Forum > Demolåtar

Harmonica Mike & Dividend - Amma Aioli

<< < (2/3) > >>

Emulator:
shit. Detta är verkligen finstämt och snyggt. Riktigt välljudanda, luftigt och fantasieggande arr!

Håller med light head, "lågmält lycklig" är verkligen klockren beskrivning.

Längtar efter sången på denna, det kommer bli ruskigt bra!

Lite extra kul att jag nämnde detta samarbete i Hmikes tråd ;)

kanon!

ynot:
skulle nog klara mig utan virvel .det enda jag reagerade på ,,,negativt alltså,,,blev lite vilda western över det,  resten känns smäktande vackert o fintstämt. o lite lagom euroasiatiskt i tonbildningen.
skall bli roligt med sången ,,, lyssnar vidare...

ynot

Dividend:

--- Citat från: ynot skrivet 16.05.2007, 00:01:41 ---skulle nog klara mig utan virvel .det enda jag reagerade på ,,,negativt alltså,,,blev lite vilda western över det,  resten känns smäktande vackert o fintstämt. o lite lagom euroasiatiskt i tonbildningen.
skall bli roligt med sången ,,, lyssnar vidare...

--- Slut citat ---

SKall försöka tona ner det kinesiska ännu mer, och virveln ja, kanske skippa den helt förutom sista gången "refrängen" går. Vad anser ni andra?

equality:
Börjar lite som en wienervals av Strauss, schysst. Sen kommer det mer pentatoniska som är ditt "varumärke". Tjusigt det också.
Vad betyder Amma Aioli??  :o :D

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 16.05.2007, 00:32:37 ---Börjar lite som en wienervals av Strauss, schysst. Sen kommer det mer pentatoniska som är ditt "varumärke". Tjusigt det också.
Vad betyder Amma Aioli??  :o :D

--- Slut citat ---

Tjena.
Ja texten..hmmm..Kolla min tråd om samma låt där ger jag en utförlig förklaring hur låten och "texten" kom till..Aioli,är väl nån dipp man har när man grillar,det ska vara ioli,varför vet jag inte... :lol:
Förmodligen så betyder det nåt i stil med "Släpp min själ fri",på Uzbekistaniska..

Dividend:Mycke strul med mailen här,kör på hotmailen istället.Jag kan varken citera eller skicka verkar det som,än mindre radera det jag vill...Får se om detta funkar? Lyssnar på låten senare,sitter lite trångt till nu..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion