Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I do love you

<< < (5/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 15.07.2010, 09:48:07 ---Låter bra, med bra ljud...
En sak dock, vilket egentligen oxå är en smaksak, men ljudet vid stoppet vid 176 dör alldeles för abrupt.

--- Slut citat ---

Jag gillar stoppet. Om, (jag säger om  ;))  hela världen skulle dansa till låten, skulle det vara en liten gimmick - en lite skojig grej, att de som inte hört den förr är på väg från dansgolvet för att låten slutar... men de som hört den förr visar sina mest kärleksfulla leenden och fortsätter dansa, då munspelet kommer in. Jag har fantasi  :wub:

2010-07-15 Låter den nya mixen bättre, då jag EQ:at bort delar basens basfrekvenser och dragit ner lite på volymen på trummorna? För mig låter den nya bättre i några olika lyssningar men jag är tacksam för tips och omdömen från andra på KR!

Edit: Här kom slutliga versionen från 20100715

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.07.2010, 20:41:59 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 15.07.2010, 09:48:07 ---Låter bra, med bra ljud...
En sak dock, vilket egentligen oxå är en smaksak, men ljudet vid stoppet vid 176 dör alldeles för abrupt.

--- Slut citat ---

Jag gillar stoppet. Om, (jag säger om  ;)  hela världen skulle dansa till låten, skulle det vara en liten gimmick - en lite skojig grej, att de som inte hört den förr är på väg från dansgolvet för att låten slutar... men de som hört den visar sina mest kärleksfulla leenden och fortsätter dansa, då munspelet kommer in. Jag har fantasi  :wub:

2010-07-15 Låter den nya mixen bättre, då jag EQ:at bort delar basens basfrekvenser och dragit ner lite på volymen på trummorna? För mig låter den nya bättre i några olika lyssningar men jag är tacksam för tips och omdömen från andra på KR!
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20100715.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---
Missförstå mig inte för jag gillar oxå stoppet :) men i min fantasi så har instrumenten en efterklang även när de dör, så att säga ;)
Självklart så kommer världen att dansa!

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Sologitarren klingar efter och glider lite ner på strängen där munspelet kommer in. Trummisloopen dämpar cymbalen med två loopade fingrar. De andra mutar sina instrument med handflatan eller vad de har till hands.

Eddi:
Inga nits på senaste - allt låter välbalanserat och bra framfört med din personliga röst (hör ingen Paul i den jag)  :D

MaxB:
Nu är den klar, inga fler tips strömmar till. Tack för alla tips på vägen.
Ärliga vänner har också fått mig att förstå att även om jag tycker den är skitbra, så tycker inte alla det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion