Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I do love you

<< < (3/7) > >>

asti:
Bra låt! När det drar igång väntar man sig nästan höra Levon Helms röst eller någon
annan från the Band. Soundet påminner starkt om det!
Tycker sången är lite för låg på sina ställen - du kunde gott höja lite där.
Fina körer och snygg orgel!

MaxB:

--- Citat från: asti skrivet 12.07.2010, 10:55:55 ---Bra låt! När det drar igång väntar man sig nästan höra Levon Helms röst eller någon
annan från the Band. Soundet påminner starkt om det!
Tycker sången är lite för låg på sina ställen - du kunde gott höja lite där.
Fina körer och snygg orgel!

--- Slut citat ---

Ska kanske lära mig att komprimera sången så att den blir jämnare genom hela låten och även körerna.

MaxB:
Edit: Här fanns tidigare en version från 20100712

2010-07-12
Ikväll har jag gjort klart alla ändringar efter tips från KR och från egna idéer efter hundra genomlyssningar. Eq:at bort en del basfrekvenser på kompgitarrer och körstämmor.
Lagt om sång på några ställen och flyttat körer alternativt leadsång för att tajta till
Sänkt en del av percussion men är det tillräckligt?
Nu har jag också hört åtminstonde ett ställe, där virveln kommer rätt och alla jag kommer fel. Troligen är det stället Eko kommenterat. Men på ett annat ställe lät det otajt för att leadsången kom in lite för tidigt och alla andra på rätt ställe. Det är fixat här.

MikaelEdebro:
Nu jävlar börjar det likna ngt. Mycket klarare ljudbild nu!

Helhetsintrycket är skitbra, men om jag tar på mig luppen och de allt för tajta byxorna så har jag dessa synpunkter ang. mixen (ingen mår ju bra av för mycket ryggdunkeri  :P;)):

Basljudet låter skit! Du borde verkligen se över och fixa ett bättre basljud. Sen tycker jag att spelet är lite tråkigt. Det var flera gånger jag "hörde" ngt slags skönt basfill mellan raderna. Jag vet inte, vissa anser att basens jobb endast är att harva grundtoner (inte för att du bara gör det men), medan jag personligen tycker det är svingött med aktivt baslir med mycket fills i luckorna. Kanske mest en smaksak.

Är tamburinen pannad på samma sida som den akustiska guran eller? Jag tycker mig höra ngt missljud i den akustiska gitarren. Kanske är EQ, eller så är det tamburinen (eller ngt annat) som sabbar gitarrens ton.

Gött mos!  ;)

MaxB:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 13.07.2010, 02:27:18 ---Helhetsintrycket är skitbra, men om jag tar på mig luppen och de allt för tajta byxorna så har jag dessa synpunkter ang. mixen (ingen mår ju bra av för mycket ryggdunkeri  :P;)):

Basljudet låter skit! Du borde verkligen se över och fixa ett bättre basljud. Sen tycker jag att spelet är lite tråkigt. Det var flera gånger jag "hörde" ngt slags skönt basfill mellan raderna. Jag vet inte, vissa anser att basens jobb endast är att harva grundtoner (inte för att du bara gör det men), medan jag personligen tycker det är svingött med aktivt baslir med mycket fills i luckorna. Kanske mest en smaksak.

Är tamburinen pannad på samma sida som den akustiska guran eller? Jag tycker mig höra ngt missljud i den akustiska gitarren. Kanske är EQ, eller så är det tamburinen (eller ngt annat) som sabbar gitarrens ton.

--- Slut citat ---

Vad vore jag musikaliskt utan din lupp och de allt för tajta byxorna?  :wub:

Basen är i stort spelad genom hela låten, utan klipp. Missade jag på ett ställe tog jag om hela basspelet. Därför förlät jag att jag blev trött i fingrarna och missade en del och inte vågade ta ut svängarna. Tack för att du pekar på det. Låten är värd att jag spelar om basen och hittar på något bättre än grundtonerna och "lite till" som det är nu. Basen bör vara mycket mer genomtänkt och genomarbetad. Hoppas kunna ta tid för att göra det.

Ljudet på basen, hmm får se om jag kan hitta något. Vill att basen ska gå fram vare sig jag lyssnar i en superstereo eller mormors transistorradio, proffsen kan ju få till sånt...

Tamburin och acke...
Tamburing ligger i mitten och kommer in på några delar av låten (fyra-fem delar ungefär)
Hör du missljud från akustiska gitarren genom hela låten eller på något eller några ställen?
Det är två akustiska en på varje sida. De spelas inte exakt lika men ungefär. Kan vara det som spökar? Mutar allt annat för att bara lyssna på dem och sången. Hör du missljuden här?

Edit: Här fanns tidigare en version med bara gitarrer och sång från 20100712

Tack för att du hjälper till och styr så bra. Det är lätt att lita på ditt omdöme här.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion