Forum > Demolåtar

Foolbaar - Disharmonin

<< < (2/3) > >>

Mats:

Gurano, jo jag hade nog inte tänkt det skulle låta lika i 'vers 2' liksom, blir för 'tradigt'
Asti, jag hade ev tänkt på lite stråkar som spelar under den 'ösiga' delen, men kanske bygga på, får prova.
Dividend, tack, depeche a la grunge, låter najs :)
Eko, jag tycker det är svårt skriva text, kanske blev den lite väl banal, eller vad menar du med 'blarr'?
Jo jag hade nog också tänkt prova lite 'svar' på texten.

Tackar, nu fick man lite energi att gå vidare med skissen

Eddi:
Det är nog som så att jag inte gillar metaforerna helt enkelt. Du har något att säga men döljer det i allegorier som låter tillverkade och snäpp plötsligt försvinner andemeningen i det du vill säga och blir ett uppräknande av disharmonier. fade out och sårade instrument. Om du istället hade varit mer "på" och skrivit vad du egentligen tänker och tycker så hade det i alla fall för mig känts mer äkta. Bättre kan jag nog inte förklara det, låten håller och sången helt ok men lyriken förtar stämningen.

Wernborg:
Skitbra låt.

Behöver slipas på bara. Den ösiga delen får gärna komma en gång till mot slutet. Sen hade det varit toppen tror jag om trummor, gitarrer och bas hade spelat helt synkront där. Lite hårdish rockish så...

Sången låter väldigt osäker. Inte så att det är särskilt falskt eller så. Mer som om du inte hade en aning om vad du skulle sjunga, att du var osäker på melodin.

Gött. Jobba på!

Mats:
Eko, väldigt konstruktivt, tack  :wub:
Fast jag får jobba mer med texten, svårt ;)

Tack Wernis, jo det var lite improvisation, kanske skall jobba lite på nåt 'tema' där hmm..

egghuvud:
Jo jag gillar musiken, Och idén.  Men sången har jag svårt för. Sångljudet är vasst och lite obehagligt, plus att det känns svajigt i överkant ibland.
Själva arrangemanget blir lite "lunkande" så jag gillade när det bröt av,  skulle kanske funnits utrymme för fler sådana tempoväxlingar.  :)

Edit: glömde säga att jag tyckte gitarrljudet var maffigt.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion