Forum > Färdiga produktioner
MaxB - I do love you
MikaelEdebro:
Jag hörde inga direkta missljud, men du kan nog skära lite i de höga registren. Det blir lite för bitskt. Det känns som man främst vill åt de percussiva strummandet, eftersom låten innehåller såpass många andra element. Jag hade nog testat lite med EQn och även övervägt huruvida en dubbad gura verkligen är nödvändigt i denna låten, eller om den bara bidrar till att det blir rörigt. Eventuellt kan du ju ta samma spår och duplicera det och panna till andra sidan för lite stereobredd?!
Helt rätt att försöka sätta grejorna på så få tagningar som möjligt, i sann analog anda! ;) Jag brukar också göra på samma sätt, och det slutar ju med att man måste ta om en herrans massa gånger och därmed får gratis "övning" och i förlängningen blir en bättre musiker.
Bra låt! Kom att tänka på att den ju faktiskt också passar skitbra som en mer avskalad akustisk låt! ;)
Det måste ju ändå vara ett bra betyg när en låt funkar både som storbandsstycke och lite mer avskalat.
MaxB:
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 13.07.2010, 13:59:34 ---Jag hörde inga direkta missljud, men du kan nog skära lite i de höga registren. Det blir lite för bitskt. Det känns som man främst vill åt de percussiva strummandet, eftersom låten innehåller såpass många andra element. Jag hade nog testat lite med EQn och även övervägt huruvida en dubbad gura verkligen är nödvändigt i denna låten, eller om den bara bidrar till att det blir rörigt. Eventuellt kan du ju ta samma spår och duplicera det och panna till andra sidan för lite stereobredd?!
Helt rätt att försöka sätta grejorna på så få tagningar som möjligt, i sann analog anda! ;) Jag brukar också göra på samma sätt, och det slutar ju med att man måste ta om en herrans massa gånger och därmed får gratis "övning" och i förlängningen blir en bättre musiker.
Bra låt! Kom att tänka på att den ju faktiskt också passar skitbra som en mer avskalad akustisk låt! ;)
Det måste ju ändå vara ett bra betyg när en låt funkar både som storbandsstycke och lite mer avskalat.
--- Slut citat ---
Ska ta dina tips att skala bort diskant på kompgitarrerna, Kanske ska de ha mer volym i nån frekvens där de inte bråkar med andra instrument men mindre i övriga frekvenser. Ska lyssna mig fram. Vill dock ha båda kvar inte bara den ena - dubbad.
Omtagning en herrans massa gånger ger en duktigare musiker. Men jag har inte tid med dessa övningar trots nyttan.
Låten är OK med färre instrument. Skulle kunna ha flera versioner...
Hoppas kunna fortsätta bearbetningen av bas och annat snart. Men ikväll blev annat gjort.
MaxB:
Har lagt om basen, inte jättespännande men troligen mer tajt.
Skruvat om basljudet också. Men kanske stjäl den för mycket energi i hela låten nu?
Ändrat eq på kompgitarrerna som båda är kvar. Mindre diskant.
Lagt om leadsången i hela låten.
Edit: Här fanns tidigare en version från 20100714
Jonte:
Låter bra tycker jag. Jag hajade till i första sångfrasen. Din klang är oerhört lik Paul McCartney i
vissa stunder. Det förstärktes också genom att låten är lite åt stuket på "Driving Rain", eller vad
nu plattan hette.
/Jonte
Gurano:
Låter bra, med bra ljud - ditt gitarrsolo är behagligt att lyssna på oxå. Nu är ju inte jag mästarnas mästare när det gäller tajthet men jag tycker att det låter taktfast (nåt kaggslag är lite otajt men i alla fall ok inom mina ramar).
En sak dock, vilket egentligen oxå är en smaksak, men ljudet vid stoppet vid 176 dör alldeles för abrupt.
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida