Forum > Demolåtar

Harmonica Mike & Dividend - Amma Aioli

<< < (3/3)

DåligtGehör:
Jag har lite svårt att se hur den ursprungliga idéen skall stämma in i det här. HM:s korta sak låter för mig mer som en sammanhållen sång än något tema som kommer in då och då "avbrutet" av olika "utsvävande" instrumentala avbrott. Det är lite så det låter för mig just nu utan sång. Det är i sig inte problematiskt med "avbrott och utsvävningar" men jag lyckas inte höra kopplingen till den ursprungliga feelingen. Detta låter mer som ett instrumentalstycke än ett sångstycke.

HM:s korta stycke låter så distinkt italienskt och det jag hör här låter mig mer se bilder av en kinesisk marknad en lugn och stillastående dag på våren med några varukaravaner på ingång. Möjligtvis är Marco Polo där och kollar läget men mer italien än så upplever jag inte.

Nä, jag hör inte mycket koppling till ursprunget även om temat är med då och då. Men det blir intressant att se hur ni går vidare. Det kan ju bli något annat och väldigt bra.

Dividend:
Värt att känna till är att 95% här är slask, alltså utbrott av inspiration av HMs ursprungliga stycke, som inte kommer att användas. NAturligtvis vill vi ha den italienska känslan där, kanske med ett instrumentalt utbrott utan marco polo ;)

DåligtGehör:

--- Citat från: Dividend skrivet 22.05.2007, 01:08:43 ---Värt att känna till är att 95% här är slask, alltså utbrott av inspiration av HMs ursprungliga stycke, som inte kommer att användas. NAturligtvis vill vi ha den italienska känslan där, kanske med ett instrumentalt utbrott utan marco polo ;)

--- Slut citat ---

Nu är jag lugn igen.

// Olle Ångest

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion