Forum > Demolåtar

Eko_ Jam med superior

(1/5) > >>

Eddi:
Som nybliven ägare till Superior så jammade jag loss lite - jag vet att sologuran suger men hur låter trummorna använder jag dom rätt eller.... Hittade inga prefabricerade trumvarianter men de borde väl finnas någonstans - så jag tryckte egna - blir det för enformigt? töntigt? men framförallt går trummorna fram ordentligt?

Jag har ändrat lite nu då sänkt craschen ökat volym, la på lite compressor och lite reverb hm. missade Mikaels idéer men ska titta på det.

Nu tredje versionen med Mikaels förslag så det har blivit mer hihat.

[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/music/JamSuperior3.mp3[/mp3]

bjurte:
Dom är lite för låga för att kunna ge ett rättvist svar,förutom den där
crashen som slår samtidigt med virveln,den kanske skulle sänkas och inte komma så ofta.. ;)

Eddi:
Ok ska kolla på det - tack.

MikaelEdebro:
Hej, kul med nya pluggar. Superior har man ju hört mycket positivt om.

Jag tycker trummorna låter sisådär om jag ska vara ärlig. Känns som du drämmer loss på crash-cymbalen (eller vad det nu är för ngt) allt för mycket. Sen kan du gärna variera virveln lite, typ lägga lite spökslag och fills och grejor.

Sen låter det lite skumt när du slänger in ett enda ride-slag här och var. Testa lägga vartannat slag på klockan och lite längre ut när du kör ride-komp i 16-delar, det brukar bli ganska drivigt!

Jag saknar även någon form av stadig takt på hihat eller dylikt. Blir lite ryckigt som det är nu. Pröva 8-delar på hihat sen kanske att du öppnar hihaten på synkopen eller ngt sådant?!?

Helt rätt att göra egna trummkomp!

Eddi:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 01.07.2010, 22:08:14 ---Hej, kul med nya pluggar. Superior har man ju hört mycket positivt om.

Jag tycker trummorna låter sisådär om jag ska vara ärlig. Känns som du drämmer loss på crash-cymbalen (eller vad det nu är för ngt) allt för mycket. Sen kan du gärna variera virveln lite, typ lägga lite spökslag och fills och grejor.

Sen låter det lite skumt när du slänger in ett enda ride-slag här och var. Testa lägga vartannat slag på klockan och lite längre ut när du kör ride-komp i 16-delar, det brukar bli ganska drivigt!

Jag saknar även någon form av stadig takt på hihat eller dylikt. Blir lite ryckigt som det är nu. Pröva 8-delar på hihat sen kanske att du öppnar hihaten på synkopen eller ngt sådant?!?

Helt rätt att göra egna trummkomp!

--- Slut citat ---
Ny version uppe nu men som sagt har inte tagit hand om dina idéer ännu Mikael men dom verkar vettiga ska kolla på det också - tack.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion