Forum > Demolåtar

Harmonica Mike & Dividend - Amma Aioli

(1/3) > >>

Dividend:
Dividend här.

Satte mig och lyssnade på Verdi- och Puccini-mp3or för att komma i stämning. HMs välsjungna 4-8takter låter som något ur deras bästa operor, ni vet när publiken reser sig upp och applåderar efter en aria ur La Boheme eller nåt...
Satte sedan igång och sätta noter, kl 1 am lokal tid, och har med vissa avbrott suttit tills nu (14 timmar senare). 7 versioner har det blivit och här är den senaste....

Allting bygger på HMs ursprungliga korta stycke med några smärra utsvävningar.

http://www.loveandfriendship.se/amma_ioli(ver9).mp3

Vi behöver comments! Inte på sången (för det finns knappt någon sång där ;), utan på arret som sådant. Något som stör, någon falsk not (tror det kan finnas en kontrabas som spelar F# nånstans och det får han inte), osv...
Kom igen! :)

Mvh
Per

Light Head:
Hur många "comments" vill ni ha?

Så vackert! Musik som passar hur bra som helst till wm-finalen i konståkning.

Det är riktigt bra! Lite svårt för cymbalerna, de är lite för dominerande i detta vackra landskap.

"Melodiöst och lågmält lyckligt" är min sammanfattning av stycket. Jag blir glad och vaggar försiktigt med i musiken.

tsmalmbe:
Snabbkommentar: Pianots reverb borde bli mindre, eller ha ett hipassfilter på sig. Nu grumlar det.

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 15.05.2007, 10:07:40 ---Hur många "comments" vill ni ha?

Så vackert! Musik som passar hur bra som helst till wm-finalen i konståkning.

Det är riktigt bra! Lite svårt för cymbalerna, de är lite för dominerande i detta vackra landskap.

"Melodiöst och lågmält lyckligt" är min sammanfattning av stycket. Jag blir glad och vaggar försiktigt med i musiken.

--- Slut citat ---
Tack! 50% mindre cymbaler!

Dividend:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 15.05.2007, 10:12:31 ---Snabbkommentar: Pianots reverb borde bli mindre, eller ha ett hipassfilter på sig. Nu grumlar det.

--- Slut citat ---

Reverbet minskat något!

Något mer, någon? Eller alla väntar på sång? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion