Forum > Färdiga produktioner
aROCKER - Deadly silverbirds in the sky
aROCKER:
Lägger också ut min BOND-festivallåt separat, har dessutom mixat om den litegrann!
Rattlesnake:
Häftig låt med så många olika partier. Jag vill minnas jag röstade på denna.
Först det som går att göra bättre:
Pianot i början låter inte bra med sustainpedalen nere, och lite stappligt spelat/programmerat tycker jag också. Same goes för orchestra hittarna, de känns som de ligger en aning offbeat. Tycker pianot ligger för högt på första versen. Hela mixen känns lite grumlig utan briljans.
Rockar: Trombonfiguren på hooken, att bara komma på en sån grej. :) Gitarrer, bas, trummor och sång är väldigt habilt framförda. Partiet med spökljud som går mot bas och rideklocka är genialt. Och som sagt ett väldigt kul arr. :)
Eddi:
Håller med Rattle att det var ett riktigt kul arr på detta men dessvärre så lät mixen så blaskig så den nådde inte riktigt fram för mig. Mycket Bond dock.
MikaelEdebro:
Väldigt fin låt! Man hör verkligen vilken tidsepok som är dominerande i dina influenser! ;)
Det skulle vara riktigt gött att höra denna inspelad och mixad mer påkostat och analogt. Nu känns det som om gitarrer, trummor och dylikt inte riktigt får den tyng som sig bör i ett arr av denna magnitud. Känns också som sången skulle kunna mixas lite bättre så det står ut mer.
aRocker, det skulle vara fint att göra ett samarbete ngn dag. Jag tror vi eftersträvar, eller iaf försöker eftersträva, samma ljudideal ungefär. Skål!
asti:
Originellt, rockigt och roligt arr! Pianot i början känns dock lite otajt.
Sången är bra, men låter "instängd". Ingen traditionell Bond-låt, men bra ändå!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida