Forum > Demolåtar
MikaelEdebro - My Feet Rooted On Ground
MikaelEdebro:
Hej hopp!
Kom på detta imorse och har suttit och pillat lite under min härliga lediga dag. Låten är långt ifrån klar, utan det ska till bland annat bas, saxofon, percussion, sång och kanske lite strängfipplande. Sen ska den givetvis inte vara så där kort heller. Jag kommer nog försöka hålla låten ganska sparsmakad, men det kan också tänka sig att det blir en massa grejor! ;)
Pianot är ganska otajt och kommer vid mån av ork läggas om.
Kommentera gärna med lite tips och inspiration om var låten ska ta vägen härnäst! :rolleyes:
Edit: Ny version där jag lyssnade på Max kloka ord och lade till ett mellotronparti! ;)
Och lite schysstare övergång till mellotronpartiet.
Edit 140710: Låten är nu typ klar. Tar gärna emot tips på mixen och dylikt!
MaxB:
Vid 62 sekunder kunde det komma in ett maffigt bryt med mellotronfläsk ett tag innan återgång till det du har här efter 62 sekunder. Det skulle överraska.
Kul med hammond-sound. Kör du en del med handflatan på dess tangenter på slutet av inspelningen. Boupp boupp låter det ibland från orgeln.
På min nya låt fläskar orgeln en hel del också men inga mellotroner så långt munspelet når:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=22950.msg165116#msg165116
MikaelEdebro:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.07.2010, 22:31:26 ---Vid 62 sekunder kunde det komma in ett maffigt bryt med mellotronfläsk ett tag innan återgång till det du har här efter 62 sekunder. Det skulle överraska.
Kul med hammond-sound. Kör du en del med handflatan på dess tangenter på slutet av inspelningen. Boupp boupp låter det ibland från orgeln.
--- Slut citat ---
Mellotron-parti...hmm, intressant! Det ska jag ha i beaktning när jag bygger vidare! ;)
Jo precis, handflatan, så kallade palm smear. Dock låter det skit med dessa simulerade orglar, och jag var tvungen att gå in i midi-editorn och ta bort de lägsta tonerna. Jag tror jag ska införskaffa VB3 (kör nu med Logics egna) när lönen kommer. Den låter hästlängder bättre!
MaxB:
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 11.07.2010, 22:55:41 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 11.07.2010, 22:31:26 ---Kör du en del med handflatan på dess tangenter på slutet av inspelningen. Boupp boupp låter det ibland från orgeln.
--- Slut citat ---
Jo precis, handflatan, så kallade palm smear. Dock låter det skit med dessa simulerade orglar, och jag var tvungen att gå in i midi-editorn och ta bort de lägsta tonerna. Jag tror jag ska införskaffa VB3 (kör nu med Logics egna) när lönen kommer. Den låter hästlängder bättre!
--- Slut citat ---
B4:an tar palm smear ganska bra tycker jag. Hörde du det på några ställen i min låt?
Eddi:
Pianoriffet i början påminde mig starkt om något men det tog ett tag innan jag kom på att det troligen är en Rasmuslåt som spökar. Ska bli kul att höra vart den tar vägen efter alla instrumentpålägg. Vid monitorlyssning nyss tyckte jag att pianot ligger lite för i förhållande till trummor.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida