Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - in your friendly neighbourhood

<< < (4/4)

Rattlesnake:

--- Citat från: Eko skrivet 08.07.2010, 22:43:14 ---Bra låt men ner med cykeln och basen.

--- Slut citat ---
Antar att du menar att bas och leadsång ligger för högt, eller är det ett revolutionärt utrop typ "Ner med general Tapioka!"  ;)

Inga andra synpunkter på mixen, anyone? För att vara värmebölja så är reaktionerna en aning svala på denna hyllning till ett av de mest brittiska band som funnits. Om man nu skall vara kinkig.

cykeln:
Som sagt inga mer synpunkter på denna ?
Spel, mix, textanalyser ...
annars slår vi väl in det hela och flyttar över i färdighyllan

Upps ... den låg visst där redan ... sorry.

anyway I like it
Always a pleasure working with you Rattle!

equality:
Mycket "teater-apa" över sångframförandet vilket ger ett ironiskt skimmer över hela texten om ett sömnigt Disneylikt förortsområde nånstans har en del hemligheter. Under den polerade ytan försigår ett och annat (his milk is on its way - he, he). Sångliga uttrycket är helt rätt och låten har en allsångskaraktär över sig och förutom Hep Stars tänker jag på Mikael Wiehes Drill och disciplin. Låten är som gjord för musikal. Harmisarna är ju ganska harm-lösa (ursäkta) men skall så vara med det budskapet. Kolla cembaloarpeggiot vid 02:12 och tajta till. Akkeguran haltar på nåt ställe också.
Kul låt och text och som fågelskådare lyfter jag extra på hatten för gransångaren i introt.  :)

Rattlesnake:

--- Citat från: equality skrivet 14.08.2010, 16:12:47 ---Mycket "teater-apa" över sångframförandet vilket ger ett ironiskt skimmer över hela texten om ett sömnigt Disneylikt förortsområde nånstans har en del hemligheter. Under den polerade ytan försigår ett och annat (his milk is on its way - he, he). Sångliga uttrycket är helt rätt och låten har en allsångskaraktär över sig och förutom Hep Stars tänker jag på Mikael Wiehes Drill och disciplin. Låten är som gjord för musikal. Harmisarna är ju ganska harm-lösa (ursäkta) men skall så vara med det budskapet. Kolla cembaloarpeggiot vid 02:12 och tajta till. Akkeguran haltar på nåt ställe också.
Kul låt och text och som fågelskådare lyfter jag extra på hatten för gransångaren i introt.  :)

--- Slut citat ---
Oj, vilken analys, det här har du lyssnat koncentrerat på. Gransångare, minsann...?  Det enda du verkade missa var vem som säger "Hello, can I have your liver?" i början.  ;)
Tack för påpekandet om cembalon, det låter som att den kommer ur synk från 2:10, låten igenom sedan... Ska kolla det.

Dividend:
Gillar inte sången, men det är väl så ni vill ha det, så det är ju mitt problem såklart. Bike låter lite som bob dylan, och jag gillar inte riktigt hans sångröst heller. Texten är däremot (precis som Dylans) jättebra!

Framförandet i överigt är ju hur fint som helst, låter 60-tal och beatles.

Trevligt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion