citat från: Wernborg skrivet 13.07.2010, 01:14:42 ---Härlig låt. Gillade t.o.m. mellotronen  :lol:

Taktbyten piggar alltid upp. Plus!

Blir det bas?

Förstår bara inte vad gladjazzpartiet gör i denna låt. Kanske om det understöddes av ett fett storbandsarr att det kanske förlåtas, men nu blev det liksom Liseberg.

--- Slut citat ---

Klart det blir bas! ;) Tror det blir ngn form av walking bass som lattjar kring pianots basgång.

Gladjazzpartiet ja, det kändes väldigt naturligt innan jag lade till det dystra mellotron-partiet. Men jag tycker ändå att det passar in på ngt sätt och vis. Sen brukar det mesta jag gör klinga i moll så det är skönt med lite mer glada tongångar för en gångs skull! ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion